İletişim Lisans Programı

Kurumsal Davranış ve Sosyal Değişim(COM440)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
COM440 Kurumsal Davranış ve Sosyal Değişim 8 2 0 0 2 3
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Türkçe
Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans
Dersi Veren(ler) Elgiz YILMAZ ALTUNTAŞ elyilmaz@gsu.edu.tr (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere, örgütlerde insan davranışlarının yapısı ve fonksiyonu hakkında kavramsal ve deneysel bir anlayış kazandırmaktır. Ayrıca öğrencilere davranış bilimlerinin yöntemlerini açıklamayı, varolan perspektifleri sunmayı ve iş yerinde bireysel davranışı etkileyen faktörleri değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Örgütsel etkinlik ve verimliliği etkileyen davranışsal etkilerin yanı sıra, profesyonel yöneticilerin rolü ile ilişkili teoriler ve beceriler incelenecektir. İşlenecek konular arasında algılama, motivasyon, iletişim, liderlik, değişim yönetimi gibi başlıklar yer almaktadır.
İçerik 1. Hafta: Kavramsal Giriş

2. Hafta: Algı Yönetimi

3. Hafta: Akılcı Olmayan Düşünce Biçimleri ve Alternatif Düşünce Biçimleri

4. Hafta: Motivasyon Kavramı ve Teorileri

5. Hafta: Grup-Ekip Dönüşüm Süreçleri ve İletişim

6. Hafta: İşveren Markalama ve Çalışan Bağlılığı
7. Hafta: Kuşak Teorisi

8. Hafta: Liderlik Teorileri ve Türleri

9. Hafta: Vize Sınavı

10. Hafta: Liderlik Çatışma ve Müzakere

11. Hafta: Kurumsal Yapı ve Değişim Yönetimi

12. Hafta: Davranışsal Ekonomi

13. Hafta: Vaka sunumları

14. Hafta: Vaka sunumları
Dersin Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin;

1. Davranış bilimleri alanındaki farklı yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olmak.

2. Algılama ve bireysel karar verme sürecini etkileyen faktörleri belirleyebilmek

3. Birey, grup ve örgüt davranışını etkileyen faktörleri doğru olarak tespit etmek ve farklı durumların davranışa dair içeriğini çeşitli perspektiflerden analiz edebilmek.

4. Motivasyon ve liderlikle ilgili teori ve uygulamaları açıklayabilmek

5. Takımları ekibe dönüştürürken gerekli davranış ve iletişim temelli unsurları belirleyebilmek

6. Kurumsal yapılarda nasıl etkin iletişim kurulacağını tasarlayabilmek.

7. Güç, politika, çatışma ve uzlaşmada belli başlı konuları belirtebilmek

8. Örgütsel davranış teorilerine dayanarak, örgüt ölçeğinde tutarlı pratik sistemler geliştirebilmek ve müdahale önerilerinde bulunabilmek.

9. Dersin konularından biri hakkında yaptıkları araştırmanın sonuçlarını sunabilmek becerilerine sahip olması hedeflenir.
Öğretim Yöntemleri Konu anlatımı, sektörel gerçek vaka analizleri, sektörel araştırma sonuçlarının güncel koşullar bağlamında tartışılması
Kaynaklar Robbins,S.P. and Jude, T.A.( 2017),OrganizationalBehaviour, 17th Edition, Pearson Prentice Hall, N.J. Robbins S.P. ve Judge, T.A.(2012) Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: İnci Erdem, 14.Basımdan Çeviri, Nobel Yayıncılık.

Essentials Of Organizational Behavior, Stephen P. Robbins & Timothy A. Judge, Pearson Education; 10 edition (2 Jan 2009).

The SAGE Handbook of Interpersonal Communication, Fourth Edition, Edited by: Mark L. Knapp & John A. Daly

Van Dijk, J. (2016). Ağ Toplumu, Kafka Yayınları.

