Computer Engineering Department

Object Oriented Programming(INF223-B)

Course Code Course Name Semester Theory Practice Lab Credit ECTS
INF223-B Object Oriented Programming 4 3 0 2 4 6
Prerequisites INF102
Admission Requirements INF102
Language of Instruction
Course Type Compulsory
Course Level Bachelor Degree
Course Instructor(s) MURAT AKIN murakin@gsu.edu.tr (Email)
Assistant
Objective Object-oriented programming begins in this course. Java applet programming, Button, TextField, TextArea, Choice, RadioButton, etc... The use of basic objects such as Java console programming, some algorithmic solutions of problems, the Java application programming method Class-object-relations, inheritance, object-oriented programming, this course covers basic topics such as philosophy.
Content 1st Week: Java CONSOLE PROGRAMMING
2nd Week: Java applets, INTRODUCTION
3rd Week: BUTTON TEXT FIELD TEXT AREA VS ... CONTROL
4th Week: Java keyboard control
5th Week: Java MOUSE CONTROL
6th Week: APPLET ON THE VISUAL PROGRAMMING
7th Week: APPLET ON Move an object
8th Week: MID-TERM Exam
9th Week: CLASS, OBJECT RELATIONS AND METHODS
10th Week: APPLET APPLICATIONS ON THE GAME PROGRAMMING
11th Week: APPLET APPLICATIONS ON THE GAME PROGRAMMING
12th Week: Java APPLICATION PROGRAMMING
13th Week: CALCULATOR AS EXAMPLES OF APPLICATION PROGRAMMING
14th Week: ADVANCED JAVA APPLICATIONS
Course Learning Outcomes 1. JAVA
2. OBJECT ORIENTED PROGRAMMING
3. CLASS, OBJECT, METHOD
Teaching and Learning Methods Laboratory are described and application of the theoretical course.
References 1. JAVA 6, HERBERT Schildt, ALPHA BROADCASTING.
2. Java Applications, COMPASS PUBLICATIONS.
Print the course contents
Theory Topics
Week Weekly Contents
1 Java console programming
2 Java applets, introduction
3 Button, Text Field, Text Area etc... control
4 Java keyboard control
5 Java mouse control
6 Applets on the visual programming
7 Applets on moving an object
8 Midterm exam
9 Class, object relations and methods
10 Applet examples on the game programming I
11 Applet examples on the game programming II
12 Java application programming
13 Examples of application programming as calculator
14 Advanced examples in java applications
Practice Topics
Week Weekly Contents
1 Console programming examples
2 Applet examples I
3 Applet examples II
4 Applet examples on the keyboard control
5 Applet examples on the mouse control
6 Applet examples III
7 Applet examples IV
8 Midterm exam
9 Class, object and methods in examples
10 Applet examples on game programming I
11 Applet examples on game programming II
12 Examples on application programming I
13 Examples on application programming II
14 Advanced java examples
Contribution to Overall Grade
  Number Contribution
Contribution of in-term studies to overall grade 4 50
Contribution of final exam to overall grade 1 50
Toplam 5 100
In-Term Studies
  Number Contribution
Assignments 0 0
Presentation 0 0
Midterm Examinations (including preparation) 1 35
Project 0 0
Laboratory 0 0
Other Applications 0 0
Quiz 3 15
Term Paper/ Project 0 0
Portfolio Study 0 0
Reports 0 0
Learning Diary 0 0
Thesis/ Project 0 0
Seminar 0 0
Other 0 0
Toplam 4 50
No Program Learning Outcomes Contribution
1 2 3 4 5
1 Matematik, fizik ve mühendislik bilimlerine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, mühendislik problemlerinin modellenmesi ve çözümünde kullanabilme becerisi. X
2 Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. X
3 Yazılımsal veya donanımsal karmaşık bir sistemi, süreci veya donanımı gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. X
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. X
5 Analitik düşünce ile bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme, modelleme, deney tasarlama ve yapma, veri toplama, çözüm algoritmaları üretebilme, uygulamaya alma ve geliştirme becerileri. X
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. X
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az iki yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, yazılım ve donanım tasarımını, gerekirse teknik resim metotları kullanarak raporlayabilme, etkin sunum yapabilme becerisi. X
8 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi X
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; kendini sürekli yenileme becerisi. X
10 Mesleki etik ilkelerine uygun davranma, mesleki sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. X
11 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. X
Activities Number Period Total Workload
Class Hours 13 5 65
Working Hours out of Class 13 3 39
Midterm Examinations (including preparation) 1 20 20
Final Examinations (including preparation) 1 30 30
Total Workload 154
Total Workload / 25 6,16
Credits ECTS 6
Scroll to Top