Langue Turque I(TUR001)
Nom du Cours | Semestre du Cours | Cours Théoriques | Travaux Dirigés (TD) | Travaux Pratiques (TP) | Crédit du Cours | ECTS | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TUR001 | Langue Turque I | 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 |
Cours Pré-Requis | |
Conditions d'Admission au Cours |
Langue du Cours | Turc |
Type de Cours | Obligatoire |
Niveau du Cours | Licence |
Enseignant(s) du Cours | |
Assistant(e)s du Cours | |
Objectif du Cours | Doit etre capable d'utiliser les régles d'orthographe, les signes de ponctuation, la structure et les éléments de la langue Turque et d'écrire avec le systéme APA. |
Contenus |
1.Qu'est-ce que la langue 2.Qu'est-ce que la grammaire 3.Régles d'écriture 4.Signe de pontuation 5.Mots et usage des mots 6.Compétences en écriture (APA systéme) 7.Genres de lecture 8.analyse des genres littéraires "Methode 21-K" |
Acquis d'Apprentissage du Cours |
1.Compétences en écriture (APA systéme) 2.Genres de lecture "histoire, roman, essai, critique" 3.Anayse des genres littéraires 4.Pratique de l'écriture et de l'expression orale 5.Langue, discours et texte |
Méthodes d'Enseignement | Conférence des Participants |
Ressources |
AUSTIN J. (1962) How to do Things with Words. Oxford. Clarendon Press. ÇOMAK A. N. ( 1995) yazının İşlevsel Kullanımı. Der Yayınları. İstanbul. DEMİRAY K. (1994) Temel Türkçe Sözlük. İnkılap Kitabevi. İstanbul. GÖKTÜRK A. (1988) Okuma Uğraşı. İnkılap Kitabevi. İstanbul. GREİMAS A.J. (1983) Structural Semantics. Lincol : University of Nebraska Press. HALLİDAY M. (1976) language as Social Semiotics. London. İNCEOĞLU Y.-ÇOMAK A. N. (2016) Metin Çözümlemeleri, Ayrıntı Yayınları. 2. Baskı. İstanbul. TÜRKÇE SÖZLÜK (2011) (Hazırlayan/lar: Şükrü Akalın ve Diğerleri) Atatürk Kültür ve Tarih Yüksek Kurumu. Ankara. |
Intitulés des Sujets Théoriques
Semaine | Intitulés des Sujets |
---|
Intitulés des Sujets Pratiques
Semaine | Intitulés des Sujets |
---|
Contribution à la Note Finale
Numéro | Frais de Scolarité | |
---|---|---|
Contribution du contrôle continu à la note finale | 1 | 40 |
Contribution de l'examen final à la note finale | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Contrôle Continu
Numéro | Frais de Scolarité | |
---|---|---|
Devoir | 0 | 0 |
Présentation | 0 | 0 |
Examen partiel (temps de préparation inclu) | 0 | 0 |
Projet | 0 | 0 |
Travail de laboratoire | 0 | 0 |
Autres travaux pratiques | 0 | 0 |
Quiz | 0 | 0 |
Devoir/projet de session | 0 | 0 |
Portefeuille | 0 | 0 |
Rapport | 0 | 0 |
Journal d'apprentissage | 0 | 0 |
Mémoire/projet de fin d'études | 0 | 0 |
Séminaire | 0 | 0 |
Autre | 0 | 0 |
Toplam | 0 | 0 |
No | Objectifs Pédagogiques du Programme | Contribiton | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fizik ve mühendislik bilimlerine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, mühendislik problemlerinin modellenmesi ve çözümünde kullanabilme becerisi. | X | ||||
2 | Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | ||||
3 | Yazılımsal veya donanımsal karmaşık bir sistemi, süreci veya donanımı gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | ||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | ||||
5 | Analitik düşünce ile bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme, modelleme, deney tasarlama ve yapma, veri toplama, çözüm algoritmaları üretebilme, uygulamaya alma ve geliştirme becerileri. | X | ||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | ||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az iki yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, yazılım ve donanım tasarımını, gerekirse teknik resim metotları kullanarak raporlayabilme, etkin sunum yapabilme becerisi. | X | ||||
8 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi | X | ||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; kendini sürekli yenileme becerisi. | X | ||||
10 | Mesleki etik ilkelerine uygun davranma, mesleki sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | ||||
11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | ||||
12 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi. | X | ||||
13 | Bilgisayar mühendisliği uygulamalarının hukuki ve etik boyutları konusunda farkındalık. | X |
Activités | Nombre | Durée | Charge totale de Travail |
---|---|---|---|
Durée du cours | 14 | 2 | 28 |
Préparation pour le cours | 7 | 1 | 7 |
Examen partiel (temps de préparation inclu) | 1 | 13 | 13 |
Examen final (temps de préparation inclu) | 1 | 12 | 12 |
Charge totale de Travail | 60 | ||
Charge totale de Travail / 25 | 2.40 | ||
Crédits ECTS | 2 |