Fransız Edebiyatı II (19.yy)(LFR220)
| Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| LFR220 | Fransız Edebiyatı II (19.yy) | 4 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | 
| Ön Koşul | |
| Derse Kabul Koşulları | 
| Dersin Dili | Fransızca | 
| Türü | Zorunlu | 
| Dersin Düzeyi | Lisans | 
| Dersi Veren(ler) | Engin BEZCİ enginbezci@hotmail.com (Email) | 
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Ce cours se propose d’étudier l’histoire de la littérature française du 19e siècle à travers les grands mouvements littéraires tels romantisme, réalisme, naturalisme et symbolisme qui ont marqué le sièc | 
| İçerik | Littérature française du 19e siècle | 
| Dersin Öğrenme Çıktıları | -Connaissances des mouvements littéraires, des principaux écrivains et principales œuvres qui ont marqué le siècle. -Etude thématique et analyse littéraire | 
| Öğretim Yöntemleri | Magistral | 
| Kaynaklar | La Confession d’un enfant du siècle/Alfred de Musset René/Chateaubriand Père Goriot/Balzac L'Education sentimentale/Flaubert Thérèse Raquin/ Zola Boule de suif, La Maison Tellier, Une Partie de Campagne/Maupassant Les Fleurs du mal/Baudelaire Une Saison en enfer/ Rimbaud | 
Teori Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları | 
|---|---|
| 1 | Présentation historique: histoire et société au XIXe siècle | 
| 2 | Histoire du romantisme et le romantisme français, le romantisme et la peinture: Caspard David Friedrich/ Extraits: "Julie ou la Nouvelle Héloise"/Rousseau, "Les souffrences du Jeune Werther"/ Goethe, René/Chateaubriand | 
| 3 | Du "vague des passions" au "Mal du siècle": "La Confession d'un enfant du siècle"/Musset | 
| 4 | Poésie romantique: "Meditations poétiques"/ Lamartine, "Les feuilles d'automne"/ Hugo, "Le mont des oliviers"/Alfred de Vigny | 
| 5 | Théâtre romantique: Naissance du drame romantique/ "Préface de Cromwell"/Hugo, "Chatterton"/ de Vigny | 
| 6 | Le réalisme et la peinture/Gustave Courbet, théories du roman réaliste, "Père Goriot"/Balzac | 
| 7 | Partiel | 
| 8 | "Père Goriot"/Balzac, "l'Education sentimentale"/Flaubert | 
| 9 | Roman naturaliste et la nouvelle: "Thérèse Raquin"/Zola | 
| 10 | "Une partie de campagne","La Maison Tellier", "La Boule de suif"/Maupassant | 
| 11 | Parnasse: "Poèmes antiques"/ Leconte de Lisle "Les Trophées"/José-Maria de Heredia | 
| 12 | L’école symboliste/ Les Fleurs du mal/ Baudelaire | 
| 13 | L’école symboliste/ Une saison en enfer/ Rimbaud | 
| 14 | Littérature française à la fın du XIX siècle | 
Uygulama Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları | 
|---|
Başarı Notuna Etki Oranları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 | 
| Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 | 
| Toplam | 2 | 100 | 
Yarıyıl İçi Çalışmaları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Toplam | 0 | 0 | 
| Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi | 14 | 3 | 42 | 
| Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | 
| Sunum | 1 | 8 | 8 | 
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 15 | 15 | 
| Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 20 | 20 | 
| Toplam İş Yükü | 127 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 | 5.08 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 5 | ||



