Pazarlama ve Lojistik Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı

E-Pazarlama ve E-Lojistik(ML526)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
ML526 E-Pazarlama ve E-Lojistik 1 3 0 0 3 6
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Dersi Veren(ler) GÜLÇİN BÜYÜKÖZKAN FEYZİOĞLU gulcin.buyukozkan@gmail.com (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı maliyet avantajlarıyla birlikte iş yapış modellerini basitleştiren, kolaylaştıran ve hızlandıran e-pazarlama ve e-lojistik prensiplerini, yöntemlerini, stratejilerini, araçlarını ve uygulamalarını açıklamaktır.
İçerik E-iş, e-ticaret, m-iş, m-ticaret kavramlarına genel bir bakış
E-pazarlamanın ve m-pazarlamanın tanımları, başlıca özellikleri, süreçleri ve uygulamaları
E-pazaryerleri, Türkiye’den ve dünyadan örnek uygulamalar
E-müşteri ilişkileri yönetimi, m-müşteri ilişkileri yönetimi, uygulamaları ve yazılımları
Sosyal ağlar, sosyal ağların pazarlamadaki yeri, önemi, özellikleri, Türkiye’den ve dünyadan örnek uygulamalar
E-pazarlama ve m-pazarlama stratejileri ve politikaları, Türkiye’de ve dünyada uygulamaları
Lojistikte bilişim sistemleri ; e-lojistik ; m-lojistik, başlıca özellikleri ; yazılımları
Tedarik zinciri entegrasyonu ; İşletme kaynakları planlaması ve kullanılan yazılımlar
Zeki tedarik zinciri yapıları ve değer ağları yönetimi
RFID, lojistik ve tedarik zinciri yönetiminde kullanımı
CPFR - İşbirliksel Planlama, Tahmin ve Talep Karşılama; E-lojistik ve m-lojistik stratejileri ve politikaları, Türkiye’de ve dünyada uygulamaları
Sosyal ağlar, sosyal ağların lojistik sektöründeki yeri, önemi, özellikleri, Türkiye’den ve dünyadan örnek uygulamalar
Dersin Öğrenme Çıktıları Bu dersin sonunda öğrenci
1. Bilişim sistemleri, bileşenleri, bu sistemlerin pazarlama ve lojistikte nasıl uygulandıklarını ve çalıştıklarını öğrenebilecek
2. E-pazarlama ve e-lojistik yapılarını şirketlerin rekabetçi statejiler geliştirmesi ile ilişkilendirebilecek
3. E-pazarlama ve e-lojistik yapılarında ve yönetimlerinde karşılaşılan sorunları ifade edebilecek ve sorunları çözümleyebilecek
4. Kurumsal kaynak planlaması, tedarik zinciri yönetimi ve müşteri ilişkileri yönetimi sistemlerinin iş dünyasında operasyonel mükemmeliğe ve müşteri memnuniyetine olan katkısını değerlendirebilecek
5. E-pazarlama ve e-lojistik ile ilgili bir uygulama projesini yapılandırabilecek, gerçekleştirebilecek ve elde edilen sonuçları analiz edebilecek
6. İşbirliğini ve takım olarak çalışmayı öğrenebilecek
7. Gerçek vakaları analiz etmeyi ve çözümlemeyi öğrenebilecektir.
Öğretim Yöntemleri Ders anlatımı, vaka analizleri, proje, tartışma
Kaynaklar 1. Strauss, J. and Frost, R., E-Marketing, (2011), 6th edition, Softcover International Edition.
2. Laudon, K.D., Laudon, J.P., Management Information Systems, (2009), 11th edition, Prentice Hall.
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 3 60
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 1 40
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 1 15
Sunum 0 0
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 20
Proje 1 25
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Toplam 3 60
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Çalışma Süresi 12 2 24
Ödevler 1 15 15
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 15 15
Proje 1 45 45
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) 1 15 15
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6
Scroll to Top