Rapport aux acquis d'apprentissage nationaux
Temel Alan YeterlilikleriGazetecilik ve Enformasyon
TYYÇ Gazetecilik ve Enformasyon
Temel Alanı Yeterlilikleri
7. Düzey (Yüksek Lisans) |
Program Öğrenme Çıktıları | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
BİLGİ | Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, iletişim alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir. | |||||
Alanıyla ilgili temel sorunları ve nedenlerini saptar ve tanımlar. | ||||||
Alanıyla ilgili uzmanlık düzeyinde bilgiye ve araştırma yöntemleri bilgisine sahiptir. | ||||||
BECERİ | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |||||
Alana ilişkin bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz eder, yorumlar ve değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||
Alanı ile ilgili nicel ve nitel araştırma yöntemlerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
YETKİNLİK - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alandaki bir sorunu tespit eder, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | |||||
Çalışmalarını bağımsız ve ekip üyesi olarak yürütür. | ||||||
YETKİNLİK - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili bilgileri ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir. | |||||
Alanına ilişkin gelişimini yönlendirir. | ||||||
YETKİNLİK - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki güncel gelişmeleri değerlendirip kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. | |||||
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve yönlendirir. | ||||||
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
YETKİNLİK - Alana Özgü ve Mesleki Yetkinlik | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir. | |||||
Alanı ile ilgili konularda strateji ve uygulamaları yorumlar, geliştirir ve elde edilen sonuçları, hedefler doğrultusunda değerlendirir. | ||||||
Alanında özümsediği bilgi ve problem çözme yeteneğini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır. |