Uluslararası İlişkilerde Tarihsel Perspektifler(RI-725)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
RI-725 | Uluslararası İlişkilerde Tarihsel Perspektifler | 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Doktora |
Dersi Veren(ler) | Erhan Şahap BÜYÜKAKINCI ebuyukakinci@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | |
İçerik | |
Dersin Öğrenme Çıktıları | |
Öğretim Yöntemleri | |
Kaynaklar |
E. Breisach, Tarihyazımı, İstanbul, YKY Yayınları, 2018. C. Elman ve M.F. Elman, Bridges and Boundaries: Historians, Political Scientists, and the Study of International Relations, MIT Press, 2000. T.W. Smith, History and International Relations. London: Routledge. 2004. R. Aron, Introduction to the Philosophy of History: An Essay on the Limits of Historical Objectivity. Boston, MA: Greenwood Press, 1976. E.H. Carr, What is History? London: Palgrave, 2001. H. Münkler, İmparatorluklar, İletişim Yay., 2009. K. Hamilton ve R. Langhorne, The Practice of Diplomacy. Routledge, 2010. A. Toynbee, L’Histoire, Flammarion. J. Mearsheimer, The Tragedy of Great Power Politics. New York: Norton, 2003. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Hafta 1 – Tarihyazım yaklaşımları – Giriş: Antik çağlardan modern dönemlere |
2 | Hafta 2 – Tarihyazım yaklaşımlarında çağdaş tartışmalar: Nicel ve nitel tartışmalar |
3 | Hafta 3 – Antik çağlardan Ulus-devlete güç-hegemonya tartışması |
4 | Hafta 4 – Otuz Yıl Savaşları ve Vestfalya Düzeni – H. Münkler tartışmaları |
5 | Hafta 5 – Devrimler, Demokrasi ve Halklar: Rousseau’dan A de Tocqueville’e – Ütopyadan liberalizme |
6 | Hafta 6 – Emperyalizm, Hegemonya ve İmparatorluklar Çağı: Liberal ve Marksist tartışmalar – Kolonyal bakış açıları |
7 | Hafta 7 – Büyük uygarlıklar üzerinden tarih okumaları: Toynbee ve takipçileri – İlerlemeci ve döngüsel tartışmalar / G. Modelski |
8 | Hafta 8 – Savaşlar ve Barış düzenlemeleri: Kuramsal tartışmalar / Faşist rejimlerin tarihsel bakış açıları – H. Arendt sorgulamaları |
9 | Hafta 9 – ARASINAV |
10 | Hafta 10 – Annales Okulu ve Frankfurt Ekolü tartışmaları: Braudel’den Foucault’ya – Habermas’tan Adorno’ya |
11 | Hafta 11 – Soğuk Savaş dönemini yeniden okumak ve tartışmak – Nükleer rekabet ve caydırıcılıktan Vietnam ve Afganistan travmalarına – Üçüncü Dünyacılık ve Kuzey-Güney diyaloğu |
12 | Hafta 12 – Soğuk Savaş sonrası dünya I: İç çatışmaları okuma biçimleri – Medeniyetler çatışması ve kimlikler |
13 | Hafta 13 – Soğuk Savaş sonrası dünya II: Güçler dengesi, demokratikleşme ve ekonomik rekabetler |
14 | Hafta 14 – Teknoloji, İletişim Devrimi, Bireyler ve Modern toplumda tarihsel sorgulamalar – Postmodern yorumlama teknikleri (Der Derian) |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 2 | 60 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 2 | 20 |
Sunum | 2 | 20 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 10 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 2 | 10 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 7 | 60 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0,00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |