Introduction to Computer Engineering(INF101)
| Course Code | Course Name | Semester | Theory | Practice | Lab | Credit | ECTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| INF101 | Introduction to Computer Engineering | 1 | 1 | 1 | 0 | 1.5 | 2 |
| Prerequisites | |
| Admission Requirements |
| Language of Instruction | French |
| Course Type | Compulsory |
| Course Level | Bachelor Degree |
| Course Instructor(s) | B. Atay ÖZGÖVDE aozgovde@gsu.edu.tr (Email) Merve ÜNLÜ MENEVŞE munlu@gsu.edu.tr (Email) |
| Assistant | |
| Objective |
• Introduces the Computer engineering as a discipline with all themes in it. • Introduces Algorithm design and the basic concepts of programming without being tied to any programming language transfers. • Presents the research laboratories established in the Computer Engineering department. introduces the students about ongoing research projects. • Creates the possibility of joint work and cooperation between lecturers of the Computer Engineering department and the freshmen |
| Content | |
| Course Learning Outcomes | |
| Teaching and Learning Methods | Oral presentation, discussion, Q&A |
| References | Course notes. |
Theory Topics
| Week | Weekly Contents |
|---|---|
| 1 | General introduction with overall course material. |
| 2 | Distributed Systems & Applications |
| 3 | Software Development Processes |
| 4 | World of Programming Languages |
| 5 | Complex Networks and Analysis |
| 6 | Artificial Vision |
| 7 | Biomedical Applications |
| 8 | Algorithm Design -1 |
| 9 | Algorithm Design -2 |
| 10 | Semantic Web |
| 11 | Programming - 1 |
| 12 | Human Machine Interface |
| 13 | Programming - 2 |
| 14 | Robotics and Applications |
Practice Topics
| Week | Weekly Contents |
|---|
Contribution to Overall Grade
| Number | Contribution | |
|---|---|---|
| Contribution of in-term studies to overall grade | 4 | 60 |
| Contribution of final exam to overall grade | 1 | 40 |
| Toplam | 5 | 100 |
In-Term Studies
| Number | Contribution | |
|---|---|---|
| Assignments | 4 | 20 |
| Presentation | 0 | 0 |
| Midterm Examinations (including preparation) | 1 | 25 |
| Project | 1 | 15 |
| Laboratory | 0 | 0 |
| Other Applications | 0 | 0 |
| Quiz | 0 | 0 |
| Term Paper/ Project | 0 | 0 |
| Portfolio Study | 0 | 0 |
| Reports | 0 | 0 |
| Learning Diary | 0 | 0 |
| Thesis/ Project | 0 | 0 |
| Seminar | 0 | 0 |
| Other | 0 | 0 |
| Toplam | 6 | 60 |
| No | Program Learning Outcomes | Contribution | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Matematik, fizik ve mühendislik bilimlerine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, mühendislik problemlerinin modellenmesi ve çözümünde kullanabilme becerisi. | X | ||||
| 2 | Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | ||||
| 3 | Yazılımsal veya donanımsal karmaşık bir sistemi, süreci veya donanımı gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | ||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | ||||
| 5 | Analitik düşünce ile bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme, modelleme, deney tasarlama ve yapma, veri toplama, çözüm algoritmaları üretebilme, uygulamaya alma ve geliştirme becerileri. | X | ||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | ||||
| 7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az iki yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, yazılım ve donanım tasarımını, gerekirse teknik resim metotları kullanarak raporlayabilme, etkin sunum yapabilme becerisi. | X | ||||
| 8 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi | X | ||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; kendini sürekli yenileme becerisi. | X | ||||
| 10 | Mesleki etik ilkelerine uygun davranma, mesleki sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |||||
| 11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |||||
| 12 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi. | X | ||||
| 13 | Bilgisayar mühendisliği uygulamalarının hukuki ve etik boyutları konusunda farkındalık. | |||||
| Activities | Number | Period | Total Workload |
|---|---|---|---|
| Class Hours | 14 | 2 | 28 |
| Working Hours out of Class | 14 | 1 | 14 |
| Midterm Examinations (including preparation) | 1 | 8 | 8 |
| Final Examinations (including preparation) | 1 | 8 | 8 |
| Total Workload | 58 | ||
| Total Workload / 25 | 2.32 | ||
| Credits ECTS | 2 | ||