Castells, Manuel (2005). Ağ Toplumunun Yükselişi: Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları

Baumann, Zygmunt (2010). Sosyolojik Düşünmek. Çev. Abdullah Yılmaz, Ayrıntı Yayınları.

Walther, J.B. (2011). “Theories of Computer- Mediated Communication and Interpersonal Relations”, The Handbook of Interpersonal Communication.

Erol Eren, Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, 2018, Beta Basın Yayım.

Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, 2012, Beta Basın Yayım.
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Kavramsal Giriş
2 Algı Yönetimi
3 Akılcı Olmayan Düşünce Biçimleri ve Alternatif Düşünce Biçimleri
4 Motivasyon Kavramı ve Teorileri
5 Grup-Ekip Dönüşüm Süreçleri ve İletişim
6 İşveren Markalama ve Çalışan Bağlılığı
7 Kuşak Teorisi
8 Liderlik Teorileri ve Türleri
9 Vize Sınavı
10 Liderlik Çatışma ve Müzakere
11 Kurumsal Yapı ve Değişim Yönetimi
12 Davranışsal Ekonomi
13 Vaka sunumları
14 Vaka sunumları
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 3 50
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 1 50
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 1 10
Sunum 1 20
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 40
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Bütünleme 0 0
Toplam 3 70
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar X
2 İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar X
3 Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar X
4 Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar X
5 Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar X
6 Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar
7 Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine X
8 Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine X
9 Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler X
10 Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar
11 Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler
12 Kültür endüstrilerinin ekonomiği politiğini, çalışma ve üretim ilişkileri ile pazarlama ve tüketim modellerini analiz etmeyi öğrenirler X
13 Radyo - televizyon programları ve dijital medyada görsel işitsel içerik üretimi ile farklı türlerdeki film yapımı için gerekli teknik donanımı bunları temel düzeyde kullanabilecek şekilde öğrenirler
14 Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarında yaratıcı faaliyetler yürütme, birlikte üretim yapma ve çalışma deneyimi edinirler
15 Halkla ilişkiler, reklam, bütünleşik pazarlama iletişimi ve kurumsal iletişim alanında kuramsal bilgiye sahiptir X
16 Halkla ilişkiler ve reklam alanında araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerini bilir, kampanya tasarlayabilir, etkili bir şekilde sunabilir ve raporlayabilir X
17 Kurumsal iletişim, kriz ve risk iletişimi, itibar yönetimi, medya ilişkileri, medya planlama, dijital medya yönetimi, marka yönetimi ve kişilerarası iletişim konuları hakkında bilgi sahibidir ve bu alanda uygulamaları gerçekleştirebilir X
18 Halkla ilişkiler ve reklam ile ilgili strateji ve taktikleri geleneksel ve yeni medyanın özelliklerine uygun bir şekilde kullanır X
19 Halkla ilişkiler ve reklam alanındaki yasal düzenlemeleri, etik kodları bilir ve bu düzenlemelere bağlı kalır X
20 Gazeteciliğin bir sosyal kurum ve olgu olarak toplumsal yeri, rolü ve işlevleri konusunda farklı kuramsal yaklaşımları ve geleneksel/ dijital medya ortamları için haber üretme sürecini bilir X
21 Geleneksel/ana akım medyanın yanı sıra alternatif medya yapılanmalarının yapısal, yönetsel ve teknik özelliklerini bilir X
22 Etkileşimli/dijital medya ortamlarının sosyal ve beşeri bilimler açısından ortaya çıkardığı yeni kavramsal ve kuramsal tartışmaları bilir X
23 Türkiye’de ve dünyada gazeteciliğin tarihsel gelişimini bilir ve sosyal ve siyasal tarih içerisinde çözümler
24 Bilişim teknolojilerini, basın ve yayın tekniklerini etkin olarak kullanma, etkileşimli medya, web ve sosyal medyadan derlenen verileri kullanarak haber yazma, görselleştirme ve yayınlama becerisine sahiptir X
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü 0
Toplam İş Yükü / 25 0,00
Dersin AKTS Kredisi 0
Scroll to Top