Computer Engineering Department

Information Theory (INF365)

Course Code Course Name Semester Theory Practice Lab Credit ECTS
INF365 Information Theory 6 3 0 0 3 4
Prerequisites
Admission Requirements
Language of Instruction French
Course Type Elective
Course Level Bachelor Degree
Course Instructor(s) İsmail Burak PARLAK bparlak@gsu.edu.tr (Email)
Assistant
Objective • The description of the models for the algorithmic reasoning of information flow,
• The study of the effects of theoretical information models on current applications,
• The reasoning of theoretical background of data structures through different scales,
• Information coding, compression, channel capacity, information flow and related studies,
consist the main concepts of the course.
Content 1.Week Algorithmic Complexity
2.Week P-NP Completeness
3.Week Information and Entropy
4.Week Relative Entropy, Mutual Information
5.Week Shannon’s Effect
6.Week Compression Theory
7.Week Compression Algorithms
8.Week Midterm
9.Week Channel Capacity
10.Week Universal Source Coding
11.Week Lempel-Ziv Coding
12.Week Network Information Theory
13.Week Information Theory Inequalities
14.Week Statistical Techniques
Course Learning Outcomes At the end of this course, the student may;
• model the information from different engineering problems.
• achieve an efficient analysis for data-information coupling
• explain algorithmic complexity and analyze the compression in information storage
• develop adaptive solutions for current and complex problems.
Teaching and Learning Methods
References 1-Elements of Information Theory, Second Edition, Thomas M. Cover, Joy A. Thomas, Wiley-Interscience, 2006
2-Computational Complexity, S. Arora, B. Barak, Cambridge University Press, 2009
Print the course contents
Theory Topics
Week Weekly Contents
Practice Topics
Week Weekly Contents
Contribution to Overall Grade
  Number Contribution
Toplam 0 0
In-Term Studies
  Number Contribution
Toplam 0 0
No Program Learning Outcomes Contribution
1 2 3 4 5
1 Matematik, fizik ve mühendislik bilimlerine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, mühendislik problemlerinin modellenmesi ve çözümünde kullanabilme becerisi. X
2 Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. X
3 Yazılımsal veya donanımsal karmaşık bir sistemi, süreci veya donanımı gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. X
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. X
5 Analitik düşünce ile bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme, modelleme, deney tasarlama ve yapma, veri toplama, çözüm algoritmaları üretebilme, uygulamaya alma ve geliştirme becerileri. X
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. X
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az iki yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, yazılım ve donanım tasarımını, gerekirse teknik resim metotları kullanarak raporlayabilme, etkin sunum yapabilme becerisi. X
8 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi X
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; kendini sürekli yenileme becerisi. X
10 Mesleki etik ilkelerine uygun davranma, mesleki sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. X
11 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. X
Activities Number Period Total Workload
Total Workload 0
Total Workload / 25 0,00
Credits ECTS 0
Scroll to Top