Spor Yönetimi Disiplinlerarası Tezsiz Yüksek Lisans

Sporda Cinsiyet Eşitliği(SPR520)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
SPR520 Sporda Cinsiyet Eşitliği 2 3 0 0 3 6
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Türkçe
Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu ders, bir sosyal kurum, bir sosyalleşme ve bedensel uygulama
süreci olarak sporun toplumsal cinsiyetin inşasına nasıl katkıda
bulunduğunu analiz ederek bu farklı soruları yanıtlamayı
önermektedir. Başka bir deyişle, sporun kadın ve erkek cinsiyet
rollerinin öğrenilmesine, cinsiyetler arası etkileşimlerin ve cinsiyet
kimliklerinin inşasına, kadın ve erkek arasındaki eşitsiz toplumsal
ilişkilerin üretilmesine ve heteroseksüel normların yıkılmasına nasıl
katkıda bulunduğunu sorgulayacaktır.
İçerik 1 Giriş: Neden spor ve toplumsal cinsiyet?
2 Toplumsal Cinsiyete İlişkin Kuramsal Yaklaşımlar
3 Sporda toplumsal cinsiyet çalışmalarının tarihsel gelişimi
4 Spor alanında toplumsal cinsiyet ilişkileri
5 Spor ve medya: Kadın ve erkek sporcuların ilişkin sunumlar
6 Spor kurumlarında toplumsal cinsiyet
7 Beden eğitimi ve toplumsal cinsiyet
8 Spor ve erkeklik
9 Egzersiz ve sağlık ilişkisinde toplumsal cinsiyet
10 Spor, homofobi ve heteroseksüellik
11 Türkiye de kadınların spor ve fiziksel aktiviteye katılımı
12 Spor ve toplumsal cinsiyet politikaları
13 Proje sunumları
14 Proje sunumları
Dersin Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenci aşağıdaki konularda yeterliliğe
sahip olacaktır:
? Toplumsal cinsiyet farklılıklarının toplumsal yapıda yarattığı
oluşumlara ve sonuçlara ilişkin farkındalık geliştirebilir
? Spor alanında farklı erkeklik kimliklerinin kuruluşunu analiz
edebilir.;
? Egzersiz ve sağlık ilişkisini toplumsal cinsiyet yaklaşımıyla
değerlendirebilir;
? Spor kurumlarında toplumsal cinsiyet ilişkilerini açıklayabilir.;
? Spor, homofobi ve heteroseksüellik ilişkisini açıklayabilir.;
? Türkiyede kadınların spor ve fiziksel aktiviteye katılımını
toplumsal cinsiyet yaklaşımıyla değerlendirebilir.;
? Spor ve toplumsal cinsiyet politikalarını değerlendirebilir.;
? Profesyonel sporda kadınlara yönelik şiddeti, homofobiyi ve
ırkçılığı önleyici projeler ve eğitim programları geliştirebilir
Öğretim Yöntemleri
Kaynaklar Yuval, Davis Nira (2003), Cinsiyet ve Millet, İletişim Yayınları,
İstanbul.
Connell, R. W. (1998). Toplumsal Cinsiyet ve İktidar/Toplum, Kişi ve
Cinsel Politika, Çev: Cem Soydemir, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
Connell, R. W. (1995) Masculinities, Polity Press, Cambridge/Oxford.
Scott, Joan ( 2007). Toplumsal Cinsiyet: Faydalı Bir Tarihsel Analiz
Kategorisi , Çev: Aykut Tunç Kılıç, İstanbul: Agora Kitaplığı.
Koca, C., & Bulgu, N. (2005). Spor ve toplumsal cinsiyet: Genel bir
bakış. Toplum ve Bilim Dergisi, 103, 163-184.
Aitchison, C. (2007). Sport & gender identities: masculinities,
femininities and sexualities, Routledge Publisher
Scraton, S., & Flintoff, S. (2002). Gender and sport: a reader,
Routledge Publisher.
Toni Bruce, Jorid Hovden & Pirkko Markula (Eds.).(2010). Media
Coverage of Women at the 2004 Olympic Games: Missing in Action.
Wilf Malcolm Institute of Educational Research-New Zealand and
SENSE-Netherlands Publishers.
Tansin Benn, Gertrude Pfister & Haifaa Jawad (Eds.) (2010). Sport
and women: Special issues in international perspective. London:
Routledge Publisher.
Hall, M. A. (1996). Feminism and Sporting Bodies: Essays On Theory
and Practice, Human Kinetics.
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Toplam 0 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Toplam 0 0
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü 0
Toplam İş Yükü / 25 0.00
Dersin AKTS Kredisi 0
Scroll to Top