Kuzey Etütleri(RI444)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
RI444 | Kuzey Etütleri | 8 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kuzey Avrupa coğrafyasını oluşturan aktörleri çeşitli temalar çerçevesinde yakından tanımak. |
İçerik |
- Définitions, concepts, signification historique et géopolitique de la Scandinavie - Etudes nordiques et scandinaves en RI - Le Modèle Nordique et son application - Systèmes politiques et modèles d’administrations politiques - Les outputs et les stratégies de la politique étrangère des Etats nordiques - Etats nordiques – Relations avec l’UE et l’OTAN / Membres et non-membres - Nordic Dimension Initiative et Finlande - Théorie de “Small State” et son application dans les Etats nordiques - Conseil Nordique – Objectifs et Stratégies - Région d’Arctique et le Conseil Arctique – Objectifs et Stratégies - Modèles de diplomatie / Eléments de diplomatie culturelle – cinéma, musique, décoration, littérature - Culture Scandinave - Diffusion d’un film nordique |
Dersin Öğrenme Çıktıları | |
Öğretim Yöntemleri | |
Kaynaklar |
1. Christine Ingebritsen, Scandinavia in World Politics, Rowman, 2006. 2. Christine Ingebritsen, The Nordic States and European Unity, Cornell, 1998. 3. Lene Hansen, Ole Waever, European Integration and National Identity, Routledge, 2002. 4. Baldur Thorhallsson (ed), Iceland and European Integration, Routledge, 2004. 5. Gianni Bonvicini, Tapani Vaahtoranta, Wolfgang Wessels (eds), The Northern EU, IEP, 2000. 6. Caroline Howard Gron, Peter Nedergaard, Anders Wivel, The Nordic Countries and the EU, Routledge, 2015. 7. Johan Strang (ed), Nordic Cooperation, Routledge, 2016. 8. Mary Hilson, The Nordic Model, Reaktion Books, 2015. 9. Peter Nedergaard, Anders Wivel, The Routledge Handbook of Scandinavian Politics, Routledge, 2018. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | - Définitions, concepts, signification historique et géopolitique de la Scandinavie |
2 | - Etudes nordiques et scandinaves en RI |
3 | - Le Modèle Nordique et son application |
4 | - Systèmes politiques et modèles d’administrations politiques |
5 | - Les outputs et les stratégies de la politique étrangère des Etats nordiques |
6 | - Etats nordiques – Relations avec l’UE et l’OTAN / Membres et non-membres |
7 | - Nordic Dimension Initiative et Finlande |
8 | - Théorie de “Small State” et son application dans les Etats nordiques |
9 | - Conseil Nordique – Objectifs et Stratégies |
10 | - Région d’Arctique et le Conseil Arctique – Objectifs et Stratégies |
11 | - Modèles de diplomatie / Eléments de diplomatie culturelle – cinéma, musique, décoration, littérature |
12 | - Culture Scandinave |
13 | - Diffusion d’un film nordique |
14 |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | |
2 | |
3 | |
4 | |
5 | |
6 | |
7 | |
8 | |
9 | |
10 | |
11 | |
12 | |
13 | |
14 |
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 50 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 1 | 50 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası sistemin temel kavram, aktör ve bileşenleri hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olur | X | ||||
2 | Uluslararası İlişkilerin çokdisiplinli özelliğinin gerektirdiği tarih, hukuk, iktisat sosyoloji ve siyaset bilimi temeline hâkim olur | X | ||||
3 | Teorik altyapıyı özümsemiş olarak pratiği bunun üzerinden tahlil edebilir | X | ||||
4 | Belirli bir tema ve/veya bölge üzerinde uzmanlaşacak niteliğe sahip olur | X | ||||
5 | Galatasaray Üniversitesi’nin Avrupa ile geleneksel ve kurumsal ilişkileri ışığında Türkiye’nin Avrupa Birliği üyeliği sürecine somut katkıda bulunabilecek yetkinliğe sahip olur | X | ||||
6 | Türk Dış Politikasını iç bileşenleri açısından olduğu kadar uluslararası sistem perspektifinden de okuyabilir | X | ||||
7 | Dışişleri Bakanlığı başta olmak üzere çeşitli devlet/ve veya özel sektör kuruluşlarında görev yapması için gerekli beceriyi elde eder | X | ||||
8 | Çeşitli uluslararası örgüt ve Sivil Toplum Kuruluşları’nda görev alabilecek donanıma sahip olur | X | ||||
9 | Galatasaray Üniversitesi’nin öğrenim dili olan Fransızca ve zorunlu dili olan İngilizceyi Uluslararası İlişkiler alanında tez/proje/kitap çalışması yapabilecek şekilde akademik ve/veya profesyonel düzeyde kullanabilir | X | ||||
10 | Öğrenimi boyunca edindiği metodolojik araçları her türlü kavramsal/akademik çalışmada etkin biçimde kullanabilir | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 12 | 5 | 60 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 12 | 5 | 60 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 3 | 3 |
Seminer | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 5.08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |