İktisadi Düşünce Tarihi II(ECON308)
| Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ECON308 | İktisadi Düşünce Tarihi II | 6 | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul | |
| Derse Kabul Koşulları |
| Dersin Dili | Fransızca |
| Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans |
| Dersi Veren(ler) | Saadet İYİDOĞAN siyidogan@gsu.edu.tr (Email) |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | |
| İçerik | |
| Dersin Öğrenme Çıktıları | |
| Öğretim Yöntemleri | |
| Kaynaklar |
Bernard Chevance : L'économie institutionelle, La découverte, 2012 Marc Montoussé, Nouvelles théories économiques, Thémes et debat économiques, 2011 Nathalie Moureau et Dorothé Rivaud-Danset, L'incertitudes dans les théories économiques, La découverte, 2011 Emanuelle d'Hombres et all... Humanisme et travail chez François Perroux, Economica, 2009 Amartya Sen, Un nouveau modele économique, Odile Jacob, 2000 |
Teori Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|---|
| 1 | İktisatta klasik ve neo-klasik ayrımı ile marjinalist devrim |
| 2 | Bireylerin rasyonalitesi ve iktisatta denge |
| 3 | Yeni mikro ekonomi: dengesizlik içinde rasyonalite |
| 4 | Keynes ve Hayek'de kaygı ve bilinmezlik |
| 5 | Yeni klasik ve keynezyen makro ekonomi |
| 6 | Büyüme ve kriz teorileri |
| 7 | Devlet ve ekonomi |
| 8 | Para'nın iktisatta etkileri |
| 9 | İşsizlik sorunun nedenleri |
| 10 | François Perroux'da çalışma ve hümanizma |
| 11 | Amartya Sen'in yeni iktisadi modeli |
| 12 | Yeni kurumsal iktisat: İyi yönetişim modelleri |
| 13 | Ara sınav |
| 14 | Mazeret sınavı |
Uygulama Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|
Başarı Notuna Etki Oranları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 0 |
| Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 0 |
| Toplam | 0 | 0 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Ödevler | 0 | 0 |
| Sunum | 0 | 0 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 |
| Laboratuar | 0 | 0 |
| Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
| Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
| Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
| Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
| Raporlar | 0 | 0 |
| Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
| Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 |
| Toplam | 0 | 0 |
| Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Farklı ekonomik teorilere ve güncel teorik yaklaşımları ortaya çıkartan tartışmalara dair temel bilgiye sahip olmak | |||||
| 2 | Uygulamalı alanlardaki farklı ekonomik soruları değerlendirmek için temel niceliksel ve niteliksel yöntemleri kullanma becerisine sahip olmak. | |||||
| 3 | Güncel ekonomik tartışma ve sorunları kavrama becerisine sahip olmak | |||||
| 4 | Farklı kamusal ve profesyonel ortamlarda yazılı ve sözlü olarak açık ve etkili iletişim becerilerine sahip olmak. | |||||
| 5 | Dünya ekonomik tarihine dair temel bilgilere ve Türkiye ekonomi tarihine dair sağlam bilgilere sahip olmak. | |||||
| 7 | Ekonomi alanında kullanılan standart sayısal tekniklere ve ampirik modellere dair bilgiye sahip olmak | |||||
| 8 | Temel ekonomik teorileri uygulamalı alanlarda kullanma becerisine sahip olmak. | |||||
| 9 | Teorik ve model temelli analitik yöntemleri temel olarak kavrama becerisine sahip olmak | |||||
| 10 | Ekonomik kavramları güncel ekonomik sorunları tartışmakta kullanma becerisine sahip olmak | |||||
| 11 | Mantık çerçevesinde akıl yürütme ve analitik olarak çalışma becerisine sahip olmak. | |||||
| 12 | Farklı uygulamalı ve teorik alanlarda ekonominin sosyal boyutuyla ilgili duyarlılık sahibi olmak | |||||
| 13 | Ekonomik problemleri analiz temek için doğru ekonomik modelleri tespit edebilmek. | |||||
| 16 | Temel istatistik ve ekonometrik kavramları anlamak ve bunları kendi uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek | |||||
| 17 | Türkiye ekonomisinin güncel ekonomik sorunları hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmak ve dünyada ekonomik sorunlara dair temel bilgiye sahip olmak | |||||
| Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Toplam İş Yükü | 0 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 | 0.00 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 0 | ||


