Statistical Methods in Engineering(EM 513)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EM 513 | Statistical Methods in Engineering | 1 | 4 | 0 | 0 | 3 | 8 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | İngilizce |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans |
Dersi Veren(ler) | Mehmet Hakan AKYÜZ mhakyuz@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı |
Mühendislik Yönetimi İkinci Öğretimde Tezsiz Yüksek Lisans programı öğrencilerine zorunlu olarak sunulan bu ders ile öğrencilere istatistik kavramının tanıtımı yapılmaktadır. Böylece; öğrenciler, gerek iş hayatında gerek akademik kariyerleri sırasında karşılaşacakları istatistiksel modellemeye yönelik temel bilgi ve beceriler kazanacaktır. Bu kapsamda, bu dersin amaçları aşağıdaki şekilde sıralayabiliriz: Öğrencilere; Veri toplanması hakkında fikir vermek, Verinin harmanlanması ve sunumu hakkında genel bilgi sağlamak, Olasılık problemlerinin çözüm teknikleri hakkında temel bilgiler kazandırmak, Örnekleme yöntemlerini uygulayabilme becerisi edinmelerini sağlamaktır. Hipotez testi ve basit doğrusal regresyon hakkında bilgi vermektir |
İçerik |
İstatistiğe Giriş Verinin toplanması Verinin hazırlanması ve sunulması Temel betimsel ölçütler Olasılık teorisi Kesikli dağılımlar Sürekli dağılımlar Normal dağılım ve merkezi limit kuramı Örnekleme kuramı Örnekleme dağılımları Güven aralığının tahmini Hipotez testi Regresyon |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenci ÖÇ 1: İstatistik modellerine genel bir bakış kazanmıştır ÖÇ 2: Olasılık problemlerinin çözümüne yönelik yaklaşımlar önerebilir ÖÇ 3: Örnekleme ve hipotez testi alanında yaklaşım ve kavramlarını sıralayabilir |
Öğretim Yöntemleri | |
Kaynaklar |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | İstatistiğe Giriş |
2 | Verinin toplanması |
3 | Verinin hazırlanması ve sunulması |
4 | Temel betimsel ölçütler |
5 | Olasılık teorisi |
6 | Kesikli dağılımlar |
7 | Sürekli dağılımlar |
8 | Normal dağılım ve merkezi limit kuramı |
9 | Örnekleme kuramı |
10 | Güven aralığının tahmini |
11 | Hipotez testi |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 60 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 40 |
Toplam | 0 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 20 |
Proje | 0 | 20 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 0 | 60 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Mühendislik yönetimi alanının çok disiplinli geniş kapsamını ve ilgili disiplinler arasıdaki etkileşimi tanımlar. | X | ||||
2 | Mühendislik yönetimi alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olur. | X | ||||
3 | Mühendislik yönetimi alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve uygular. | X | ||||
4 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | X | ||||
5 | Tanımlanmış mühendislik yönetimi problemlerini çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | X | ||||
6 | İş hayatı problemlerini modeller ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler. | X | ||||
7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | ||||
8 | Mühendislik yönetimi alanının yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | X | ||||
9 | İş hayatı problemleri ile ilgili olası çözümleri etkin bir biçimde tartışabilir ve fikirlerini yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilir. | X | ||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portfoyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
11 | Girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilirlik boyutlarını dikkate alarak iş hayatı uygulamalarını gerçekleştirebilir. | X | ||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 |
Ödevler | 5 | 1 | 5 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 3 | 3 |
Proje | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü | 74 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 2,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |