Mikroiktisat II(ECON215)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ECON215 | Mikroiktisat II | 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul | ECON108 MİKROİKTİSAT I |
Derse Kabul Koşulları | ECON108 MİKROİKTİSAT I |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Mustafa ULUS mulus@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilerin ekonomik analizle ilgili kavramsal düşünme becerilerini geliştirmek, bu sayede hayatlarının farklı evrelerinde karşılaşacakları iş hayatı, ekonomi politikaları ve bireysel karar alma ile ilgili konulara ve sorunlara sağlam zeminli bir bakış açısıyla yaklaşabilmelerini sağlamaktır. |
İçerik | ECON 215, ECON 108 Mikroiktisat 1 dersinin devamı niteliğindedir ve bu derste de mikroekonominin bazı temel konuları ele alınmaya devam edilecektir. Üretici teorisi, uzun dönem üretim kararları, kısmi piyasa dengesi, genel denge ve refah teoremleri, risk ve belirsizlik altında seçim ele alınacak konu başlıkları olacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Dersten başarılı olan öğrenci şu becerileri kazanması beklenmektedir: 1. Firmanın kısa ve uzun dönem üretim kararlarını analiz etmek 2. Üreticinin maliyetlerini doğru bir şekilde tanımlamak ve değişen maliyetlerin firma üretimi ve piyasa dengesi üzerindeki etkilerini kavramak 3. Genel dengenin anlamını kavramak 4. Birinci refah teoreminin mikroiktisadi analiz için önemini ve sonuçlarını kavramak. 5. Tüketicilerin riske karşı tutumunu ve belirsizlik altında seçimlerini incelemek. |
Öğretim Yöntemleri | Formel konu anlatımı, ekonomik uygulamalar ve problem çözümleri. |
Kaynaklar |
Microeconomics: An Intuitive Approach by Thomas Nechyba, South-Western /Cengage Learning, 2011 Fikret Şenses, "İktisada (Farklı Bir) Giriş", İletişim Yayınları, 2018 |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Giriş - Kısa dönem üretici modeli: Tek girdi tek çıktı modeli |
2 | Çoklu girdi üretim modeli |
3 | Maliyet minimizasyonu ve kar maksimizasyonu: Üretici teorisinde dualite |
4 | Kısa ve uzun dönem üretim kararları: Ekonomik koşullardaki değişimin etkileri |
5 | Rekabetçi piyasanın dengesi |
6 | Firma giriş çıkışları ve kısa-uzun dönem denge farkı |
7 | Problem Çözümü |
8 | Ara sınav |
9 | Denge refah analizi: Görünmez el ve Birinci Refah Teoremi |
10 | Genel denge: Edgeworth Kutusu ve üretici modeli |
11 | Genel dengede etkinlik: Birinci ve İkinci Refah Teoremleri |
12 | Belirsizlik altında seçim: Risk karşısında farklı tutumlar, risk karşıtı tercihler ve sigorta |
13 | Beklenen fayda ve risk altında seçim |
14 | Sentez |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 40 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 1 | 40 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Farklı ekonomik teorilere ve güncel teorik yaklaşımları ortaya çıkartan tartışmalara dair temel bilgiye sahip olmak | X | ||||
2 | Uygulamalı alanlardaki farklı ekonomik soruları değerlendirmek için temel niceliksel ve niteliksel yöntemleri kullanma becerisine sahip olmak. | |||||
3 | Güncel ekonomik tartışma ve sorunları kavrama becerisine sahip olmak | |||||
4 | Farklı kamusal ve profesyonel ortamlarda yazılı ve sözlü olarak açık ve etkili iletişim becerilerine sahip olmak. | X | ||||
5 | Dünya ekonomik tarihine dair temel bilgilere ve Türkiye ekonomi tarihine dair sağlam bilgilere sahip olmak. | |||||
7 | Ekonomi alanında kullanılan standart sayısal tekniklere ve ampirik modellere dair bilgiye sahip olmak | X | ||||
8 | Temel ekonomik teorileri uygulamalı alanlarda kullanma becerisine sahip olmak. | |||||
9 | Teorik ve model temelli analitik yöntemleri temel olarak kavrama becerisine sahip olmak | X | ||||
10 | Ekonomik kavramları güncel ekonomik sorunları tartışmakta kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
11 | Mantık çerçevesinde akıl yürütme ve analitik olarak çalışma becerisine sahip olmak. | X | ||||
12 | Farklı uygulamalı ve teorik alanlarda ekonominin sosyal boyutuyla ilgili duyarlılık sahibi olmak | |||||
13 | Ekonomik problemleri analiz temek için doğru ekonomik modelleri tespit edebilmek. | |||||
16 | Temel istatistik ve ekonometrik kavramları anlamak ve bunları kendi uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek | |||||
17 | Türkiye ekonomisinin güncel ekonomik sorunları hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmak ve dünyada ekonomik sorunlara dair temel bilgiye sahip olmak |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 16 | 16 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Bütünleme | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 4.80 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |