Etik(PH205)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PH205 | Etik | 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | İhsan Hayri BATUR ihsanbatur@gmail.com (Email) Laurent JAFRRO laurent.Jaffro@univ-paris1.fr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bir Felsefe Disiplini olarak Etik problemlerin Tanıtılması: Kant |
İçerik | Etiğin genel problemlerine ve kavramlarına giriş; Kant Ahlakının diğer Ahlak sistemlerinden farkı içinde çözümlenmesi |
Dersin Öğrenme Çıktıları | Felsefe Tarihi ile Etik kuramların bağlantısının Pratik felsefe açısından sağlanması |
Öğretim Yöntemleri | Temel metinlerin yorumlanıp tartışılması |
Kaynaklar |
Kant, Ahlak Metafiziğinin Temellendirilmesi Kant, Pratik Aklın Eleştirisi Aristoteles, Nikhamakos Ahlakı |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Trolley Dilemma: Faydacılık ile Kantçılık arasındaki farka somut bir vaka çözümlemesiyle giriş. (video: Michael Sandel, Justice, Lecture I, youtube) |
2 | Faydacılık (John Stuart Mill, “Utilitarisme”, ) |
3 | Kant’ın Ahlak Felsefesi (Immanuel Kant, Le Fondement de la métaphysique des moeurs, chapitre II) |
4 | Liberal Adalet Anlayışı (John Rawls, La Théorie de la justice) |
5 | Aristoteles’in Erdem Ahlakı (Aristote, Ethique à Nichomacque, Livre I et II) |
6 | Bakım Ahlakı (Carol Gilligan, In a Different Voice, excerpt) |
7 | İnsan Hakları, (Hubert Faes, “Sens et valeur des droits de l’homme”, Révue d’éthique et de théologie morale, 2011/2, pp. 73-88 |
8 | Raymond Massé, “Valeurs universelles et relativisme culturel et recherche internationale; les contributions d’un principisme sensible aux contextes socioculturels, Presses de Sciences Po/ Autrepart, 2003/4 no: 28, pp. 21-35) |
9 | Çevre Etiği, (Catherine Larrère, “Les éthiques environnementales”, EDP Sciences, Natures Sciences Sociétés, 2010/4- Vol 18 pp. 405-413) |
10 | Açlık ve Yoksulluk (Peter Singer, Problèmes de l’éthique appliqué, excerpt) |
11 | Savaş Ahlakı (Jean Vincent Holeindre, “Les deux guerres justes. L’éthique de la guerre face aux évolutions récentes de la conflictualité internationale”, Presses de Sciences Po / Raisons Politiques, 2012/1 no: 45) |
12 | Cinsiyetçilik, (Sally Haslanger, “Gender and Social Construction: Who? What? When? Where? How?”, Applied Ethics: A Multicultural Approach, ed. Larry May, Kai Wong, and Jill Delston, 5th edition, Prentice Hall, 2011, pp. 318-325) |
13 | Irkçılık, “Naomi Zack, “Philosophical and Social Implications of Race, Applied Ethics: A Multicultural Approach, ed. Larry May, Kai Wong, and Jill Delston, 5th edition, Prentice Hall, 2011, pp. 374-382) |
14 | Kapitalizm ve Etik (Pierre Demeulenaere, “Comportement économique et normes du capitalisme”, ERES, Revue internationale des sciences sociales, 2005/3 no:185 pp., 465-476) |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 50 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 1 | 50 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Felsefe metinlerini mantıksal çözümlemeye tâbi tutabilir, eleştirel ve analitik zekâya sahip olur; | X | ||||
2 | Antik Çağ’dan 20. Yüzyıla kadar felsefe tarihine dair kapsamlı bilgi sahibi olur; | X | ||||
3 | Etik, Estetik, Bilim Tarihi, Toplum Felsefesi gibi sistematik felsefe disiplinlerinde bilgi edinir ve uzmanlaşma sağlar; | X | ||||
4 | Felsefenin, Tarih, Psikoloji, Antropoloji, Sosyoloji ve pozitif bilimler gibi felsefe dışı disiplinlerle ilişkisini kurabilir; | X | ||||
5 | Siyaset kuramlarının öğrenir, tarihi ve güncel olayları felsefi bakış açısıyla değerlendirebilir; | X | ||||
6 | Fransızca, İngilizce gibi yaşayan dillerde felsefi tartışmaları takip edebilecek düzeye gelir; | X | ||||
7 | Eski Yunanca, Latince veya Osmanlıca dillerinde yazılmış felsefe metinlerini takip edebilecek düzeye gelir; | |||||
8 | Sanat yapıtlarını ve tarihini değerlendirebilecek estetik kuramları tanır ve yaratıcı düşünce yeteneğini kavrar; | |||||
9 | Bağımsız akademik araştırmalar yapma ve makaleler yazma becerisinin kazanır; çözümleme, yorumlama ve eleştirel tartışma yeteneğinin geliştirir. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınavlar | 10 | 3 | 30 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 5.60 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |