Sporda Cinsiyet Eşitliği(SPR520)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SPR520 | Sporda Cinsiyet Eşitliği | 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans |
Dersi Veren(ler) | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı |
Bu ders, bir sosyal kurum, bir sosyalleşme ve bedensel uygulama süreci olarak sporun toplumsal cinsiyetin inşasına nasıl katkıda bulunduğunu analiz ederek bu farklı soruları yanıtlamayı önermektedir. Başka bir deyişle, sporun kadın ve erkek cinsiyet rollerinin öğrenilmesine, cinsiyetler arası etkileşimlerin ve cinsiyet kimliklerinin inşasına, kadın ve erkek arasındaki eşitsiz toplumsal ilişkilerin üretilmesine ve heteroseksüel normların yıkılmasına nasıl katkıda bulunduğunu sorgulayacaktır. |
İçerik |
1 Giriş: Neden spor ve toplumsal cinsiyet? 2 Toplumsal Cinsiyete İlişkin Kuramsal Yaklaşımlar 3 Sporda toplumsal cinsiyet çalışmalarının tarihsel gelişimi 4 Spor alanında toplumsal cinsiyet ilişkileri 5 Spor ve medya: Kadın ve erkek sporcuların ilişkin sunumlar 6 Spor kurumlarında toplumsal cinsiyet 7 Beden eğitimi ve toplumsal cinsiyet 8 Spor ve erkeklik 9 Egzersiz ve sağlık ilişkisinde toplumsal cinsiyet 10 Spor, homofobi ve heteroseksüellik 11 Türkiye de kadınların spor ve fiziksel aktiviteye katılımı 12 Spor ve toplumsal cinsiyet politikaları 13 Proje sunumları 14 Proje sunumları |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenci aşağıdaki konularda yeterliliğe sahip olacaktır: ? Toplumsal cinsiyet farklılıklarının toplumsal yapıda yarattığı oluşumlara ve sonuçlara ilişkin farkındalık geliştirebilir ? Spor alanında farklı erkeklik kimliklerinin kuruluşunu analiz edebilir.; ? Egzersiz ve sağlık ilişkisini toplumsal cinsiyet yaklaşımıyla değerlendirebilir; ? Spor kurumlarında toplumsal cinsiyet ilişkilerini açıklayabilir.; ? Spor, homofobi ve heteroseksüellik ilişkisini açıklayabilir.; ? Türkiyede kadınların spor ve fiziksel aktiviteye katılımını toplumsal cinsiyet yaklaşımıyla değerlendirebilir.; ? Spor ve toplumsal cinsiyet politikalarını değerlendirebilir.; ? Profesyonel sporda kadınlara yönelik şiddeti, homofobiyi ve ırkçılığı önleyici projeler ve eğitim programları geliştirebilir |
Öğretim Yöntemleri | |
Kaynaklar |
Yuval, Davis Nira (2003), Cinsiyet ve Millet, İletişim Yayınları, İstanbul. Connell, R. W. (1998). Toplumsal Cinsiyet ve İktidar/Toplum, Kişi ve Cinsel Politika, Çev: Cem Soydemir, İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Connell, R. W. (1995) Masculinities, Polity Press, Cambridge/Oxford. Scott, Joan ( 2007). Toplumsal Cinsiyet: Faydalı Bir Tarihsel Analiz Kategorisi , Çev: Aykut Tunç Kılıç, İstanbul: Agora Kitaplığı. Koca, C., & Bulgu, N. (2005). Spor ve toplumsal cinsiyet: Genel bir bakış. Toplum ve Bilim Dergisi, 103, 163-184. Aitchison, C. (2007). Sport & gender identities: masculinities, femininities and sexualities, Routledge Publisher Scraton, S., & Flintoff, S. (2002). Gender and sport: a reader, Routledge Publisher. Toni Bruce, Jorid Hovden & Pirkko Markula (Eds.).(2010). Media Coverage of Women at the 2004 Olympic Games: Missing in Action. Wilf Malcolm Institute of Educational Research-New Zealand and SENSE-Netherlands Publishers. Tansin Benn, Gertrude Pfister & Haifaa Jawad (Eds.) (2010). Sport and women: Special issues in international perspective. London: Routledge Publisher. Hall, M. A. (1996). Feminism and Sporting Bodies: Essays On Theory and Practice, Human Kinetics. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Toplam | 0 | 0 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Toplam | 0 | 0 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0.00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |