Felsefe Lisans Programı

Etik(PH205)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
PH205 Etik 3 3 0 0 3 6
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Fransızca
Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans
Dersi Veren(ler) İhsan Hayri BATUR ibatur@gsu.edu.tr (Email) Laurent JAFRRO laurent.Jaffro@univ-paris1.fr (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bir Felsefe Disiplini olarak Etik problemlerin Tanıtılması: Kant
İçerik Etiğin genel problemlerine ve kavramlarına giriş; Kant Ahlakının diğer Ahlak sistemlerinden farkı içinde çözümlenmesi
Dersin Öğrenme Çıktıları Felsefe Tarihi ile Etik kuramların bağlantısının Pratik felsefe açısından sağlanması
Öğretim Yöntemleri Temel metinlerin yorumlanıp tartışılması
Kaynaklar Kant, Ahlak Metafiziğinin Temellendirilmesi
Kant, Pratik Aklın Eleştirisi
Aristoteles, Nikhamakos Ahlakı
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Trolley Dilemma: Faydacılık ile Kantçılık arasındaki farka somut bir vaka çözümlemesiyle giriş. (video: Michael Sandel, Justice, Lecture I, youtube)
2 Faydacılık (John Stuart Mill, “Utilitarisme”, )
3 Kant’ın Ahlak Felsefesi (Immanuel Kant, Le Fondement de la métaphysique des moeurs, chapitre II)
4 Liberal Adalet Anlayışı (John Rawls, La Théorie de la justice)
5 Aristoteles’in Erdem Ahlakı (Aristote, Ethique à Nichomacque, Livre I et II)
6 Bakım Ahlakı (Carol Gilligan, In a Different Voice, excerpt)
7 İnsan Hakları, (Hubert Faes, “Sens et valeur des droits de l’homme”, Révue d’éthique et de théologie morale, 2011/2, pp. 73-88
8 Raymond Massé, “Valeurs universelles et relativisme culturel et recherche internationale; les contributions d’un principisme sensible aux contextes socioculturels, Presses de Sciences Po/ Autrepart, 2003/4 no: 28, pp. 21-35)
9 Çevre Etiği, (Catherine Larrère, “Les éthiques environnementales”, EDP Sciences, Natures Sciences Sociétés, 2010/4- Vol 18 pp. 405-413)
10 Açlık ve Yoksulluk (Peter Singer, Problèmes de l’éthique appliqué, excerpt)
11 Savaş Ahlakı (Jean Vincent Holeindre, “Les deux guerres justes. L’éthique de la guerre face aux évolutions récentes de la conflictualité internationale”, Presses de Sciences Po / Raisons Politiques, 2012/1 no: 45)
12 Cinsiyetçilik, (Sally Haslanger, “Gender and Social Construction: Who? What? When? Where? How?”, Applied Ethics: A Multicultural Approach, ed. Larry May, Kai Wong, and Jill Delston, 5th edition, Prentice Hall, 2011, pp. 318-325)
13 Irkçılık, “Naomi Zack, “Philosophical and Social Implications of Race, Applied Ethics: A Multicultural Approach, ed. Larry May, Kai Wong, and Jill Delston, 5th edition, Prentice Hall, 2011, pp. 374-382)
14 Kapitalizm ve Etik (Pierre Demeulenaere, “Comportement économique et normes du capitalisme”, ERES, Revue internationale des sciences sociales, 2005/3 no:185 pp., 465-476)
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 1 50
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 1 50
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 0 0
Sunum 0 0
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 50
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Toplam 1 50
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 Felsefe metinlerini mantıksal çözümlemeye tâbi tutabilir, eleştirel ve analitik zekâya sahip olur; X
2 Antik Çağ’dan 20. Yüzyıla kadar felsefe tarihine dair kapsamlı bilgi sahibi olur; X
3 Etik, Estetik, Bilim Tarihi, Toplum Felsefesi gibi sistematik felsefe disiplinlerinde bilgi edinir ve uzmanlaşma sağlar; X
4 Felsefenin, Tarih, Psikoloji, Antropoloji, Sosyoloji ve pozitif bilimler gibi felsefe dışı disiplinlerle ilişkisini kurabilir; X
5 Siyaset kuramlarının öğrenir, tarihi ve güncel olayları felsefi bakış açısıyla değerlendirebilir; X
6 Fransızca, İngilizce gibi yaşayan dillerde felsefi tartışmaları takip edebilecek düzeye gelir; X
7 Eski Yunanca, Latince veya Osmanlıca dillerinde yazılmış felsefe metinlerini takip edebilecek düzeye gelir;
8 Sanat yapıtlarını ve tarihini değerlendirebilecek estetik kuramları tanır ve yaratıcı düşünce yeteneğini kavrar;
9 Bağımsız akademik araştırmalar yapma ve makaleler yazma becerisinin kazanır; çözümleme, yorumlama ve eleştirel tartışma yeteneğinin geliştirir. X
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Çalışma Süresi 14 4 56
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 6 6
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) 1 6 6
Kısa Sınavlar 10 3 30
Toplam İş Yükü 140
Toplam İş Yükü / 25 5,60
Dersin AKTS Kredisi 6
Scroll to Top