Matematik Lisans Programı

Çizgeler Kuramı(MAT332)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
MAT332 Çizgeler Kuramı 6 5 0 0 3 5
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Fransızca
Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans
Dersi Veren(ler) Serap GÜRER serapgurer@gmail.com (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu ders, modern çizge kuramının temel kavramlarını, konularını ve uygulamalarını sunmayı amaçlamaktadır.
İçerik Temel çizge kuramı kavramları: yollar ve çevreler, bağlantı, ağaçlar, kapsayıcı alt grafikler, iki bölümlü grafikler, Hamilton ve Euler çevreleri. En kısa yol ve kapsayıcı ağaçlar için algoritmalar. Eşleştirme teorisi. Düzlemsel grafikler. Renklendirme. Büyük grafiklerin yapısal özellikleri: derece dağılımları, kümeleme katsayıları, küresel küçük ağlar. Uygulamalar sosyal bilimlerde ve biyolojide.
Dersin Öğrenme Çıktıları Öğrencinin şu yeteneklere sahip olması gerekmektedir:
-çizge kuramı problemlerinin önemli sınıflarını bilmek,
-Ağaçlar, eşleştirmeler, bağlantı, renklendirme ve düzlemsel grafikler üzerine temel teoremleri formüle etme ve kanıtlama becerisi,
-çizgelerle ilgili temel algoritmaları tanımlama ve uygulama yeteneği,
-çizge kuramını bir modelleme aracı olarak kullanma yeteneği.
Öğretim Yöntemleri Sınıf içi ders içeriği, bazı uygulamalar, güncel literatür okuma ve sunumlar içerir.
Kaynaklar Graph theory, Diestel, Reinhard., 4th ed.: Heidelberg: Springer, 2010.
Graph Theory with Applications, Bondy.and Murty, North-Holland, 1979
Graph Based Natural Language Processing and Information Retrieval / Rada Mihalcea, Dragomir Radev, Cambridge University Press, 2011.
Discrete Mathematics, An Open Introduction, Oscar Levin, at
http://discretetext.oscarlevin.com/
Proof Techniques in Graph Theory, Harary, F. , Academic Press, New York, 1969.
New Directions in the Theory of Graphs, Harary, F., Academic Press, New York, 1973.
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Çizgeler kuramı temel kavramları
2 Yollar ve çevreler
3 Ağaçlar
4 Eşleştirme teorisi temelleri
5 En kısa yol algoritmaları
6 Kapsayıcı ağaç algoritmaları
7 1. Ara Sınav
8 Düzlemsel Çizgeler ve Renklendirme
9 Düzlemsel Çizgeler ve Renklendirme
10 Büyük Çizgeler ve Kümeleme
11 Büyük Çizgeler ve Kümeleme
12 Proje Sunumları
13 Uygulamalı Çizgeler Kuramı ve Modellendirme
14 Uygulamalı Çizgeler Kuramı ve Modellendirme
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 3 60
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 1 40
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 0 0
Sunum 1 10
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 30
Proje 1 20
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Toplam 3 60
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 Çıkarım yaparak muhakeme yapmanın ilkelerini anlar; ürettiği ya da karşılaştığı matematiksel ifadenin doğruluğunu ve uygunluğunu sistematik şekilde sorgulayabilir; X
2 Temel matematik netice ve kavramlarını doğru şekilde bilir ve kullanır; X
3 Sık kullanılan hesap tekniklerine ve algoritmalara hakimdir; bunları hayata geçirmek için iyi bir hesap becerisine sahiptir; bir problemin çözümü için bildiği araçlar arasından ilgili aleti tespit edip kullanabilir ve bu aletlere sahip olup olmadığını muhakeme edebilir; X
4 Matematiksel fikirlerini yapılandırarak hem yazılı hem de sözlü ifade edebilir; X
5 Bildiği matematiksel kavram ve neticeler arasındaki bağlantıları idrak eder, matematik nesnelerinin temsil biçimlerinin (şekiller, formüller, ifadeler, tahminler, örnek kümeleri , ...) birinden diğerine geçiş yapabilir; X
6 ​Rehber gözetiminde özerk bir öğrenme tecrübesi geçirmiş ve karmaşık bir problemin çözümünün anlaşılması için stratejiler geliştirmiştir​; X
7 Bilgisayar biliminin teori ve uygulamaları hakkında, bir programlama dili öğrenmeye devam etmeye yetecek temellere sahiptir; X
8 Matematik modellerinin uygunluğunu ve matematik aletlerinin doğa bilimlerinde ve iş dünyasında kullanımını sorgulamıştır; matematik kavramlarının tarihi evriminin farkındadır; X
9 Bir akademik serbestlik atmosferi içinde matematik içi veya dışı bir konuya adım atma fırsatına sahip olmuştur, eğitimde yolunu kendi başına çizmeyi ve sorumluluk almayı öğrenmiştir; X
10 Yabancı bir ülkede okumak ve çalışmaya yetecek seviyede fransızcaya ve başka bir yabancı dile hakimdir. X
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 6 4 24
Sunum 1 1 1
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 8 8
Proje 1 8 8
Laboratuar 0 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) 1 12 12
Kısa Sınavlar 0 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0 0
Raporlar 0 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0 0
Seminer 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü 123
Toplam İş Yükü / 25 4,92
Dersin AKTS Kredisi 5
Scroll to Top