Mikroiktisat I(ECON108)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ECON108 | Mikroiktisat I | 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Mustafa ULUS mulus@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı mikroekonomik analizin temelini oluşturan tüketici ve firma davranışlarının ve buradan hareketle toplumların üretim ve bölüşüm süreçlerinin incelenmesidir. Tüketicilerin ve firmaların karar alma mekanizmaları, birbirleri ile olan ilişkileri ve bunların sonuçları temel düzeyde açıklanmaya çalışılacaktır. |
İçerik | Mikroiktisat 1 dersi daha çok tüketici teorisi üzerine yoğunlaşacaktır. Dersin son kısmı üretici teorisine bir giriş yapacaktır. Tüketicilerin ekonomik koşulları, tercihleri, optimal seçimleri ele alındıktan sonra ekonomik koşullarda meydana gelen değişimlerin etkileri tartışılacaktır. Böylece talep fonksiyonlarının türetilmesi ve özelliklerinin anlaşılması mümkün olacaktır. Üretici teorisi kısmında kısa dönem üretim sürecinin tartışılması ve kar maksimizasyonu probleminin ele alınmasının ardından uzun dönem üretici teorisine giriş yapılacaktır. Firmanın maliyet minimizasyonu ve kar maksimizasyonu problemleri tartışılacak ve kısa ve uzun dönem arz eğirileri türetilecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Dersi tamamlayan öğrencilerin aşağıdaki becerileri kazamış olması beklenmektedir: 1. Tüketici davranışlarının incelenmesi ve talep analizi. 2. Ekonomik koşullardaki değişimlerin tüketici davranışlaı üzerindeki etkisi. 3. Rekabetçi bir ortamda firma davranışlarının incelenmesi. 4. Kısa ve uzun dönem arz analizi. |
Öğretim Yöntemleri | Formel konu anlatımı ve problem çözümleri. |
Kaynaklar |
- Thomas Necyhba, Cengage Learning, Microeconomics: An Intuitive Approach with Calculus - Pierre Picard, Montchrestien, Eléments de micro-économie - Varian, Hal R., "Introduction à la microéconomie", De Boeck Université (2015) - Fikret Şenses, "İktisada (Farklı Bir) Giriş", İletişim Yayınları (2018) |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Dersin tanıtımı. Matematik hatırlatma |
2 | Tüketicinin ekonomik koşulları - bütçe kısıtları |
3 | Tercihler, sıralama ve kayıtsızlık eğrileri |
4 | Farklı tercih türleri |
5 | Problem çözümü |
6 | Tüketicinin optimal seçimi |
7 | Ekonomik koşullarda değişim, ikame ve gelir etkileri |
8 | Talep + problem çözümü |
9 | Ara sınav |
10 | Tüketici artığı ve dara kaybı |
11 | Üretici teorisine giriş: kısa dönem üretim modeli - tek girdi tek çıktı |
12 | Çok sayıda girdi ile üretim, maliyet minimizasyonu ve kar maksimizasyonu, dualite |
13 | Kısa ve uzun dönem üretim kararları |
14 | Problem çözümü ve sentez |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 40 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 2 | 50 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Farklı ekonomik teorilere ve güncel teorik yaklaşımları ortaya çıkartan tartışmalara dair temel bilgiye sahip olmak | X | ||||
2 | Uygulamalı alanlardaki farklı ekonomik soruları değerlendirmek için temel niceliksel ve niteliksel yöntemleri kullanma becerisine sahip olmak. | |||||
3 | Güncel ekonomik tartışma ve sorunları kavrama becerisine sahip olmak | X | ||||
4 | Farklı kamusal ve profesyonel ortamlarda yazılı ve sözlü olarak açık ve etkili iletişim becerilerine sahip olmak. | |||||
5 | Dünya ekonomik tarihine dair temel bilgilere ve Türkiye ekonomi tarihine dair sağlam bilgilere sahip olmak. | |||||
7 | Ekonomi alanında kullanılan standart sayısal tekniklere ve ampirik modellere dair bilgiye sahip olmak | |||||
8 | Temel ekonomik teorileri uygulamalı alanlarda kullanma becerisine sahip olmak. | |||||
9 | Teorik ve model temelli analitik yöntemleri temel olarak kavrama becerisine sahip olmak | X | ||||
10 | Ekonomik kavramları güncel ekonomik sorunları tartışmakta kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
11 | Mantık çerçevesinde akıl yürütme ve analitik olarak çalışma becerisine sahip olmak. | |||||
12 | Farklı uygulamalı ve teorik alanlarda ekonominin sosyal boyutuyla ilgili duyarlılık sahibi olmak | |||||
13 | Ekonomik problemleri analiz temek için doğru ekonomik modelleri tespit edebilmek. | |||||
16 | Temel istatistik ve ekonometrik kavramları anlamak ve bunları kendi uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek | |||||
17 | Türkiye ekonomisinin güncel ekonomik sorunları hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmak ve dünyada ekonomik sorunlara dair temel bilgiye sahip olmak |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 1 | 12 | 12 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 20 | 20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 5.64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |