Dersin Dili |
Türkçe |
Türü |
Seçmeli |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Dersi Veren(ler) |
Uğurhan TOPCUOĞLU
utopcuoglu@gsu.edu.tr (Email)
SARP KALFAOĞLU
(Email)
|
Dersin Yardımcıları |
|
Dersin Amacı |
Dijital Yayıncılık Platformları dersinin odağı dijital televizyonculuktur. 2016 yılının ilk aylarında Netflix ve hemen ardından blutv'nin yayın hayatına başlamasıyla hızlıca yaşamımızın parçası hâline gelen dijital televizyonculuğun etraflıca inceleneceği bu ders; blutv'nin kuruluşundan yatırım aldığı güne dek yöneticileri arasında yer alan, bugünlerde ortağı olduğu Inter Yapım ile GAIN'e Dengeler - Biri Olmak dizisini üreten Sarp Kalfaoğlu tarafından verilmektedir. Ders, dijital televizyonculuğun hikâyesini; varlığının gerekçesini, yapısını ve muhtemel geleceğini teori ve pratiğiyle incelemeyi, anlamlandırmayı amaçlamaktadır.
|
İçerik |
Bu ders kapsamında dijital televizyon tarihi, türleri, gelir modelleri, içerik ve pazarlama stratejileri sektörden konuklarla işlenecek; set ziyaretleri yapılacak, dijital televizyona üretimin safhaları analiz edilecektir.
|
Dersin Öğrenme Çıktıları |
|
Öğretim Yöntemleri |
|
Kaynaklar |
1. Landau, N. (2016). TV outside the box: Trailblazing in the new Golden Age of Television. Focal Press. 2. Melvoin, J. (2023). Running the Show: Television from the Inside. Applause. 3. Ünal, Z. & Sağlam, K. (2016). Bir Filmin Serüveni. Mithat Alam Film Merkezi Sinema Seminerleri (2. Cilt). İthaki Yayınları.
|