Bilgisayar Mühendisliğine Giriş(INF101)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
INF101 | Bilgisayar Mühendisliğine Giriş | 1 | 1 | 1 | 0 | 1,5 | 2 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | B. Atay ÖZGÖVDE aozgovde@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı |
• Bilgisayar mühendisliğini bir disiplin olarak ele alır ve bu konudaki tüm altbaşlıkları tanıtır. • Algoritma tasarımı ve programlama ile ilgili temel kavramları herhangi bir programlama diline bağlı kalmadan aktarır. • Galatasaray Üniverstesi Bilgisayar Mühendisliğinde kurulmuş olan araştırma laboratuvarlarını tanıtır ve süregelen araştırma projeleri hakkında bilgilendirir. • Galatasaray Üniverstesi Bilgisayar Mühendisliği öğretim elemanları ile yeni gelen öğrenciler ile ortak çalışma ve işbirliği olanağını yaratır. |
İçerik |
1. hafta. Giriş, tanışma, dersin tanıtılması 2. hafta. Dağıtık Sistemler & Uygulamaları 3. hafta. Yazılım Geliştirme Süreçleri 4. hafta. Programlama Dilleri Dünyası 5. hafta. Karmaşık Ağlar ve Analizi 6. hafta. Yapay Görme 7. hafta. Biyomedikal Uygulamaları 8. hafta. Algoritma Tasarımı -1 9. hafta. Algoritma Tasarımı -2 10. hafta. Semantik Web 11. hafta. Programlama - 1 12. hafta. İnsan Makina Arayüzü 13. hafta. Programlama - 2 14. hafta. Robotik ve Uygulamaları |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenci: ÖÇ1: Bilgisayar mühendisliği disiplininin konu olarak yakın diğer disiplinlerden (Elektrik Elektronik, Kontrol, Matematik, Bilgisayar Bilimleri) ayrımını çizebilir. ÖÇ 2: Bilgisayar mühendisliği temel konularının müfredatta işlemme akışını ve ders önceliklerini kavrar ÖÇ3: Yazılım üretim süreçlerini açıklayabilir, yazılım ile program arasında farkları listeleyebilir. ÖÇ4: Temel algoritma tasarımlarını gerçekleştirebilir. ÖÇ5: Algortima başarım ölçütlerini tanımlayabilir. |
Öğretim Yöntemleri |
Sözlü anlatım Soru-cevap |
Kaynaklar | Ders notları |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Giriş, tanışma, dersin tanıtılması |
2 | Dağıtık Sistemler & Uygulamaları |
3 | Yazılım Geliştirme Süreçleri |
4 | Programlama Dilleri Dünyası |
5 | Karmaşık Ağlar ve Analizi |
6 | Yapay Görme |
7 | Biyomedikal Uygulamaları |
8 | Algoritma Tasarımı -1 |
9 | Algoritma Tasarımı -2 |
10 | Semantik Web |
11 | Programlama - 1 |
12 | İnsan Makina Arayüzü |
13 | Programlama - 2 |
14 | Robotik ve Uygulamaları |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 6 | 60 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 7 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 4 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 25 |
Proje | 1 | 15 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 6 | 60 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fizik ve mühendislik bilimlerine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, mühendislik problemlerinin modellenmesi ve çözümünde kullanabilme becerisi. | X | ||||
2 | Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |||||
3 | Yazılımsal veya donanımsal karmaşık bir sistemi, süreci veya donanımı gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | ||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | ||||
5 | Analitik düşünce ile bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme, modelleme, deney tasarlama ve yapma, veri toplama, çözüm algoritmaları üretebilme, uygulamaya alma ve geliştirme becerileri. | X | ||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az iki yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, yazılım ve donanım tasarımını, gerekirse teknik resim metotları kullanarak raporlayabilme, etkin sunum yapabilme becerisi. | X | ||||
8 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi | X | ||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; kendini sürekli yenileme becerisi. | X | ||||
10 | Mesleki etik ilkelerine uygun davranma, mesleki sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |||||
11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 4 | 2 | 8 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 5 | 5 |
Proje | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 2,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |