Endüstri Mühendisliği Lisans Programı

Türk Dili II(TUR002)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
TUR002 Türk Dili II 2 2 0 0 2 2
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Dil, insanoğlunun toplumsallaşmasında en önemli iletidir. Bu ileti kavramları belirten birer göstergeler dizgesi oluşturmaktadır. Oluşturulan göstergeler dizgesi yazıyla, simgeyle, çeşitli imlerle, sosyal davranış belirtileri ile aynı düzlemde ele alınabilmektedir. Dil düşünme ve konuşma aracımızdır. iletişim kurarken sözcükleri seçme ve bunu aktarabilme yetisi önem kazanırken, bağlam ve konu değiştikçe aktarıcının da dil kullanımı farklılık kazanacak ve dil devingenleşecektir. Bu bağlamda da, amaç
"Türk Dili" nin yazım kurallarını, noktalama imlerini, yapısını, öğelerini, ses kurallarını kullanabilme ve (APA sistemi) yazabilmelidir.
İçerik 1.Dil nedir?

2.Dilbilgisi Nedir?

3.Yazım Kuralları

4.Noktalama imleri

5.Sözcük ve Sözcük kullanımı

6.Yazma ve yazma beceriler (APA)

7.Yazın türlerinin okunması "Öykü, Roman, Deneme, Eleştiri"

8.Yazın türlerinin "21-K" yöntemi ile çözümlenmesi

9.Konuşma-Tartışma

10.Anlatım bozuklukları

11.metin yazma

12.Vurgulama-Yorumlama

13.Yazma uygulamaları

14.Konuşma uygulamaları

15.Fonetik Diksiyon
Dersin Öğrenme Çıktıları 1.Yazma ve yazma becerileri (APA sistemi)

2.Yazın türlerinin okunması

3.Yazın türlerinin 21-K yöntemi ile çözümlenmesi

4.Yazma ve konuşma uygulamaları

5.Dil, Söylem ve Metin

5.Dil, Söylem ve Metin
Öğretim Yöntemleri Katılımcı Konferans
Kaynaklar AKSAN D.(1988) Anlambilim. Engin yayınları.

AUSTİN J. (1962) How to do Things with Words. Oxford. Clarendon Press.


ÇOMAK A.N. (1995) Yazının İşlevsel Kullanımı. Der Yayınları. İstanbul.

DEMİRAY K.(1994) Temel Türkçe Sözlük. İnkılap Kitabevi. İstanbul.
DEMİRCAN Ö. (1996) Türkçenin Sesdizimi .Der Yayınları. İstanbul.

EKİCİ E. (1997) Dilbilgisi. Alkan Matbaası. İstanbul.

GÖKTÜRK A. (1988) Okuma Uğraşı. İnkılap Kitabevi. İstanbul.

GREIMAS A.J. (1983) Structural Semantics. Lincoln: University of Nebraka Press.

HALLIDAY M. (1976) Language as Social Semiotics. London.

İNCEOĞLU Y.-ÇOMAK A.N. (2009) Metin Çözümlemeleri. Ayrıntı Yayınları. İstanbul.

ONG W. (1995) Sözlü Kültür ve Yazılı Kültür. Metis Yayınları.

TÜRKÇE SÖZLÜK (2011) (Hazırlayan/lar: Şükrü haluk Akalın ve Diğerleri) Atatürk Kültür ve Tarih Yüksek Kurumu . Ankara.

VAN Dijk T.A. (1977) Text and Context. Explorations in the Semantics and Pragmatics of Discourse. Longman. Londra.

VAN Dijk T.A. (1993) Principles of Critical Analysis. Sage Publications.

VARDAR B.(1978) Başlıca Dilbilim Terimleri Sözlüğü. İstanbul Üniversitesi. Yabancı Diller Yüksek Okulu Yayınları. İstanbul.

WODAK R. (1989) Language. Power and Ideoloji. Amsterdam.

Türk ve Dünya Edebiyatı "Öykü-Roman"
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Dil Nedir?
2 Dilbilgisi Nedir?
3 Yazım Kuralları
4 Noktalama İmleri
5 Sözcük ve Sözcük Kullanımı
6 Yazma ve Yazma becerileri (APA Sistemi)
7 Yazın Türlerinin Okunması "Öykü, Roman, Deneme, Eleştiri"
8 Yazın Türlerinin "21-K" Yöntemi ile Çözümlenmesi
9 Konuşma- Tartışma
10 Anlatım Bozuklukları
11 Metin Yazma Uygulama
12 Vurgulama-Yorumlama
13 Fonetik Diksiyon
14 Yazma ve Konuşma Uygulamaları
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 ,,
2 ,,
3 ,,
4 ,,
5 ,,
6 ,,
7 ,,
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 1 50
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 1 50
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 1 25
Sunum 0 0
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 25
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 1 50
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Toplam 3 100
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen ve mühendislik bilimleri konularında yeterli bilgi birikimi
2 Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi
3 Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme, doğrulama ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
4 Karmaşık bir üretim veya hizmet sistemini, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi ve değişken kısıtlar ve koşullar altında, performans boyutlarını iyileştirmeye yönelik tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
5 Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern yöntem, teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
6 Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin veya bu alandaki araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuç çıkartma, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
7 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde ve farklı rollerde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
8 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az iki yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme, bilgi yönetimi araçlarını kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisi
10 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Endüstri Mühendisliği uygulamalarında kullanılan ulusal ve/veya uluslararası standartlar hakkında bilgi
11 Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişim yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi
12 Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
13 Endüstri Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi; toplumsal ve kurumsal sosyal sorumluluk bilinci
14 Çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Ödevler 1 15 15
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) 1 15 15
Toplam İş Yükü 60
Toplam İş Yükü / 25 2.40
Dersin AKTS Kredisi 2
Scroll to Top