Bilgisayar II(ING133)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ING133 | Bilgisayar II | 2 | 1 | 0 | 2 | 2 | 3 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Ufuk BAHÇECİ ubahceci@gsu.edu.tr (Email) Christine Lahoud i_lahoud@hotmail.com (Email) Vincent HAESSİG vincent.haessig@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı |
Bilişim teknolojilerine ait sistemlerin etkin bir şekilde işletilebilmesi için bu sistemlerin temelini oluşturan algoritmalar ve programlama dilleri konuları öğrencilerimiz açısından büyük önem taşımaktadır. Programda zorunlu ders olarak sunulan bu ders sayesinde öğrencilerin edinecekleri bilgi birikimi özellikle iş hayatında güncel bilişim sistemlerini incelemede ve bunlara uyum sağlamada oldukça yardımcı olacaktır. Bu kapsamda dersin amaçları şu şekilde belirlenmiştir: ? Öğrencilere karşılaştıkları problemleri çözebilmek için gerekli teknikleri göstermek. ? Öğrencilerin, genel algoritma kavramı, programlamanın temel kavramlarına ve programlama dillerindeki genel kavramlara hakim olmalarını sağlamak. ? C programlama dili ve Eclipse programlama ortamı hakkında fikir sahibi olmalarını sağlamak. |
İçerik |
1. Hafta: Değişkenlerin tanımlanması 2. Hafta: Operatörler ve İfadeler Koşullu ifadeler, Booleen işlemler 3. Hafta: Fonksiyonlar 4. Hafta: Fonksiyonlar 5. Hafta: Tablolar 6. Hafta: Tablolar 7. Hafta: Değere ve adrese göre geçiş 8. Hafta: Değere ve adrese göre geçiş 9. Hafta: Özelleştirilmiş Tipler 10. Hafta: Özelleştirilmiş Tipler 11. Hafta: İşaretleyiciler 12. Hafta: İşaretleyiciler 13. Hafta: İşaretleyiciler 14. Hafta: İşaretleyiciler |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenci; 1. Verilen bir problemi çözmek için gerekli algoritmaları oluşturabilir. 2. C programlama dili fonksiyonlarını kullanabilir. 3. Diğer programlama dillerinde de kullanabileceği programlama kavramlarını tanımlayabilir. 4. Değişkenler ve döngüler kullanarak kompleks kodlar oluşturabilir. 5. Koşullu ifadelerin nasıl kullanılabileceğini örneklerle açıklayabilir. 6. Statik/dinamik tablolar ve ilgili algoritmaları sıralayabilir. |
Öğretim Yöntemleri | |
Kaynaklar | 1. Kernighan, B. W., Ritchie, D. M., “The C Programming Language”, Prentice Hall, 1988. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Değişkenlerin tanımlanması |
2 | Operatörler ve İfadeler Koşullu ifadeler, Booleen işlemler |
3 | Fonksiyonlar |
4 | Fonksiyonlar |
5 | Tablolar |
6 | Tablolar |
7 | Değere ve adrese göre geçiş |
8 | Değere ve adrese göre geçiş |
9 | Özelleştirilmiş Tipler |
10 | Özelleştirilmiş Tipler |
11 | İşaretleyiciler |
12 | İşaretleyiciler |
13 | İşaretleyiciler |
14 | İşaretleyiciler |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 30 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 1 | 10 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 1 | 20 |
Toplam | 3 | 60 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen ve mühendislik bilimleri konularında yeterli bilgi birikimi | |||||
2 | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi | X | ||||
3 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme, doğrulama ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | ||||
4 | Karmaşık bir üretim veya hizmet sistemini, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi ve değişken kısıtlar ve koşullar altında, performans boyutlarını iyileştirmeye yönelik tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | ||||
5 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern yöntem, teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | ||||
6 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin veya bu alandaki araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuç çıkartma, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | ||||
7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde ve farklı rollerde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | ||||
8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az iki yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | ||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme, bilgi yönetimi araçlarını kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | ||||
10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Endüstri Mühendisliği uygulamalarında kullanılan ulusal ve/veya uluslararası standartlar hakkında bilgi | |||||
11 | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişim yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi | |||||
12 | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | |||||
13 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi; toplumsal ve kurumsal sosyal sorumluluk bilinci | |||||
14 | Çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi | |||||
15 | Endüstri Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 13 | 1 | 13 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınavlar | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü | 73 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 2.92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |