Felsefeye Giriş II(PH112)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PH112 | Felsefeye Giriş II | 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Alber Erol NAHUM nahumalber@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Felsefenin temel sorun ve kavramlarının, doğrudan doğruya felsefi metinler üzerinden tartışılarak öğrenilmesi. Felsefi düşünme, akıl yürütme, çözümleme, eleştirme becerilerinin kazanılması. |
İçerik |
Felsefenin alt dallarının (ontoloji, etik vs.) belli başlı kavramlarını ele alan önemli metinlerin açıklanması, yorumlanması ve tartışılması. İşlenecek başlıklar: "Bilim fikri ve bilimler", "mit, bilim ve felsefe", "özgürlük: özgürlük-zorunluluk", siyasal özgürlük", "ahlakın temelleri", "ödev ve mutluluk", "hukuk ve adalet", "din", "tarih", "devlet ve toplum", "iş, emek". |
Dersin Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, felsefi düşüncenin özgül yapısını bilir, felsefi sorunlar üzerinde, felsefi kavramları doğru biçimde kullanarak düşünebilir, felsefi metinleri açıklayabilir, analiz edebilir. Felsefe tarihi, felsefi düşüncenin gelişimi hakkında bütüncül bir bakış açısına sahip olur. Felsefi düşünüşü güncel sorunlara uygulayabilir. |
Öğretim Yöntemleri | Metin okuma, açıklama, yorumlama ve tartışma. |
Kaynaklar |
G. Chomienne (éd.), Lire les Philosophes, Paris, Hachette, 2001. G. Chomienne, A. Sénik, F. Collet, R. Giblat, J.-Ch. Sacchi, Philosophie Terminale L, Paris, Hachette, 2001. P. Rosenberg & A. Sage, Philosophie Terminale, Paris, Nathan, 1994. L.-M. Morfaux & P. Henriot, Philosophie Terminale Scientifique (Notions et Textes), Paris, Armand Colin, 1979. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Mitos'tan Logos'a: Mitler, felsefe ve bilim |
2 | Modern bilimin doğuşu, bilimlerin sınıflandırılması |
3 | Bilim-felsefe ilişkisi: Felsefenin bilim felsefesine indirgenmesi |
4 | Özgürlük sorunu: Zorunluluk, olumsallık ve özgürlük |
5 | Özgürlük sorunu: Siyasal özgürlük |
6 | Ahlakın temelleri: Ahlaki seçim, eylem ve güdülenimler |
7 | Ara Sınav |
8 | Ahlak öğretileri: Ödev ahlakı |
9 | Ahlak öğretileri: Mutluluk ahlakı, faydacılık |
10 | Ahlaktan siyasete adalet ve hukuk |
11 | Dine felsefi bakış: Tanrı anlayışları |
12 | Dine felsefi bakış: Kutsal kavramı |
13 | Tarihte anlam: eskatoloji ve teleoloji |
14 | Devlet ve toplum |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | |
2 | |
3 | |
4 | |
5 | |
6 | |
7 | |
8 | |
9 | |
10 | |
11 | |
12 | |
13 | |
14 |
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 30 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 0 | 40 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Felsefe metinlerini mantıksal çözümlemeye tâbi tutabilir, eleştirel ve analitik zekâya sahip olur; | X | ||||
2 | Antik Çağ’dan 20. Yüzyıla kadar felsefe tarihine dair kapsamlı bilgi sahibi olur; | X | ||||
3 | Etik, Estetik, Bilim Tarihi, Toplum Felsefesi gibi sistematik felsefe disiplinlerinde bilgi edinir ve uzmanlaşma sağlar; | X | ||||
4 | Felsefenin, Tarih, Psikoloji, Antropoloji, Sosyoloji ve pozitif bilimler gibi felsefe dışı disiplinlerle ilişkisini kurabilir; | X | ||||
5 | Siyaset kuramlarının öğrenir, tarihi ve güncel olayları felsefi bakış açısıyla değerlendirebilir; | |||||
6 | Fransızca, İngilizce gibi yaşayan dillerde felsefi tartışmaları takip edebilecek düzeye gelir; | X | ||||
7 | Eski Yunanca, Latince veya Osmanlıca dillerinde yazılmış felsefe metinlerini takip edebilecek düzeye gelir; | |||||
8 | Sanat yapıtlarını ve tarihini değerlendirebilecek estetik kuramları tanır ve yaratıcı düşünce yeteneğini kavrar; | |||||
9 | Bağımsız akademik araştırmalar yapma ve makaleler yazma becerisinin kazanır; çözümleme, yorumlama ve eleştirel tartışma yeteneğinin geliştirir. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0,00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |