Sözlü Argümantasyon II(PH130)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PH130 | Sözlü Argümantasyon II | 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | FLORENCE M. SOMER (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | B2 seviyesine ulaşma/universite objektifleri doğrultusunda fransızca |
İçerik | Söylem analizi / dilsel strüktürleri kullanarak sözlü söylem |
Dersin Öğrenme Çıktıları | Öğrenci Fransızca kullanarak felsefi konulardaki tartışmaları sözlü olarak takip etme ve katkı sunma yetisi geliştirecektir. |
Öğretim Yöntemleri | aksiyonel |
Kaynaklar |
metin , konferanslar |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Genel tarih perspektifi içinde medeniyet kavramı |
2 | Genel tarih perspektifi içinde medeniyet kavramı |
3 | Genel tarih perspektifi içinde medeniyet kavramı |
4 | Felsefe tarihinde medeniyet kavramı: Yunan sitesi |
5 | Felsefe tarihinde medeniyet kavramı: Platon |
6 | Felsefe tarihinde medeniyet kavramı: Aristoteles |
7 | Felsefe tarihinde medeniyet kavramı: Helenistik dönem |
8 | Felsefe tarihinde medeniyet kavramı: Ortaçağ |
9 | Felsefe tarihinde medeniyet kavramı: Rönesans |
10 | Felsefe tarihinde medeniyet kavramı: Modern çağ |
11 | Felsefe tarihinde medeniyet kavramı: Modern çağ |
12 | Felsefe tarihinde medeniyet kavramı: Çağdaş eleştiriler |
13 | Felsefe tarihinde medeniyet kavramı: Çağdaş eleştiriler |
14 | Felsefe tarihinde medeniyet kavramı: Çağdaş eleştiriler |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 10 | 60 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 2 | 40 |
Toplam | 12 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 10 | 6 |
Toplam | 10 | 6 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Felsefe metinlerini mantıksal çözümlemeye tâbi tutabilir, eleştirel ve analitik zekâya sahip olur; | X | ||||
2 | Antik Çağ’dan 20. Yüzyıla kadar felsefe tarihine dair kapsamlı bilgi sahibi olur; | X | ||||
3 | Etik, Estetik, Bilim Tarihi, Toplum Felsefesi gibi sistematik felsefe disiplinlerinde bilgi edinir ve uzmanlaşma sağlar; | X | ||||
4 | Felsefenin, Tarih, Psikoloji, Antropoloji, Sosyoloji ve pozitif bilimler gibi felsefe dışı disiplinlerle ilişkisini kurabilir; | X | ||||
5 | Siyaset kuramlarının öğrenir, tarihi ve güncel olayları felsefi bakış açısıyla değerlendirebilir; | X | ||||
6 | Fransızca, İngilizce gibi yaşayan dillerde felsefi tartışmaları takip edebilecek düzeye gelir; | X | ||||
7 | Eski Yunanca, Latince veya Osmanlıca dillerinde yazılmış felsefe metinlerini takip edebilecek düzeye gelir; | |||||
8 | Sanat yapıtlarını ve tarihini değerlendirebilecek estetik kuramları tanır ve yaratıcı düşünce yeteneğini kavrar; | X | ||||
9 | Bağımsız akademik araştırmalar yapma ve makaleler yazma becerisinin kazanır; çözümleme, yorumlama ve eleştirel tartışma yeteneğinin geliştirir. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0,00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |