Karşılaştırmalı Dilbilim ve Uygulamalı Yabancı Diller Bölümü

Fransız Edebiyatı I (20.YY)(LFR219)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
LFR219 Fransız Edebiyatı I (20.YY) 3 3 0 0 3 5
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Fransızca
Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans
Dersi Veren(ler) Sarah Maryam YİĞİT (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Ce cours se propose d’étudier l’histoire de la littérature française du 20e siècle à travers les mouvements/écoles, les auteurs et les oeuvres majeurs de cette période.
İçerik Littérature française du 20e siècle
Dersin Öğrenme Çıktıları 1. Connaissances des mouvements/écoles littéraires, des auteurs et des oeuvres qui ont marqué le siècle.
2. Analyse littéraire/de textes
Öğretim Yöntemleri Cours magistral, lecture et analyse de textes individuelle et par groupe
Kaynaklar Les Nourritures terrestres / André Gide
Paludes / André Gide
Manifeste du surréalisme / André Breton
Les Champs magnétiques / Breton et Soupault
La Disparition / Georges Perec
Les Mots et les images / René Magritte
Misérable miracle / Henri Michaux
Les Logogrammes / Christian Dotremont
A la Recherche du temps perdu / Proust
La Nausée / Jean-Paul Sartre
Qu'est-ce que la littérature ? / Jean-Paul Sartre
Le Deuxième sexe / Simone de Beauvoir
Le Mythe de Sisyphe / Albert Camus
L'Etranger / Albert Camus
La Cantatrice chauve/ Eugène Ionesco
L'Ere du soupçon / Nathalie Sarraute
La Jalousie / Alain Robbe-Grillet
Pour un nouveau roman / Alain Robbe-Grillet
La Salle de bain / Jean-Philippe Toussaint
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Introduction - Contexte historique, philosophique/idéologique et artistique du début du siècle : L’Homme moderne
2 André Gide - Un « condensé » du siècle à venir, un « contemporain capital » (Les Nourritures terrestres, Paludes)
3 Des avant-gardes aux surréalismes I  - Le Surréalisme français (Manifeste du surréalisme, Les Champs magnétiques) - L'OULIPO (La Disparition)
4 Des avant-gardes aux surréalismes II - Le Surréalisme belge (Les Mots et les images, Paul Nougé et René Magritte; Misérable miracle, Henri Michaux) - Les Logogrammes de Christian Dotremont
5 Marcel Proust - L'avènement du roman moderne (A la recherche du temps perdu)
6 Marcel Proust - L'avènement du roman moderne (A la recherche du temps perdu)
7 Examen Partiel
8 L'Existentialisme - Littérature engagée (Qu'est-ce que la littérature ?, Jean-Paul Sartre; La Nausée, Jean-Paul Sartre) / Féminisme (Le deuxième sexe, Simone de Beauvoir)
9 L'Absurde camusien (Le Mythe de Sisyphe, L'Etranger)
10 Le théâtre de l'Absurde (La Cantatrice chauve, Ionesco)
11 Structuralisme et Nouveau Roman (L'Ere du soupçon, Nathalie Sarraute; Pour un nouveau roman, Alain-Robbe Grillet; La Jalousie, Alain Robbe-Grillet)
12 Structuralisme et Nouveau Roman (L'Ere du soupçon, Nathalie Sarraute; Pour un nouveau roman, Alain-Robbe Grillet; La Jalousie, Alain Robbe-Grillet)
13 La post-modernité - L'Homme post-moderne
14 La post-modernité - Ecrivains minimalistes et Fictions ludiques (La Salle de bain, Jean-Philippe Toussaint)
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 1 20
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 1 60
Toplam 2 80
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 0 0
Sunum 1 20
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 0 0
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Toplam 1 20
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 Fransızca yazılı anlatıma C1 düzeyinde egemen olmak X
2 Fransızca sözlü anlatıma en az c1 düzeyinde egemen olmak X
3 Fransızcadan Türkçeye çeviri becerisini her düzeyde edinmiş olmak. X
4 Türkçeden Fransızcaya her düzeyde çeviri yapabilmek. X
5 Değişik düzey ve türlerden metin çözümleme becerisine sahip olma. X
6 Diller ve kültürler arası karşılaştırmalı çalışmalar yapabilmek. X
7 Fransız Edebiyatını öğretebilmek X
8 Çağdaş dilbilim kuramlarına dayanarak dil betimlemeleri yapabilmek.
9 Yabancı dil olarak Fransızcayı öğretebilmek.
10 İspanyol Dili ve Edebiyatına egemen olmak.
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Çalışma Süresi 14 3 42
Sunum 1 8 8
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) 1 20 20
Toplam İş Yükü 127
Toplam İş Yükü / 25 5,08
Dersin AKTS Kredisi 5
Scroll to Top