Felsefe Lisans Programı

Felsefeye Giriş II(PH112)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
PH112 Felsefeye Giriş II 2 3 0 0 3 6
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans
Dersi Veren(ler) Alber Erol NAHUM nahumalber@gmail.com (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Felsefenin temel sorun ve kavramlarının, doğrudan doğruya felsefi metinler üzerinden tartışılarak öğrenilmesi. Felsefi düşünme, akıl yürütme, çözümleme, eleştirme becerilerinin kazanılması.
İçerik Felsefenin alt dallarının (ontoloji, etik vs.) belli başlı kavramlarını ele alan önemli metinlerin açıklanması, yorumlanması ve tartışılması.
İşlenecek başlıklar: "Bilim fikri ve bilimler", "mit, bilim ve felsefe", "özgürlük: özgürlük-zorunluluk", siyasal özgürlük", "ahlakın temelleri", "ödev ve mutluluk", "hukuk ve adalet", "din", "tarih", "devlet ve toplum", "iş, emek".
Dersin Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, felsefi düşüncenin özgül yapısını bilir, felsefi sorunlar üzerinde, felsefi kavramları doğru biçimde kullanarak düşünebilir, felsefi metinleri açıklayabilir, analiz edebilir. Felsefe tarihi, felsefi düşüncenin gelişimi hakkında bütüncül bir bakış açısına sahip olur. Felsefi düşünüşü güncel sorunlara uygulayabilir.
Öğretim Yöntemleri Metin okuma, açıklama, yorumlama ve tartışma.
Kaynaklar G. Chomienne (éd.), Lire les Philosophes, Paris, Hachette, 2001.
G. Chomienne, A. Sénik, F. Collet, R. Giblat, J.-Ch. Sacchi, Philosophie Terminale L, Paris, Hachette, 2001.
P. Rosenberg & A. Sage, Philosophie Terminale, Paris, Nathan, 1994.
L.-M. Morfaux & P. Henriot, Philosophie Terminale Scientifique (Notions et Textes), Paris, Armand Colin, 1979.
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Mitos'tan Logos'a: Mitler, felsefe ve bilim
2 Modern bilimin doğuşu, bilimlerin sınıflandırılması
3 Bilim-felsefe ilişkisi: Felsefenin bilim felsefesine indirgenmesi
4 Özgürlük sorunu: Zorunluluk, olumsallık ve özgürlük
5 Özgürlük sorunu: Siyasal özgürlük
6 Ahlakın temelleri: Ahlaki seçim, eylem ve güdülenimler
7 Ara Sınav
8 Ahlak öğretileri: Ödev ahlakı
9 Ahlak öğretileri: Mutluluk ahlakı, faydacılık
10 Ahlaktan siyasete adalet ve hukuk
11 Dine felsefi bakış: Tanrı anlayışları
12 Dine felsefi bakış: Kutsal kavramı
13 Tarihte anlam: eskatoloji ve teleoloji
14 Devlet ve toplum
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 1 40
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 1 60
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 0 10
Sunum 0 0
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 0 30
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Toplam 0 40
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 Felsefe metinlerini mantıksal çözümlemeye tâbi tutabilir, eleştirel ve analitik zekâya sahip olur; X
2 Antik Çağ’dan 20. Yüzyıla kadar felsefe tarihine dair kapsamlı bilgi sahibi olur; X
3 Etik, Estetik, Bilim Tarihi, Toplum Felsefesi gibi sistematik felsefe disiplinlerinde bilgi edinir ve uzmanlaşma sağlar; X
4 Felsefenin, Tarih, Psikoloji, Antropoloji, Sosyoloji ve pozitif bilimler gibi felsefe dışı disiplinlerle ilişkisini kurabilir; X
5 Siyaset kuramlarının öğrenir, tarihi ve güncel olayları felsefi bakış açısıyla değerlendirebilir;
6 Fransızca, İngilizce gibi yaşayan dillerde felsefi tartışmaları takip edebilecek düzeye gelir; X
7 Eski Yunanca, Latince veya Osmanlıca dillerinde yazılmış felsefe metinlerini takip edebilecek düzeye gelir;
8 Sanat yapıtlarını ve tarihini değerlendirebilecek estetik kuramları tanır ve yaratıcı düşünce yeteneğini kavrar;
9 Bağımsız akademik araştırmalar yapma ve makaleler yazma becerisinin kazanır; çözümleme, yorumlama ve eleştirel tartışma yeteneğinin geliştirir. X
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü 0
Toplam İş Yükü / 25 0.00
Dersin AKTS Kredisi 0
Scroll to Top