Discrete Mathematics(INF315)
Course Code | Course Name | Semester | Theory | Practice | Lab | Credit | ECTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
INF315 | Discrete Mathematics | 5 | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Prerequisites | |
Admission Requirements |
Language of Instruction | |
Course Type | |
Course Level | Bachelor Degree |
Course Instructor(s) | Özgün PINARER opinarer@gsu.edu.tr (Email) |
Assistant | |
Objective | |
Content | |
Course Learning Outcomes | |
Teaching and Learning Methods | |
References |
Theory Topics
Week | Weekly Contents |
---|---|
1 | 1. Arithmetic: Extended Euclidean algorithm and finding GCD of 2 integers |
2 | 2. Arithmetic: Solution of Diophantine equations and congruence systems |
3 | 3. Arithmetic: Convergence speed of Euclidean algorithm |
4 | 4. Error correction codes: Presentation and first examples |
5 | 5. Error correction codes: Hamming distance, number of detected and corrected errors |
6 | 6. Error correcting codes: Generator matrices of linear codes |
7 | 7. Error correction codes: Control matrices of linear codes and error correction via syndrome |
8 | Mid term exam |
9 | 9. Circular codes: Presentation and first examples |
10 | 10.Cyclic codes: Generating polynomials of cyclic codes |
11 | 11. Markov chains: Introduction and first examples |
12 | 12. Markov chains: Transition matrix and transition diagram of a Markov chain |
13 | 13. Markov chains: Convergence theorem of transition matrices |
14 | 14. Markov chains: Search and interpretation of boundary configurations |
Practice Topics
Week | Weekly Contents |
---|---|
1 | |
2 | |
3 | |
4 | |
5 | |
6 | |
7 | |
8 | |
9 | |
10 | |
11 | |
12 | |
13 | |
14 |
Contribution to Overall Grade
Number | Contribution | |
---|---|---|
Contribution of in-term studies to overall grade | 1 | 60 |
Contribution of final exam to overall grade | 1 | 40 |
Toplam | 2 | 100 |
In-Term Studies
Number | Contribution | |
---|---|---|
Assignments | 0 | 0 |
Presentation | 0 | 0 |
Midterm Examinations (including preparation) | 1 | 20 |
Project | 0 | 20 |
Laboratory | 0 | 0 |
Other Applications | 0 | 0 |
Quiz | 0 | 0 |
Term Paper/ Project | 1 | 20 |
Portfolio Study | 0 | 0 |
Reports | 0 | 0 |
Learning Diary | 0 | 0 |
Thesis/ Project | 0 | 0 |
Seminar | 0 | 0 |
Other | 0 | 0 |
Toplam | 2 | 60 |
No | Program Learning Outcomes | Contribution | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fizik ve mühendislik bilimlerine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, mühendislik problemlerinin modellenmesi ve çözümünde kullanabilme becerisi. | X | ||||
2 | Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | ||||
3 | Yazılımsal veya donanımsal karmaşık bir sistemi, süreci veya donanımı gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | ||||
5 | Analitik düşünce ile bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme, modelleme, deney tasarlama ve yapma, veri toplama, çözüm algoritmaları üretebilme, uygulamaya alma ve geliştirme becerileri. | X | ||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az iki yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, yazılım ve donanım tasarımını, gerekirse teknik resim metotları kullanarak raporlayabilme, etkin sunum yapabilme becerisi. | X | ||||
8 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; kendini sürekli yenileme becerisi. | |||||
10 | Mesleki etik ilkelerine uygun davranma, mesleki sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | ||||
11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi. | |||||
13 | Bilgisayar mühendisliği uygulamalarının hukuki ve etik boyutları konusunda farkındalık. |
Activities | Number | Period | Total Workload |
---|---|---|---|
Class Hours | 14 | 3 | 42 |
Working Hours out of Class | 14 | 2 | 28 |
Midterm Examinations (including preparation) | 1 | 10 | 10 |
Final Examinations (including preparation) | 1 | 17 | 17 |
Total Workload | 97 | ||
Total Workload / 25 | 3.88 | ||
Credits ECTS | 4 |