Yazılı İfade I(PH133)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PH133 | Yazılı İfade I | 1 | 1 | 0 | 0 | 1 | 2 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Anne Laure Brachet (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı |
B2 / C1 FOU (Akademik hedeflere yonelik Fransizca) Felsefi metinlerin aciklamasi Metin cozumlemesi |
İçerik |
Metin aciklamasi yontemleri (metodolojisi) Bilimsel makale yazimina giris |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
B2 dil duzeyi edinilir - C1 dil duzeyi edinilme surecindedir Felsefe alani sozcuk dagarcigi Meyin aciklamasi yapisi |
Öğretim Yöntemleri |
Eylem odakli dil ogretim yontemleri Proje odakli pedagoji |
Kaynaklar | Fransiz filozoflarin metinleri |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 3 | 30 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 10 |
Proje | 1 | 20 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 2 | 20 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 1 | 20 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 8 | 100 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Felsefe metinlerini mantıksal çözümlemeye tâbi tutabilir, eleştirel ve analitik zekâya sahip olur; | X | ||||
2 | Antik Çağ’dan 20. Yüzyıla kadar felsefe tarihine dair kapsamlı bilgi sahibi olur; | |||||
3 | Etik, Estetik, Bilim Tarihi, Toplum Felsefesi gibi sistematik felsefe disiplinlerinde bilgi edinir ve uzmanlaşma sağlar; | |||||
4 | Felsefenin, Tarih, Psikoloji, Antropoloji, Sosyoloji ve pozitif bilimler gibi felsefe dışı disiplinlerle ilişkisini kurabilir; | X | ||||
5 | Siyaset kuramlarının öğrenir, tarihi ve güncel olayları felsefi bakış açısıyla değerlendirebilir; | |||||
6 | Fransızca, İngilizce gibi yaşayan dillerde felsefi tartışmaları takip edebilecek düzeye gelir; | X | ||||
7 | Eski Yunanca, Latince veya Osmanlıca dillerinde yazılmış felsefe metinlerini takip edebilecek düzeye gelir; | |||||
8 | Sanat yapıtlarını ve tarihini değerlendirebilecek estetik kuramları tanır ve yaratıcı düşünce yeteneğini kavrar; | |||||
9 | Bağımsız akademik araştırmalar yapma ve makaleler yazma becerisinin kazanır; çözümleme, yorumlama ve eleştirel tartışma yeteneğinin geliştirir. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 2 | 14 | 28 |
Ödevler | 3 | 2 | 6 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 2 | 2 |
Proje | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınavlar | 2 | 1 | 2 |
Portfolyo Çalışmaları | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 52 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 2,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |