Osmanlı İmparatorluğu'nun Ekonomik ve Sosyal Tarihi (1600-1922)(HUK378)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
HUK378 | Osmanlı İmparatorluğu'nun Ekonomik ve Sosyal Tarihi (1600-1922) | 6 | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Fatma Gül KARAGÖZ fgkaragoz@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilere Osmanlı İmparatorluğu’nun geç modern dönemdeki ekonomik ve sosyal altyapısına dair analitik bir bakış açısı kazandırmaktır. |
İçerik |
Osmanlı İmparatorluğu'nda ekonomik, sosyal kriz Ayanlar Çağı Tanzimat kültürü |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğrenci bu dersin sonunda: -Osmanlı Devleti’nin kriz dönemi dinamiklerini anlayabilir. -İmparatorluğun geçirdiği dönüşüm sürecini kavrayabilir. -Osmanlı Devleti’nin modernleşme dönemine girerken sahip olduğu ekonomik ve sosyal altyapıyı analiz edebilir. |
Öğretim Yöntemleri | Ders anlatım, tartışma, makale ve kitap eleştirisi oluşturma |
Kaynaklar | Cambridge Türkiye Tarihi Cilt 3 1603-1839 Geç Osmanlı İmparatorluğu |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Osmanlı İmparatorluğu'nun 17. Yüzyılın Başında Ekonomik Durumu |
2 | Osmanlı İmparatorluğu'da Reform Girişimleri ve Ekonomik Dönüşüm |
3 | Toplumsal Değişim ve Sınıfsal Yapı |
4 | Toplumsal Değişim ve Sınıfsal Yapı |
5 | Sanayileşme ve Ticaretin Gelişimi |
6 | Sanayileşme ve Ticaretin Gelişimi |
7 | Tarım ve Toprak Mülkiyeti |
8 | Tarım ve Toprak Mülkiyeti |
9 | Kentleşme ve Şehir Hayatı |
10 | Kültürel ve Entelektüel Hayat |
11 | Kültürel ve Entelektüel Hayat |
12 | Modernleşme Dinamikleri |
13 | Okuyan Osmanlı |
14 | Reform sonrası yeni insan tipi |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 5 | 50 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Bütünleme | 0 | 0 |
Toplam | 5 | 50 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel hukuki kavramlara hâkim olma, bu kavramları tanımlama, yorumlama ve kullanabilme yeteneğine sahip olma. | |||||
2 | Temel hukuk disiplinlerine ve içeriklerine (her bir alana ilişkin yasal düzenlemelere, yargı organlarının kararlarına ve bilimsel değerlendirmelere) hâkim olma. | |||||
3 | Genel hukuk bilgisine, temel hukuk kurallarına ve hukuk metodolojisine yönelik yeterli teorik bilgiye sahip olma. | |||||
4 | Hukuki sorunları tespit ve teşhis edebilme. | |||||
5 | Tespit edilen hukuki sorunlara çözüm üretebilmek için hukuki yorum yöntemlerini etkin şekilde kullanabilme, çözüm odaklı analiz ve sentez yapabilme, strateji geliştirebilme. | |||||
6 | Hukuki sorunlar üzerine araştırma yapabilme ve düşünce geliştirme yeterliliğine sahip olma. | X | ||||
7 | Karmaşık hukuki sorunları çözmek için bireysel olarak ya da ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | ||||
8 | Eleştirel bakış açısı ile hukuki sorunları mevcut olan ve olması gereken hukuk bakımından ayrı ayrı değerlendirebilme. | X | ||||
9 | Teknik hukuk bilgisini gerek Türkçe gerek Fransızca ya da İngilizce olarak sözlü ya da yazılı şekilde kullanabilme, belirli bir hukuki meseleye ilişkin kişisel görüş ve değerlendirmesini sözlü ya da yazılı olarak ikna edici şekilde anlatabilme. | |||||
10 | Hukuk literatürünü ulusal ve uluslararası düzeyde takip edebilme, teknik hukuk bilgisini sürekli olarak geliştirme ve güncelleme, bu amaç doğrultusunda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |||||
11 | Çeşitli hukuk sistemleri arasında mukayeseli şekilde inceleme ve araştırma yapabilme. | X | ||||
12 | İnsan haklarına saygılı olma, evrensel hukuk ilkelerini ve evrensel hukuk anlayışını özümseme. | X | ||||
13 | Hukukçu kimliğinin gerektirdiği dürüstlüğe, adalet ve hakkaniyet anlayışına ve etik değerlere sahip olma. | X | ||||
14 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal sorunlara karşı duyarlı olma; demokratik, laik ve sosyal hukuk devletini benimseme. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 5 | 5 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Bütünleme | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 52 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 2.08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |