Introduction to Programming(INF102)
| Course Code | Course Name | Semester | Theory | Practice | Lab | Credit | ECTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| INF102 | Introduction to Programming | 1 | 2 | 0 | 2 | 3 | 4 |
| Prerequisites | |
| Admission Requirements |
| Language of Instruction | French |
| Course Type | Compulsory |
| Course Level | Bachelor Degree |
| Course Instructor(s) | Ahmet Teoman NASKALİ tnaskali@gsu.edu.tr (Email) |
| Assistant | |
| Objective | This course introduces the basic concepts of C language and algorithms, which are illustrated and applied in exercise sessions by the students. |
| Content |
1. Integers and images encoding 2. Different types of C variables and constants 3. Expressions and Operators 4. Iterative and conditional instructions 5. Pointers and arrays 6. Functions |
| Course Learning Outcomes |
1. Methods of encoding integers and images 2. Basic notions of C 3. Iterative algorithms 4. Pointers |
| Teaching and Learning Methods | Lectures and practical sessions |
| References |
Lecture notes and practical sessions : http://kikencere.gsu.edu.tr • Le langage C, norme ANSI, édition Dunod, B Kernighan, D Ritchie • Introduction à l'algorithmique, 2ème édition, Thomas Cormen et al, Dunod, 2002. • Méthodologie de la programmation en C, 4ème édition, Achille Braquelaire, Dunod, 2005. • Langage C, Claude Delannoy, Eyrolles, 2002. |
Theory Topics
| Week | Weekly Contents |
|---|---|
| 1 | Methods of encoding integers and image |
| 2 | Methods of encoding real numbers |
| 3 | Methods of encoding images |
| 4 | Different types of C variables and constants |
| 5 | Expressions and Operators |
| 6 | Conditional and iterative instructions |
| 7 | Iterative instructions |
| 8 | midterm exam |
| 9 | pointers |
| 10 | Functions passing their arguments by value |
| 11 | Functions passing their arguments by adresse static array |
| 12 | array |
| 13 | pointers and array |
Practice Topics
| Week | Weekly Contents |
|---|
Contribution to Overall Grade
| Number | Contribution | |
|---|---|---|
| Toplam | 0 | 0 |
In-Term Studies
| Number | Contribution | |
|---|---|---|
| Assignments | 8 | 25 |
| Presentation | 0 | 0 |
| Midterm Examinations (including preparation) | 1 | 25 |
| Project | 0 | 0 |
| Laboratory | 0 | 0 |
| Other Applications | 0 | 0 |
| Quiz | 0 | 0 |
| Term Paper/ Project | 0 | 0 |
| Portfolio Study | 0 | 0 |
| Reports | 0 | 0 |
| Learning Diary | 0 | 0 |
| Thesis/ Project | 0 | 0 |
| Seminar | 0 | 0 |
| Other | 0 | 0 |
| Toplam | 9 | 50 |
| No | Program Learning Outcomes | Contribution | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Matematik, fizik ve mühendislik bilimlerine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, mühendislik problemlerinin modellenmesi ve çözümünde kullanabilme becerisi. | X | ||||
| 2 | Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | ||||
| 3 | Yazılımsal veya donanımsal karmaşık bir sistemi, süreci veya donanımı gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | ||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | ||||
| 5 | Analitik düşünce ile bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme, modelleme, deney tasarlama ve yapma, veri toplama, çözüm algoritmaları üretebilme, uygulamaya alma ve geliştirme becerileri. | X | ||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | ||||
| 7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az iki yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, yazılım ve donanım tasarımını, gerekirse teknik resim metotları kullanarak raporlayabilme, etkin sunum yapabilme becerisi. | X | ||||
| 8 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi | X | ||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; kendini sürekli yenileme becerisi. | X | ||||
| 10 | Mesleki etik ilkelerine uygun davranma, mesleki sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | ||||
| 11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | ||||
| 12 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi. | X | ||||
| 13 | Bilgisayar mühendisliği uygulamalarının hukuki ve etik boyutları konusunda farkındalık. | X | ||||
| Activities | Number | Period | Total Workload |
|---|---|---|---|
| Class Hours | 14 | 2 | 28 |
| Working Hours out of Class | 14 | 2 | 28 |
| Assignments | 7 | 2 | 14 |
| Midterm Examinations (including preparation) | 1 | 5 | 5 |
| Laboratory | 14 | 2 | 28 |
| Final Examinations (including preparation) | 1 | 7 | 7 |
| Total Workload | 110 | ||
| Total Workload / 25 | 4.40 | ||
| Credits ECTS | 4 | ||


