Computer Architecture (INF320)
| Course Code | Course Name | Semester | Theory | Practice | Lab | Credit | ECTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| INF320 | Computer Architecture | 5 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Prerequisites | ING220 |
| Admission Requirements | ING220 |
| Language of Instruction | French |
| Course Type | Compulsory |
| Course Level | Bachelor Degree |
| Course Instructor(s) | Murat AKIN murakin@gsu.edu.tr (Email) |
| Assistant | |
| Objective | Examine the units that make up the computer hardware, especially in the business line of microprocessor technology, including modern microprocessor, memory, and input-output units constitutes the purpose of this course. |
| Content | Course includes registers, arithmetic-logic unit (ALU), the assembly, the central processing unit (CPU), a general-purpose registers, stack, queue, the pipe-lining method, multiplication circuits and basic input-output units. |
| Course Learning Outcomes |
1. Computer Hardware 2. Microprocessors 3. RAM and Input-Output Devices 4. The Pipe-lining Method |
| Teaching and Learning Methods | Lecture on the board |
| References |
COMPUTER SYSTEMS ARCHITECTURE M. MORRIS MANO LITERATURE PUBLISHING HOUSE 2002 |
Theory Topics
| Week | Weekly Contents |
|---|---|
| 1 | Arithmetic, logic and shift microoperations |
| 2 | The design of ALU |
| 3 | The structure of memory and memory addressing modes |
| 4 | Special-purpose registers and functions |
| 5 | Identification and coding of machine instructions |
| 6 | Tasks of machine commands |
| 7 | Assembly programming |
| 8 | Mid-term exam |
| 9 | Technology background |
| 10 | RAM structure and control circuits |
| 11 | General-purpose registers |
| 12 | The pipe-lining method |
| 13 | FPU structure |
| 14 | Input-output units |
Practice Topics
| Week | Weekly Contents |
|---|
Contribution to Overall Grade
| Number | Contribution | |
|---|---|---|
| Contribution of in-term studies to overall grade | 1 | 45 |
| Contribution of final exam to overall grade | 1 | 55 |
| Toplam | 2 | 100 |
In-Term Studies
| Number | Contribution | |
|---|---|---|
| Assignments | 0 | 0 |
| Presentation | 0 | 0 |
| Midterm Examinations (including preparation) | 1 | 45 |
| Project | 0 | 0 |
| Laboratory | 0 | 0 |
| Other Applications | 0 | 0 |
| Quiz | 0 | 0 |
| Term Paper/ Project | 0 | 0 |
| Portfolio Study | 0 | 0 |
| Reports | 0 | 0 |
| Learning Diary | 0 | 0 |
| Thesis/ Project | 0 | 0 |
| Seminar | 0 | 0 |
| Other | 0 | 0 |
| Toplam | 1 | 45 |
| No | Program Learning Outcomes | Contribution | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Matematik, fizik ve mühendislik bilimlerine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, mühendislik problemlerinin modellenmesi ve çözümünde kullanabilme becerisi. | |||||
| 2 | Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |||||
| 3 | Yazılımsal veya donanımsal karmaşık bir sistemi, süreci veya donanımı gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | ||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | ||||
| 5 | Analitik düşünce ile bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme, modelleme, deney tasarlama ve yapma, veri toplama, çözüm algoritmaları üretebilme, uygulamaya alma ve geliştirme becerileri. | |||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |||||
| 7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az iki yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, yazılım ve donanım tasarımını, gerekirse teknik resim metotları kullanarak raporlayabilme, etkin sunum yapabilme becerisi. | |||||
| 8 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi | |||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; kendini sürekli yenileme becerisi. | |||||
| 10 | Mesleki etik ilkelerine uygun davranma, mesleki sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | ||||
| 11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |||||
| 12 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi. | X | ||||
| 13 | Bilgisayar mühendisliği uygulamalarının hukuki ve etik boyutları konusunda farkındalık. | |||||
| Activities | Number | Period | Total Workload |
|---|---|---|---|
| Class Hours | 14 | 4 | 56 |
| Working Hours out of Class | 14 | 3 | 42 |
| Assignments | 1 | 10 | 10 |
| Presentation | 0 | 0 | 0 |
| Midterm Examinations (including preparation) | 1 | 14 | 14 |
| Project | 0 | 0 | 0 |
| Laboratory | 0 | 0 | 0 |
| Other Applications | 0 | 0 | 0 |
| Final Examinations (including preparation) | 1 | 30 | 30 |
| Quiz | 0 | 0 | 0 |
| Term Paper/ Project | 0 | 0 | 0 |
| Portfolio Study | 0 | 0 | 0 |
| Reports | 0 | 0 | 0 |
| Learning Diary | 0 | 0 | 0 |
| Thesis/ Project | 0 | 0 | 0 |
| Seminar | 0 | 0 | 0 |
| Other | 0 | 0 | 0 |
| Total Workload | 152 | ||
| Total Workload / 25 | 6.08 | ||
| Credits ECTS | 6 | ||


