Üretim Yönetimi ve Pazarlama Yüksek Lisans Programı

Dağıtım Stratejileri ve Tedarik Zinciri Uygulamaları(PM550)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
PM550 Dağıtım Stratejileri ve Tedarik Zinciri Uygulamaları 2 3 0 0 3 7
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Dersi Veren(ler) Özgür ÇENGEL ocengel@ticaret.edu.tr (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Dersin amacı teorik ve pratik olarak dağıtım stratejilerinde son gelişmeleri ortaya koymaktır. Bu dersin bir diğer amacı ise tedarik zinciri yönetiminin özel konuları hakkında vaka çalışmaları yapmaktır.
İçerik 1. Hafta: Genel tanımlar ve ders içeriğinin açıklanması

2. Hafta: Dağıtım kanallarında işlem maliyetleri

3. Hafta: Tersine kanal dizaynı

4. Hafta: Kapalı döngü zincir modelleri

5. Hafta: Tedarikçi kontrolünde ayrıcalık anlaşmaları

6. Hafta: Optimal kontrat dizaynı

7. Hafta: Denetim yoluyla TZY performansının geliştirilmesi

8. Hafta: TZY’de teleolojik yaklaşımlar

9. Hafta: Dağıtım Network’u ve bilginin rolü

10. Hafta: Dağıtım kanallarında Balance Scorecard

11. Hafta: Dağıtım sistemleri için koordinasyon

12. Hafta: TZY’de kanal ayrımı

13. Hafta: Gönderici-Taşıyıcı bütünleşmesi

14. Hafta: TZY’de LIS teorisi ve tek duraklı hizmet
Dersin Öğrenme Çıktıları 1. Tedarik zincirindeki üyelerin ve süreçlerin entegrasyonunu sağlayabilmelidir.
2. Tedarik zinciri performans göstergelerini belirleyebilmelidir.
3. Tedarik zinciri ve lojistik fonksiyonlarının performansını ölçümleyebilmelidir.
4. Tedarik zinciri ve lojistik fonksiyonlarını yürütebilmelidir.
5. Ulusal ve uluslararası işletmelerde tedarik zinciri ve lojistik fonksiyonlarını planlayabilmelidir.
Öğretim Yöntemleri
Kaynaklar Introduction to Logistics Management, Bowersox, 2000

Öğretim elemanı ders notları
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 0 0
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 0 0
Toplam 0 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 0 0
Sunum 0 0
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 0 0
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Toplam 0 0
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 Pazarlama ve ilişkili diğer disiplinler ile ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ileri düzeyde kullanabilmelidir. X
2 Üretim yönetimi ve pazarlama disiplinine ilişkin temel problemleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmeli, verileri yorumlayabilmeli, değerlendirebilmeli ve planlar oluşturabilmelidir. X
3 İş hayatında karşılaşacağı öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve takım üyesi olarak sorumluluk alabilmeli ve çözüm üretebilmelidir. X
4 Araştırma bulguları doğrultusunda pazar fırsatlarını işletme lehine kullanabilmelidir. X
5 Pazarlama disiplinini doğrudan ya da dolaylı etkileyen bölgesel ve küresel konuları tanımlayabilmeli, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri ve stratejiler geliştirebilmelidir. X
6 Pazarlama alanında farklı sorunları algılayabilmeli, değerlendirebilmeli ve disiplinler arası çalışmalarda kullanabilmelidir. X
7 Üretim yönetiminin ve pazarlamanın gerektirdiği bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olabilmelidir.
8 İşletme sorunlarını sayısal karar verme tekniklerini kullanarak belirlemeli ve çözüm sunabilmelidir.
9 Üretim yönetimi ve pazarlamada akademik düşünce yetisine sahip olmalıdır. X
10 Yaratıcı öncü pazarlama fikirleri oluşturabilmelidir. X
11 Lojistik alanındaki gelişmeleri analiz ederek etkin tedarik zinciri stratejileri geliştirebilmelidir. X
12 Pazarlama alanında etik değerlere sahip olmalı ve bu değerler ışığında hareket etmelidir. X
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü 0
Toplam İş Yükü / 25 0,00
Dersin AKTS Kredisi 0
Scroll to Top