Fransızca Cef B2.1 Akademik(FLF101)
| Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| FLF101 | Fransızca Cef B2.1 Akademik | 1 | 0 | 4 | 0 | 2 | 2 |
| Ön Koşul | |
| Derse Kabul Koşulları |
| Dersin Dili | Fransızca |
| Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans |
| Dersi Veren(ler) | Osman Olcay KUNAL olcaykunal@gmail.com (Email) |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı |
- Fransızca dil öğrenimine devam etmek ve hazırlık sınıfının sonunda ulaşılan seviyeyi pekiştirmek - Öğrencilerin Fransızca disiplin kursuna devam etmesine olanak vermek - Öğrencileri Delf/Dalf sertifikalarına hazırlamak |
| İçerik |
Haftalık 4 saat ders - 3 tartışma Bu kurs üç amaç etrafında düzenlenmiştir: - Daha fazla bilgi edinmek ve bilgi vermek - Karşılaştırma yapmak - Analiz etmek ve sentezlemek |
| Dersin Öğrenme Çıktıları |
Ders sonunda, öğrenciler şunları yapabilmelidir: - Bir tanım yapmak, iletişim alanına ilişkin temel kavramları anlamak - İletişim alanında fransızca belgeleri araştırmak - Belgelerin analizini yapmak - Sözlü sunum yapmak - İletişim alanına ilişkin bir konu veya güncel bir konu hakkındaki kendini ifade etmek |
| Öğretim Yöntemleri |
- 4 beceri üzerinde çalışmak için etkinlikler (Dinle / Konuş / Oku / Yaz) - Dönem Projesi: İletişimin profesyonel dünyasını keşfetmek (bir profesyonelle mülakat / buradan yola çıkarak bir meslek sayfası ve bir video hazırlamak / bir sunum yapmak) - 2 görev: Disiplin alanını etkilemiş bir kişi hakkında sözlü sunum yapmak - Basın incelemesi yapmak |
| Kaynaklar | Öğretim elemanı tarafından hazırlanan dönem ders dosyası |
Teori Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|---|
| 1 | Konuşma etkinliği: kendinizi tanıtın, akademik ve profesyonel projenizi sunun |
| 2 | Projenin 1. Adımı: İletişim dünyasından iki kişiyle röportaj |
| 3 | Metin analizi |
| 4 | Metin analizi |
| 5 | Sunumlar |
| 6 | Sunumlar |
| 7 | Yazılı anlatım etkinliği |
| 8 | Metin analizi |
| 9 | Metin analizi |
| 10 | Döküman Analizi |
| 11 | Konuşma etkinliği |
| 12 | Sözlü sunumlar |
| 13 | Sözlü sunumlar |
| 14 | Dersin değerlendirilmesi |
Uygulama Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|---|
| 1 | Konuşma etkinliği: kendinizi tanıtın, akademik ve profesyonel projenizi sunun |
| 2 | Projenin 1. Adımı: İletişim dünyasına 2 ile röportaj |
| 3 | Metin analizi |
| 4 | Metin analizi |
| 5 | sunumlar |
| 6 | sunumlar |
| 7 | Yazılı anlatım etkinliği |
| 8 | Metin analizi |
| 9 | Metin analizi |
| 10 | Döküman Analizi |
| 11 | Konuşma etkinliği |
| 12 | Sözlü sunumlar |
| 13 | Sözlü sunumlar |
| 14 | Kurs özeti |
Başarı Notuna Etki Oranları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 60 |
| Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 40 |
| Toplam | 0 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Ödevler | 3 | 20 |
| Sunum | 1 | 20 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 20 |
| Proje | 1 | 20 |
| Laboratuar | 0 | 0 |
| Diğer Uygulamalar | 1 | 10 |
| Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
| Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
| Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
| Raporlar | 1 | 10 |
| Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
| Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 |
| Toplam | 8 | 100 |
| Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Matematik, fizik ve mühendislik bilimlerine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, mühendislik problemlerinin modellenmesi ve çözümünde kullanabilme becerisi. | X | ||||
| 2 | Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | ||||
| 3 | Yazılımsal veya donanımsal karmaşık bir sistemi, süreci veya donanımı gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | ||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | ||||
| 5 | Analitik düşünce ile bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme, modelleme, deney tasarlama ve yapma, veri toplama, çözüm algoritmaları üretebilme, uygulamaya alma ve geliştirme becerileri. | |||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | ||||
| 7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az iki yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, yazılım ve donanım tasarımını, gerekirse teknik resim metotları kullanarak raporlayabilme, etkin sunum yapabilme becerisi. | |||||
| 8 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi | |||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; kendini sürekli yenileme becerisi. | X | ||||
| 10 | Mesleki etik ilkelerine uygun davranma, mesleki sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |||||
| 11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |||||
| 12 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi. | |||||
| 13 | Bilgisayar mühendisliği uygulamalarının hukuki ve etik boyutları konusunda farkındalık. | |||||
| Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi | 28 | 2 | 56 |
| Sunum | 2 | 1 | 2 |
| Proje | 1 | 10 | 10 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 73 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 | 2.92 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 3 | ||


