Medeni Hukuk I(HUK121)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
HUK121 | Medeni Hukuk I | 1 | 5 | 0 | 0 | 5 | 5 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Hüseyin Murat DEVELİOĞLU hmdevelioglu@gmail.com (Email) Nebahat Aybike SEYHAN aybikeseyhan236@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Medeni hukukun temel kavramlarının ve kişiler hukukunun esaslarının öğrenilmesi |
İçerik | Konu başlıklarında gösterilmiştir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğrenci: 1. Medeni hukuk ve kişiler hukukuna ilişkin kavram ve kurumları ve bu kavram ve kurumlar arasındaki ilişkileri sıralar. 2. Medeni hukuk ve kişiler hukuku ile ilgili yasal düzenlemelerden, yargı organlarının kararlarından, bunların gelişiminden ve bunlarla ilgili olarak bilimsel değerlendirmelerden haberdar olur. 3. Medeni hukuk ve kişiler hukuku alanında mevzuat metinlerini, yargı kararlarını ve bilimsel kaynakları hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle izler, inceler, yorumlar, değerlendirir ve eleştirir. 4. Medeni hukuk ve kişiler hukuku uygulamasında karşılaşılan sorunları sıralar ve çözer. 5. Hukukla ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini gerekçeli olarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. 6. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 7. Türkiye Cumhuriyeti'nin toplumun huzuru, milli dayanışma ve adalet anlayışı içinde, insan haklarına saygılı, Atatürk milliyetçiliğine bağlı, Anayasanın başlangıcında belirtilen temel ilkelere dayanan, demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti niteliğini savunur ve korur. 8. Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışına sahiptir. 9. Somut uyuşmazlıkların adil biçimde çözülmesini sağlamaya çalışma, hukuki düzenlemeleri takip etme ve bu çerçevede yargılama sürecinde yer alabilecek alt yapıya sahiptir. 10. Evrensel hukuk ilkelerini özümsemiş; hukuksal sorunları olan ve olması gereken hukuk açısından algılama ve çözme yetkinliğine sahiptir. |
Öğretim Yöntemleri |
Konu anlatımı Problem çözme |
Kaynaklar |
Kemal Oğuzman, Nami Barlas, Medeni Hukuk, İstanbul 2024. Kemal Oğuzman, Özer Seliçi, Saibe Oktay Özdemir, Kişiler Hukuku, İstanbul 2022. Mustafa Dural, Suat Sarı, Medeni Hukuk Temel Kavramlar, İstanbul 2023. Mustafa Dural, Tufan Öğüz, Kişiler Hukuku, İstanbul 2020. Rona Serozan, Medeni Hukuk, İstanbul, 2023. Serap Helvacı, Fulya Erlüle, Medeni Hukuk, İstanbul, 2020. Halûk Nami Nomer, Pakize Ezgi Akbulut, Medeni Hukuka Giriş Bölüm I, İstanbul, 2020. Jale G. Akipek, Turgut Akıntürk, Derya Ateş, Kişiler Hukuku, Ankara, 2018. Ahmet Kılıçoğlu, Medeni Hukuk, Ankara, 2018. Commentaire Romand, Code civil art. 1-359, Bâle, 2010. Türk Medeni Kanunu, Türk Borçlar Kanunu, İsviçre Medeni Kanunu, İsviçre Borçlar Kanunu, içtihatlar |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Kaynak kavramı |
2 | Örf ve adet hukuku |
3 | Hak kavramı |
4 | Hak sahibi,Hak sahibi,Hak sahibi |
5 | Hakların kazanılması ve kaybedilmesi |
6 | Hukuki muamele |
7 | Hukuki muamelelerin geçerlilik şartları |
8 | Hakların kazanılmasında iyiniyetin rolü |
9 | Dürüstlük kuralı |
10 | Hakların korunması |
11 | Kişiliğin başlangıcı ve sona ermesi |
12 | Hak ehliyeti |
13 | Fiil ehliyeti |
14 | Tüzel kişiler |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Bütünleme | 0 | 0 |
Toplam | 0 | 0 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel hukuki kavramlara hâkim olma, bu kavramları tanımlama, yorumlama ve kullanabilme yeteneğine sahip olma. | X | ||||
2 | Temel hukuk disiplinlerine ve içeriklerine (her bir alana ilişkin yasal düzenlemelere, yargı organlarının kararlarına ve bilimsel değerlendirmelere) hâkim olma. | X | ||||
3 | Genel hukuk bilgisine, temel hukuk kurallarına ve hukuk metodolojisine yönelik yeterli teorik bilgiye sahip olma. | X | ||||
4 | Hukuki sorunları tespit ve teşhis edebilme. | X | ||||
5 | Tespit edilen hukuki sorunlara çözüm üretebilmek için hukuki yorum yöntemlerini etkin şekilde kullanabilme, çözüm odaklı analiz ve sentez yapabilme, strateji geliştirebilme. | X | ||||
6 | Hukuki sorunlar üzerine araştırma yapabilme ve düşünce geliştirme yeterliliğine sahip olma. | X | ||||
7 | Karmaşık hukuki sorunları çözmek için bireysel olarak ya da ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | ||||
8 | Eleştirel bakış açısı ile hukuki sorunları mevcut olan ve olması gereken hukuk bakımından ayrı ayrı değerlendirebilme. | X | ||||
9 | Teknik hukuk bilgisini gerek Türkçe gerek Fransızca ya da İngilizce olarak sözlü ya da yazılı şekilde kullanabilme, belirli bir hukuki meseleye ilişkin kişisel görüş ve değerlendirmesini sözlü ya da yazılı olarak ikna edici şekilde anlatabilme. | X | ||||
10 | Hukuk literatürünü ulusal ve uluslararası düzeyde takip edebilme, teknik hukuk bilgisini sürekli olarak geliştirme ve güncelleme, bu amaç doğrultusunda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | ||||
11 | Çeşitli hukuk sistemleri arasında mukayeseli şekilde inceleme ve araştırma yapabilme. | X | ||||
12 | İnsan haklarına saygılı olma, evrensel hukuk ilkelerini ve evrensel hukuk anlayışını özümseme. | X | ||||
13 | Hukukçu kimliğinin gerektirdiği dürüstlüğe, adalet ve hakkaniyet anlayışına ve etik değerlere sahip olma. | X | ||||
14 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal sorunlara karşı duyarlı olma; demokratik, laik ve sosyal hukuk devletini benimseme. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 6 | 6 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Bütünleme | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 5,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |