Introduction à la Programmation Web(INF353)
Course Code | Course Name | Semester | Theory | Practice | Lab | Credit | ECTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
INF353 | Introduction à la Programmation Web | 5 | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Prerequisites | |
Admission Requirements |
Language of Instruction | French |
Course Type | Elective |
Course Level | Bachelor Degree |
Course Instructor(s) | Özgün PINARER opinarer@gsu.edu.tr (Email) |
Assistant | |
Objective |
"The aim is for the student to acquire the practical skills to solve a problem by using the theoretical knowledge he has acquired. In this process, it is aimed to acquire the habits of understanding the problem posed, designing and modeling for the appropriate solution, implementing and reporting. Within the scope of the course, a real online application will be developed with the MVC (Model-View-Controller) model. |
Content |
Week 1 Introduction Week 2 Controllers (auditors) Week 3 Views Week 4 Models Week 5 Forms and HTML helpers Week 6 Data and validation Week 7 Application security 8th Week Midterm Exam Week 9 Orientation Week 10 Dependency Injection Week 11 Unit tests / Bug Cleaning Week 12 Reporting Week 13 Cloud Platforms Week 14 "Commissioning |
Course Learning Outcomes |
"The student who successfully completes this course: 1. Can understand and analyze the problem accurately and completely. 2. Can determine the method to be followed in the face of a problem that has arisen and is expected to be solved. 3. Can make a comprehensive design for the solution and model the problem. 4. Can bring the design to life; can detect and code the correct algorithms. 5. Can test the developed application; Can debug by performing unit tests and system tests. 6. Can report the problem, design, implemented code and test results.” |
Teaching and Learning Methods |
Verbal lecture Student presentations Reporting Term project |
References |
Theory Topics
Week | Weekly Contents |
---|---|
1 | Week 1 Introduction |
2 | Week 2 Controllers (auditors) |
3 | Week 3 Views |
4 | Week 4 Models |
5 | Week 5 Forms and HTML helpers |
6 | Week 6 Data and validation |
7 | Week 7 Application security |
8 | Mid term exam |
9 | Week 9 Orientation |
10 | Week 10 Dependency Injection |
11 | Week 11 Unit tests / Bug Cleaning |
12 | Week 12 Reporting |
13 | Week 13 Cloud Platforms |
14 | Week 14 "Commissioning |
Practice Topics
Week | Weekly Contents |
---|
Contribution to Overall Grade
Number | Contribution | |
---|---|---|
Contribution of in-term studies to overall grade | 1 | 60 |
Contribution of final exam to overall grade | 1 | 40 |
Toplam | 2 | 100 |
In-Term Studies
Number | Contribution | |
---|---|---|
Assignments | 0 | 0 |
Presentation | 0 | 0 |
Midterm Examinations (including preparation) | 1 | 30 |
Project | 0 | 0 |
Laboratory | 0 | 0 |
Other Applications | 0 | 0 |
Quiz | 0 | 0 |
Term Paper/ Project | 1 | 30 |
Portfolio Study | 0 | 0 |
Reports | 0 | 0 |
Learning Diary | 0 | 0 |
Thesis/ Project | 0 | 0 |
Seminar | 0 | 0 |
Other | 0 | 0 |
Toplam | 2 | 60 |
No | Program Learning Outcomes | Contribution | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fizik ve mühendislik bilimlerine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, mühendislik problemlerinin modellenmesi ve çözümünde kullanabilme becerisi. | |||||
2 | Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |||||
3 | Yazılımsal veya donanımsal karmaşık bir sistemi, süreci veya donanımı gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | ||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | ||||
5 | Analitik düşünce ile bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme, modelleme, deney tasarlama ve yapma, veri toplama, çözüm algoritmaları üretebilme, uygulamaya alma ve geliştirme becerileri. | X | ||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | ||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az iki yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, yazılım ve donanım tasarımını, gerekirse teknik resim metotları kullanarak raporlayabilme, etkin sunum yapabilme becerisi. | X | ||||
8 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi | X | ||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; kendini sürekli yenileme becerisi. | |||||
10 | Mesleki etik ilkelerine uygun davranma, mesleki sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | ||||
11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | ||||
12 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi. | |||||
13 | Bilgisayar mühendisliği uygulamalarının hukuki ve etik boyutları konusunda farkındalık. |
Activities | Number | Period | Total Workload |
---|---|---|---|
Class Hours | 14 | 3 | 42 |
Working Hours out of Class | 14 | 1 | 14 |
Midterm Examinations (including preparation) | 1 | 10 | 10 |
Project | 1 | 10 | 10 |
Final Examinations (including preparation) | 1 | 10 | 10 |
Term Paper/ Project | 1 | 10 | 10 |
Total Workload | 96 | ||
Total Workload / 25 | 3.84 | ||
Credits ECTS | 4 |