Makroiktisat II(ECON203)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ECON203 | Makroiktisat II | 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul | ECON102 |
Derse Kabul Koşulları | ECON102 |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Salise İrem ZEYNELOĞLU izeyneloglu@gmail.com (Email) Selin PELEK pelekselin@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | dersin amacı kapalı ekonomilerde çeşitli göstergelerin birbiriyle ilişkisini açıklamak ve iktisat politikalarının sonuçlarını öngörebilmek için gereken teorik çerçeveyi incelemektir. |
İçerik | Ders mali çarpan kavramının tanımı ile başlar. Daha sonra Keynesgil çerçevede IS-LM modellerinde iktisat politikalarının sonuçlarını inceleyerek devam eder. Devamında Klasik ve Monetarist görüşe göre para ve maliye politikalarının sonuçlarını analiz eder. Son olarak, sentez modelleri (orta vade AS-AD) modelini inceler ve güncel olayların teorik çerçevede analiziyle son bulur. |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Dersi tamamlayan öğrenciler şu kazanımları edineceklerdir: İktisat politikalarını farklı ekollere göre değerlendirmek Çeşitli durumlarda iktisat politikalarının etkinliğini tartışabilmek Güncel ekonomik olayların/gelişmelerin teorik arka planını kavrayabilmek |
Öğretim Yöntemleri | 3 saatlik teorik seanslarda öğreten odaklı bir yöntemle konular işlenir. KOnuların bitiminde örnek soru çözümünden oluşan uygulama dersleri yapılır. |
Kaynaklar |
-Initiation à la macroéconomie, B. Bernier, Y. Simon, Dunod (2007) -Moise Sidiropoulos et Aristomène Varoudakis, "Macroéconomie en Pratique", Éditions Dunod, Collection Eco Sup, Paris (2019), p.256 çeşitli gazete/dergi makaleleri |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | tüketim ve yatırım fonksiyonu üzerine hatırlatma |
2 | Sabit harcamalar çarpanı |
3 | sabit harcamalar çarpanı ve Haavelmo teoremi |
4 | Para Piyasası ve faizler |
5 | Keynesgil genel denge ve IS-LM |
6 | Keynesgil genel denge ve IS-LM |
7 | Klasik denge ve miktar teorisi |
8 | Klasik denge ve fiyat esnekliğinin rolü: Uzun vade AD-AS modeli |
9 | Neoklasik görüş : bekletilerin rolü |
10 | Neoklasik görüş: enflasyon sebepleri |
11 | Sentez: fiyat yapışkanlığı ve orta vade AD-AS modeli |
12 | Philips eğrisi ve iktisat politikalarının etkinliği |
13 | Makroekonomik konjonktürün teorik analizi |
14 | Final öncesi revizyon seansı |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | uygulama seansı yapılmaz |
2 | uygulama seansı yapılmaz |
3 | tüketim ve yatırım fonksiyonları/mali çarpan |
4 | Uygulama seansı yapılmaz |
5 | Uygulama seansı yapılmaz |
6 | IS-LM |
7 | Uygulama yapılmaz |
8 | Uygulama seansı yapılmaz |
9 | Neoklasik modelde enflasyonist hata hesaplaması |
10 | Makale tartışması |
11 | Uygulama yapılmaz |
12 | Uygulama Yapılmaz |
13 | Orta vade AD-AS mali çarpan hesaplaması |
14 | makale tartışması |
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 6 | 60 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 7 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 2 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 4 | 40 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 6 | 60 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Farklı ekonomik teorilere ve güncel teorik yaklaşımları ortaya çıkartan tartışmalara dair temel bilgiye sahip olmak | X | ||||
2 | Uygulamalı alanlardaki farklı ekonomik soruları değerlendirmek için temel niceliksel ve niteliksel yöntemleri kullanma becerisine sahip olmak. | |||||
3 | Güncel ekonomik tartışma ve sorunları kavrama becerisine sahip olmak | X | ||||
4 | Farklı kamusal ve profesyonel ortamlarda yazılı ve sözlü olarak açık ve etkili iletişim becerilerine sahip olmak. | |||||
5 | Dünya ekonomik tarihine dair temel bilgilere ve Türkiye ekonomi tarihine dair sağlam bilgilere sahip olmak. | |||||
7 | Ekonomi alanında kullanılan standart sayısal tekniklere ve ampirik modellere dair bilgiye sahip olmak | |||||
8 | Temel ekonomik teorileri uygulamalı alanlarda kullanma becerisine sahip olmak. | |||||
9 | Teorik ve model temelli analitik yöntemleri temel olarak kavrama becerisine sahip olmak | X | ||||
10 | Ekonomik kavramları güncel ekonomik sorunları tartışmakta kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
11 | Mantık çerçevesinde akıl yürütme ve analitik olarak çalışma becerisine sahip olmak. | |||||
12 | Farklı uygulamalı ve teorik alanlarda ekonominin sosyal boyutuyla ilgili duyarlılık sahibi olmak | |||||
13 | Ekonomik problemleri analiz temek için doğru ekonomik modelleri tespit edebilmek. | X | ||||
16 | Temel istatistik ve ekonometrik kavramları anlamak ve bunları kendi uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek | |||||
17 | Türkiye ekonomisinin güncel ekonomik sorunları hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmak ve dünyada ekonomik sorunlara dair temel bilgiye sahip olmak |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 10 | 2 | 20 |
Ödevler | 2 | 6 | 12 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 2 | 12 | 24 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınavlar | 4 | 6 | 24 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 5.68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |