Computer Architecture(INF320)
Course Code | Course Name | Semester | Theory | Practice | Lab | Credit | ECTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
INF320 | Computer Architecture | 5 | 4 | 0 | 0 | 4 | 6 |
Prerequisites | INF220 |
Admission Requirements | INF220 |
Language of Instruction | |
Course Type | Compulsory |
Course Level | Bachelor Degree |
Course Instructor(s) | MURAT AKIN murakin@gsu.edu.tr (Email) |
Assistant | |
Objective | Examine the units that make up the computer hardware, especially in the business line of microprocessor technology, including modern microprocessor, memory, and input-output units constitutes the purpose of this course. |
Content | Course includes registers, arithmetic-logic unit (ALU), the assembly, the central processing unit (CPU), a general-purpose registers, stack, queue, the pipe-lining method, multiplication circuits and basic input-output units. |
Course Learning Outcomes |
1. Computer Hardware 2. Microprocessors 3. RAM and Input-Output Devices 4. The Pipe-lining Method |
Teaching and Learning Methods | Lecture on the board |
References |
COMPUTER SYSTEMS ARCHITECTURE M. MORRIS MANO LITERATURE PUBLISHING HOUSE 2002 |
Theory Topics
Week | Weekly Contents |
---|---|
1 | Arithmetic, logic and shift microoperations |
2 | The design of ALU |
3 | The structure of memory and memory addressing modes |
4 | Special-purpose registers and functions |
5 | Identification and coding of machine instructions |
6 | Tasks of machine commands |
7 | Assembly programming |
8 | Mid-term exam |
9 | Technology background |
10 | RAM structure and control circuits |
11 | General-purpose registers |
12 | The pipe-lining method |
13 | FPU structure |
14 | Input-output units |
Practice Topics
Week | Weekly Contents |
---|
Contribution to Overall Grade
Number | Contribution | |
---|---|---|
Contribution of in-term studies to overall grade | 1 | 45 |
Contribution of final exam to overall grade | 1 | 55 |
Toplam | 2 | 100 |
In-Term Studies
Number | Contribution | |
---|---|---|
Assignments | 0 | 0 |
Presentation | 0 | 0 |
Midterm Examinations (including preparation) | 1 | 45 |
Project | 0 | 0 |
Laboratory | 0 | 0 |
Other Applications | 0 | 0 |
Quiz | 0 | 0 |
Term Paper/ Project | 0 | 0 |
Portfolio Study | 0 | 0 |
Reports | 0 | 0 |
Learning Diary | 0 | 0 |
Thesis/ Project | 0 | 0 |
Seminar | 0 | 0 |
Other | 0 | 0 |
Toplam | 1 | 45 |
No | Program Learning Outcomes | Contribution | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fizik ve mühendislik bilimlerine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, mühendislik problemlerinin modellenmesi ve çözümünde kullanabilme becerisi. | |||||
2 | Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |||||
3 | Yazılımsal veya donanımsal karmaşık bir sistemi, süreci veya donanımı gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | ||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | ||||
5 | Analitik düşünce ile bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme, modelleme, deney tasarlama ve yapma, veri toplama, çözüm algoritmaları üretebilme, uygulamaya alma ve geliştirme becerileri. | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az iki yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, yazılım ve donanım tasarımını, gerekirse teknik resim metotları kullanarak raporlayabilme, etkin sunum yapabilme becerisi. | |||||
8 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; kendini sürekli yenileme becerisi. | |||||
10 | Mesleki etik ilkelerine uygun davranma, mesleki sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | ||||
11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi. | X | ||||
13 | Bilgisayar mühendisliği uygulamalarının hukuki ve etik boyutları konusunda farkındalık. |
Activities | Number | Period | Total Workload |
---|---|---|---|
Class Hours | 14 | 4 | 56 |
Working Hours out of Class | 14 | 3 | 42 |
Assignments | 1 | 10 | 10 |
Presentation | 0 | 0 | 0 |
Midterm Examinations (including preparation) | 1 | 14 | 14 |
Project | 0 | 0 | 0 |
Laboratory | 0 | 0 | 0 |
Other Applications | 0 | 0 | 0 |
Final Examinations (including preparation) | 1 | 30 | 30 |
Quiz | 0 | 0 | 0 |
Term Paper/ Project | 0 | 0 | 0 |
Portfolio Study | 0 | 0 | 0 |
Reports | 0 | 0 | 0 |
Learning Diary | 0 | 0 | 0 |
Thesis/ Project | 0 | 0 | 0 |
Seminar | 0 | 0 | 0 |
Other | 0 | 0 | 0 |
Total Workload | 152 | ||
Total Workload / 25 | 6.08 | ||
Credits ECTS | 6 |