Stratejik İletişimde Yeni Yaklaşımlar(SİY 619)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SİY 619 | Stratejik İletişimde Yeni Yaklaşımlar | 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans |
Dersi Veren(ler) | İnci ÇINARLI icinarli@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders stratejik iletişim ile ilgili endüstrilerin toplum ve genel olarak da kültür üzerindeki etkilerinin özellikle de yeni yaklaşımların ışığında ele alınmasını amaçlamaktadır. |
İçerik | Bu ders stratejik iletişim ile ilgili endüstrilerin toplum ve genel olarak da kültür üzerindeki etkilerinin özellikle de yeni yaklaşımların ışığında ele alınmasını amaçlamaktadır. Dijitalleşme ve küreselleşmeye dayalı dönüşümler bağlamında devletler, özel işletmeler ve STK’ların uyguladıkları stratejik iletişim faaliyetleri, bu sosyal bir fenomen çerçevesinde analiz edilecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersin sonunda öğrenci; - Stratejik iletişime yönetimsel ve eleştirel bakış açıları hakkında bilgi sahibi olur. - Stratejik iletişim alanındaki yeni yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olur. - Alan ile ilgili analitik ve etik sorgulama yapabilir. - Stratejik iletişim uygulamalarını gerçekleştirebilir. |
Öğretim Yöntemleri |
Aktarım Tartışma Öğrenci sunumları |
Kaynaklar |
Ders notları. CHOMSKY, Noam. Medya Denetimi: Immediast Bildirgesi. 2. Baskı, İstanbul: Tüm Zamanlar Yayıncılık, 1995. ROPER; Juliet. Roper, “Symmetrical Communication: Excellent Public Relations or a Strategy for Hegemony?”, Journal of Public Relations Research, 17(1), 69-87. ÇINARLI İnci, Stratejik İletişim Yönetimi, 2. Baskı, İstanbul: Beta Yayınları, 2013. ERDOĞAN, İrfan. Teori ve Pratikte Halkla İlişkiler, Ankara: Erk Yayınları, 2006. EWEN, Stuart. PR! A Social History of Spin. New York: Basic Books, 1996. FALKHEIMER, Jesper and HEIDE, Mats, Strategic Communication: An Introduction, London: Routledge, 2018. GRUNIG, James E. ve HUNT, Todd. Managing Public Relations, New York: Holt, Reinehart ve Wilson Inc., 1984. HALLAHAN, K. et.al., “Defining Strategic Communication”, International Journal of Strategic Communication, 1(1), 2007. IHLEN Øyvind, VAN RULER Betteke ve FREDRIKSSON Magnus, Public Relations and Social Theory: Key Figures and Concepts, New York: Routledge, 2009. JOWETT, Garth S. ve O’DONNELL Victoria. Propaganda and Persuasion, 4th. ed., California: Sage Publications, 2006. L’ETANG, Jacquie ve PIECZKA, Magda (der.). Halkla İlişkilerde Eleştirel Yaklaşımlar. Ankara: Vadi Yayınları, 2002. MOLONEY, Kevin. Rethinking Public Relations: The Spin and the Substance, New York: Routledge, 2000. PELTEKOĞLU BALTA Filiz, Halkla İlişkiler Nedir?, 8. Baskı, Beta Yayınları: İstanbul, 2012. PRATKANIS Anthony ve ARONSON Elliot, Propaganda Çağı: İknanın Gündelik Kullanımı ve Suistimali, Çev.Nagihan Haliloğlu, İstanbul: Paradigma Yayınları, 2008. TOTH, Elisabeth L. and HEATH, Robert L.(ed.), Rhetorical and Critical Approaches to Public Relations, New Jersey: Lawrence and Erlbaum Associates, 2002. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Stratejik iletişim yönetiminin genel çerçevesi / Stratejik iletişim biçimleri |
2 | Stratejik iletişim teorileri |
3 | Stratejik iletişim uygulamaları: Yaratıcı endüstriler, güvenlik, kamu diplomasisi vb. |
4 | Stratejik iletişim ve paydaş yönetimi |
5 | Bir sosyal fenomen olarak stratejik iletişim |
6 | Sosyal teori ve stratejik iletişim I |
7 | Sosyal teori ve stratejik iletişim II |
8 | Stratejik iletişimde etik sorunsallar I |
9 | Stratejik iletişimde etik sorunsallar II |
10 | Stratejik iletişim işlevleri olarak kurumsal Sosyal Sorumluluk (KSS), sürdürülebilirlik, kurumsal vatandaşlık. |
11 | Öğrenci sunumları |
12 | Öğrenci sunumları |
13 | Öğrenci sunumları |
14 | Öğrenci sunumları |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 40 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 1 | 40 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 12 | 3 | 36 |
Sunum | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 3,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |