Advanced Topics in Computer Engineering(INF 528)
Course Code | Course Name | Semester | Theory | Practice | Lab | Credit | ECTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
INF 528 | Advanced Topics in Computer Engineering | 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Prerequisites | |
Admission Requirements |
Language of Instruction | English |
Course Type | Elective |
Course Level | Masters Degree |
Course Instructor(s) | N. Sultan TURHAN sturhan@gsu.edu.tr (Email) |
Assistant | |
Objective |
Bu derste öğrencilere ilk olarak, karmaşık ilişkilere sahip verileri etkili bir şekilde depolamak, aramak ve analiz etmek için güçlü bir veri yönetimi aracı olan grafik veritabanlarının ilkeleri tanıtılmaktadır. Öğrenciler grafik veritabanlarının ilkelerini, tasarım modellerini ve pratik uygulamalarını öğreneceklerdir. İkincisi, bilgisayar biliminin iki ileri alanı arasındaki bağlantının incelenmesini kolaylaştırır: büyük dil modelleri ve grafik veritabanları. GPT-3 gibi büyük dil modelleri, doğal dilin yorumlanmasında ve oluşturulmasında devrim yaratırken, grafik veritabanları verilerdeki karmaşık bağlantıları hızlı bir şekilde yönetmeyi amaçlamaktadır. Kursun ana hedefi, öğrencilere bilgi grafikleri, öneri motorları ve diğer konular da dahil olmak üzere gerçek dünyadaki zorluklarla başa çıkmak için her iki teknolojinin de güçlü yönlerini nasıl kullanacaklarını öğretmektir. |
Content |
1. Grafik Veritabanlarına ve Büyük Dil Modellerine Giriş 2. Grafik Veritabanı Temelleri 3. Grafik Veritabanıyla Veri Modelleme 4. Grafik veritabanları için sorgulama dilleri (Cypher). 5. Grafik Verilerini Sorgulama ve Değiştirme 6. Büyük Dil Modelleri (LLM'ler) 7. Grafik Veritabanları ve LLM'leri Birleştirmek 8. Bilgi grafikleri 9. Performans Optimizasyonu ve Ölçeklendirme 10. Gelecek Trendleri ve Gelişen Teknolojiler 11. Etik ve Gizlilik Hususları |
Course Learning Outcomes |
Bu dersin sonunda öğrenciler şunları yapabilmelidir: 1) Graf veritabanlarının kavram ve ilkelerini anlayacaktır. 2) Graf veritabanı teknolojilerini kullanarak verileri tasarlayabilir ve modelleyebilir. 3) Cypher (Neo4j) gibi sorgulama dillerini kullanarak graf veritabanları oluştur ve sorgular 4) Graf veritabanlarını gerçek dünyadaki kullanım senaryolarına uygular 5) Graf veritabanlarının diğer veri tabanı teknolojileriyle karşılaştırıldığında güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirebilir. 6) Büyük dil modellerinin yeteneklerini ve sınırlamalarını özümser. 7) Metin tabanlı görevler için geniş dil modellerinden yararlanmayı öğrenir. 8) Graf veritabanlarını ve dil modellerini birleştiren uygulamalar geliştirir. 9) Bu birleştirilmiş sistemlerin performansını analiz eder ve değerlendirebilir. |
Teaching and Learning Methods |
Anlatım, Soru - Cevap, Tartışma Ara Sınav, Kısa Sınav, Proje, Laboratuar çalışmaları ve Final Sınavı |
References |
- Online tutorials - Graf veritabanı yönetim sistemlerine ait dökümantasyon - Graf veritabanları ve Geniş Dil Modelleri üzerine bilimsel ve sektörel makaleler |
Theory Topics
Week | Weekly Contents |
---|
Practice Topics
Week | Weekly Contents |
---|
Contribution to Overall Grade
Number | Contribution | |
---|---|---|
Contribution of in-term studies to overall grade | 6 | 60 |
Contribution of final exam to overall grade | 1 | 40 |
Toplam | 7 | 100 |
In-Term Studies
Number | Contribution | |
---|---|---|
Assignments | 5 | 30 |
Presentation | 1 | 30 |
Midterm Examinations (including preparation) | 0 | 0 |
Project | 0 | 0 |
Laboratory | 0 | 0 |
Other Applications | 0 | 0 |
Quiz | 0 | 0 |
Term Paper/ Project | 0 | 0 |
Portfolio Study | 0 | 0 |
Reports | 0 | 0 |
Learning Diary | 0 | 0 |
Thesis/ Project | 0 | 0 |
Seminar | 0 | 0 |
Other | 0 | 0 |
Toplam | 6 | 60 |
No | Program Learning Outcomes | Contribution | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | X | |||||
2 | X | |||||
3 | X | |||||
4 | X | |||||
5 | X | |||||
6 | X | |||||
7 | X | |||||
8 | X | |||||
9 | X | |||||
10 | X | |||||
11 | X | |||||
12 | X | |||||
13 | X |
Activities | Number | Period | Total Workload |
---|---|---|---|
Class Hours | 14 | 3 | 42 |
Working Hours out of Class | 14 | 1 | 14 |
Assignments | 1 | 10 | 10 |
Presentation | 1 | 10 | 10 |
Project | 1 | 10 | 10 |
Total Workload | 86 | ||
Total Workload / 25 | 3.44 | ||
Credits ECTS | 3 |