Reklam Yönetimi(G582)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
G582 | Reklam Yönetimi | 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans |
Dersi Veren(ler) | Nevin KARABIYIK YERDEN nnevinn@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Teori ve pratik yoluyla reklamın nasıl yaratılacağının ve uygulanacağının açıklanması |
İçerik |
1. Hafta: Bütünleşik pazarlama iletişimi kavramı 2. Hafta: Tutundurmanın bir bileşeni olarak pazarlama 3. Hafta: Reklam kavramı, sınıflandırılması, avantaj ve dezavantajları 4. Hafta: Reklam teorileri 5. Hafta: Reklam organizasyonu ve reklam ajansları 6. Hafta: Reklam kampanyası planlaması 7. Hafta: Reklam amaçları 8. Hafta: Reklam bütçeleri 9. Hafta: Reklamda yaratıcılık 10. Hafta: Reklamda yaratıcılık II 11. Hafta: Medya planlama 12. Hafta: Reklam etkinliği ve araştırmaları 13. Hafta: Reklamda göstergebilim 14. Hafta: Reklam yaratım çalıştayı |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
1. Reklamcılık bilgi ve becerilerini pazarlama alanında uygulayabilmelidir. 2. Reklam stratejilerini geliştirebilmelidir. 3. Reklam kampanyası ve medya planlamasını yapabilmelidir. 4. Reklam bütçesi taslağını hazırlayabilmelidir. 5. Reklam etkinliği ölçümünü hesaplayabilmelidir. |
Öğretim Yöntemleri | |
Kaynaklar |
Adversiting and Promotion-George Belch Adversiting and Promotion-Chris Hackley |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Bütünleşik pazarlama iletişimi kavramı |
2 | Tutundurmanın bir bileşeni olarak pazarlama |
3 | Reklam kavramı, sınıflandırılması, avantaj ve dezavantajları |
4 | Reklam teorileri |
5 | Reklam organizasyonu ve reklam ajansları |
6 | Reklam kampanyası planlaması |
7 | Reklam amaçları |
8 | Reklam bütçeleri |
9 | Ara sınav |
10 | Reklamda yaratıcılık |
11 | Medya planlama |
12 | Reklam etkinliği ve araştırmaları |
13 | Reklamda göstergebilim |
14 | Reklam yaratım çalıştayı |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 40 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 1 | 40 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bu programı başarıyla tamamlayan bir öğrenci, İşletmenin üretim, pazarlama, muhasebe/finansman, yönetim ve örgütsel davranış gibi farklı alanlarına ilişkin kavram ve teorilerine hakim olabilmeli ve bu alanlar arasındaki etkileşimi anlamak için bütüncül bakabilmelidir. | X | ||||
2 | İşletmelerin farklı fonksiyonları (muhasebe/finansman, pazarlama, insan kaynakları, yönetim) açısından işleyişini anlayabilmeli ve bu konularda hipotezler oluşturarak araştırma önerileri geliştirebilmelidir. | X | ||||
3 | İş dünyasındaki değişimleri saptamak, sorunları teşhis etmek ve bunlara çözüm üretebilmek için araştırma ve incelemeler yapabilmelidir. | X | ||||
4 | Kantitatif ve kalitatif araştırma metodolojisine hakim olabilmelidir. | X | ||||
5 | İstatistiksel analizler yaparak sonuçları yorumlayabilmelidir. | X | ||||
6 | Bilimsel çalışmaları (bildiri sunmak, makale yazmak) gerçekleştirmek için gerekli temele sahip olabilmelidir. | X | ||||
7 | Kültür karşılaştırmalı çalışmalar gerçekleştirmek amacıyla en az bir yabancı dile bilimsel yayın yapacak düzeyde hakim olmalıdır. | X | ||||
8 | Bilim dünyasındaki değişimlere uyum sağlayabilmek için mesleki bilgi ve becerisini sürekli güncelleyebilmelidir. | X | ||||
9 | Yürüttüğü araştırma ve incelemelerde takım çalışması yapabilmeli ve takım içindeki bilgi akışına gerekli katkıyı sağlayabilmelidir. | X | ||||
10 | İşletme ve yönetime ilişkin bütüncül bir bakış kazanarak işletmenin belirli bir alanında uzmanlaşmayı sağlayacak tez çalışması yapabilmelidir. | X | ||||
11 | İşletme ve yönetime ilişkin bütüncül bir bakış kazanarak işletmenin belirli bir alanında uzmanlaşmayı sağlayacak tez çalışması yapabilmelidir. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 12 | 3 | 36 |
Ödevler | 1 | 15 | 15 |
Sunum | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 15 | 15 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 17 | 17 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 5.00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |