İnsan Bilgisayar Etkileşiminde Temel Kavramlar ve İleri Teknolojiler(IT 516)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IT 516 | İnsan Bilgisayar Etkileşiminde Temel Kavramlar ve İleri Teknolojiler | 1 | 4 | 0 | 0 | 3 | 8 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | İngilizce |
Türü | Seçmeli(Z) |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans |
Dersi Veren(ler) | REİS BURAK ARSLAN buarslan@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, İnsan-Bilgisayar Etkileşimi alanında temel kavramlar ve mevcut eğilimlerin anlaşılmasını sağlamaktır. Bu amaçla öğrencilere geleneksel WIMP arayüzlerinin ötesine geçen çeşitli modern etkileşim teknikleri, stilleri ve paradigmaları (dokunulabilir arayüzler, çok kipli etkileşim ve bunları uygulamak için kullanılan çeşitli sensör ve algılama teknikleri ile teknolojileri vb.) tanıtılacaktır. Öğrenciler, etkileşimli sistemlerin analiz ve tasarımı ile ilgili ileri kavram ve yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olacaklardır. |
İçerik |
1. Hafta İnsan Bilgisayar Etkileşiminin Tanımı ve Tarihçesi 2. Hafta Etkileşim tasarımı, Kullanılabilirlik ve Kullanıcı deneyimi 3. Hafta Konuşma işleme 4. Hafta Görüntü işleme 5. Hafta Beyin Bilgisayar Arayüzleri 6. Hafta Ara Sınav 7. Hafta Dokunulabilir kullanıcı arayüzleri 8. Hafta Sanal gerçeklik 9. Hafta Artırılmış gerçeklik 10. Hafta Duygusal etkileşim 11. Hafta Proje sunumları |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
"Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler: • İnsan Bilgisayar Etkileşimi (İBE) alanındaki güncel konular , sorunlar ve yeni araştırma problemleri hakkında bilgi sahibidirler; • etkileşimli teknolojilerin toplumsal etkilerini anlar, • İBE alanındaki temel konuları sözlü ve yazılı olarak sunar ve tartışabilir, • Etkileşimli teknolojilerin analizi, tasarımı ve değerlendirilmesinde İBE kavram ve yöntemlerinin nasıl uygulanabileceğini tartışabilir. • Yeni etkileşim unsurlarına ait prototipleri üretmek, değerlendirmek ve belgelemek için araştırma projeleri planlayabilir ve uygulayabilirler." |
Öğretim Yöntemleri | |
Kaynaklar |
1- "Human-Computer Interaction" , Alan Dix, Janet Finlay, Gregory Abowd, Russel Beale , Pearson Education Limited 2004 2- "Interaction design: beyond human-computer interaction", Yvonne Rogers, Helen Sharp, Jenny Preece, John Wiley &Sons 2002" |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | İnsan Bilgisayar Etkileşiminin Tanımı ve Tarihçesi |
2 | Etkileşim tasarımı, Kullanılabilirlik ve Kullanıcı deneyimi |
3 | Konuşma işleme |
4 | Görüntü işleme |
5 | Beyin Bilgisayar Arayüzleri |
6 | Ara Sınav |
7 | Dokunulabilir kullanıcı arayüzleri |
8 | Sanal gerçeklik |
9 | Artırılmış gerçeklik |
10 | Duygusal etkileşim |
11 | Proje sunumları |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 0 | 0 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0.00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |