Pazarlama ve Lojistik Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı

Stratejik Perakende Yönetimi(ML522)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
ML522 Stratejik Perakende Yönetimi 2 3 0 0 3 6
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Dersi Veren(ler) Ulun AKTURAN uakturan@gsu.edu.tr (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu ders perakende yönetiminin temel kavramlarını, ilke ve uygulamalarını ve perakendecilikte yeni eğilimleri ve gelişmeleri öğretmeye yöneliktir. Dersin amaçları şunlardır:
- Perakendeciliğe ilişkin temel kavramların öğrenilmesi,
- Perakende stratejilerine ilişkin dinamiklerin kavranması,
- Perakendeci türlerinin öğrenilmesi,
- Perakendecilik faaliyetleri ve politikalarının anlaşılması,
- Perakendecilikte yeni trendlerin ve gelişmelerin kavranması.
İçerik 1. Hafta: Perakendeciliğin Tanımı Kapsamı ve Fonksiyonları

2. Hafta: Mağaza Temelli Perakendecilik

3. Hafta: Mağazasız Perakendecilik

4. Hafta: Perakendecilikte Tüketici Davranışı

5. Hafta: Perakendecilikte Pazar Stratejileri

6. Hafta: Lokasyon

7. Hafta: Ara sınav

8. Hafta: Perakende Yer Seçimi

9. Hafta: Perakendecilikte Örgüt Yapısı ve İnsan Kaynakları Yönetimi; Bilgi Sistemleri ve Tedarik Zinciri Yönetimi

10. Hafta: Müşteri İlişkileri Yönetimi; Ürün Yönetimi

11. Hafta: Fiyatlandırma

12. Hafta: Perakende İletişim Karması

13. Hafta: Mağaza Yönetimi

14. Hafta: Müşteri Hizmetleri
Dersin Öğrenme Çıktıları 1. Perakende yönetiminin teorik temellerini ve mekanizmalarını anlayabilmelidir.

2. Perakende yönetimine ilişkin gelişmeleri yorumlayabilmelidir.

3. Perakende yönetimi karmasına ilişkin uygulamaları değerlendirebilmelidir.

4. Perakende yönetimine ilişkin ilke ve uygulamaları tanımlayabilmelidir.

5. Perakende yönetimi uygulamalarını akademik temeller çerçevesinde yorumlayabilmelidir.
Öğretim Yöntemleri
Kaynaklar Levy, Micheal ve Weitz, Barton A. (2004), Retailing Management, McGraw Hill Inc. New York.
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Perakendeciliğin Tanımı Kapsamı ve Fonksiyonları
2 Mağaza Temelli Perakendecilik
3 Mağazasız Perakendecilik
4 Perakendecilikte Tüketici Davranışı
5 Perakendecilikte Pazar Stratejileri
6 Lokasyon
7 Ara sınav
8 Perakende Yer Seçimi
9 Perakendecilikte Örgüt Yapısı ve İnsan Kaynakları Yönetimi; Bilgi Sistemleri ve Tedarik Zinciri Yönetimi
10 Müşteri İlişkileri Yönetimi; Ürün Yönetimi
11 Fiyatlandırma
12 Perakende İletişim Karması
13 Mağaza Yönetimi
14 Müşteri Hizmetleri
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 2 60
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 1 40
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 1 30
Sunum 1 30
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 0 0
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Toplam 2 60
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 İşletmelerin üretim yönetimi ve pazarlama, yönetim, muhasebe ve lojistik fonksiyonlarına ilişkin ileri düzeyde bilgi birikimi; bu bilgi birikimini uygulama becerisi. X
2 İş hayatı ile ilgili hukuk, ekonomi, sosyoloji, psikoloji, sosyal psikoloji ve sayısal yöntemler gibi bilimsel alanlar hakkında temel kavramsal bilgi birikimi. X
3 Takımlarda etkin bir biçimde çalışma becerisi; alanına ilişkin sahip olduğu bilgileri ekip arkadaşlarına aktarma becerisi. X
4 Alanına ilişkin sahip olduğu bilgileri kullanarak elindeki verileri analiz etme, yorumlama, karşılaşılan sorunları tanımlama ve bunlara uygun çözüm önerileri getirme, gerektiğinde bilimsel bir şekilde bu önerileri savunma becerisi. X
5 Pazar ihtiyaçlarını gözönünde bulundurarak ve riskleri hesaplayarak görev aldığı işletme veya kurumun amaç ve hedeflerini belirleme yetkinliği; girişimcilikte bulunma ve bir işletmeyi kurup yönetme becerisi. X
6 Mesleki bilgi ve becerisini sürekli güncelleme bilinci; değişime ve yeniliğe uyum sağlama becerisi; sahip olduğu bilgileri eleştirel olarak değerlendirme becerisi. X
7 İş hayatı için gerekli bilgi-iletişim teknolojileri hakkında temel bilgi; temel ofis programlarını ileri düzeyde kullanma becerisi; verileri bilgisayar ortamında işleme ve raporlama becerisi.
8 İngilizce ve Fransızca dillerinde, alanındaki güncel bilgileri izleme ve paydaşlarla yazılı ve sözlü iletişim kurma becerisi.
9 Rekabet ve pazar dinamiklerini, örgütsel ve küresel faktörleri ve bilimsel yöntemleri göz önünde bulundurarak araştırma ve çalışmalar yapma becerisi; projelere katkı sağlama, projelerde sorumluluk üstlenme, yenilikçi ve etkin kararlar alma yetkinliği. X
10 Diğer sosyal bilimler alanları ile de ilişki kurarak yönetsel sorunlara yaratıcı çözümler üretecek stratejiler geliştirme ve sorumluluk alma becerisi. X
11 İş hayatında etik değerler çerçevesinde karar alma ve hareket etme bilinci. X
12 Alan uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri (sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kültürel değerler, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, vb.) ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. X
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Çalışma Süresi 13 5 65
Ödevler 1 14 14
Sunum 1 14 14
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 21 21
Proje 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) 0 0 0
Kısa Sınavlar 0 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0 0
Raporlar 0 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0 0
Seminer 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6
Scroll to Top