Diplomasi Tarihi(RI451)
| Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| RI451 | Diplomasi Tarihi | 5 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul | |
| Derse Kabul Koşulları |
| Dersin Dili | Fransızca |
| Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans |
| Dersi Veren(ler) | Tolga BİLENER tbilener@gmail.com (Email) |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Uluslararası ilişkilerin temel aracı olan diplomasinin ortaya çıkışını, gelişimini, kavramlarını öğrenmek, uluslararası hukukun diplomatlara tanıdığı hakları ve getirdiği ödevleri kavramak, diplomatik müzakere tekniklerini öğrenmek, diplomasinin farklı yöntemlerini tanımak. |
| İçerik | Bkz. Haftalık plan |
| Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi alan bir öğrenci, 1. Diplomasi kavramının temellerini öğrenir, 2. Diplomatik ilişkilerin tarihçesini kavrar, 3. Diplomasinin kurumlarını öğrenir, 4. Diplomatların uluslararası hukuktaki durumunu öğrenir, 5. Diplomatik müzakere tekniklerini anlar. |
| Öğretim Yöntemleri | Hocanın sunumu, soru-cevap, tartışma |
| Kaynaklar | Ders notları |
Teori Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|---|
| 1 | Diplomasi Nedir? Kavramın doğuşu ve nitelikleri |
| 2 | Diplomasinin temel kurum ve kuralları |
| 3 | Tarihsel süreçte diplomasinin evrimi: antik çağlar |
| 4 | Farklı uygarlıkların diplomasi uygulamaları: Bizans, Osmanlı ve Çin İmparatorlukları |
| 5 | Modern diplomasinin doğuşu: 16. yy'dan itibaren Avrupa |
| 6 | Diplomatların görev, yetki ve ayrıcalıklarının gelişimi: uluslararası hukuk ve diplomasi |
| 7 | Müzakere teknikleri -1 |
| 8 | Müzakere teknikleri - 2 |
| 9 | Farklı ülkelerin diplomasi gelenekleri |
| 10 | Türk diplomasisinin nitelikleri |
| 11 | Kamu diplomasisi |
| 12 | Kamu diplomasisi |
| 13 | Kamu diplomasisi |
| 14 | Paradiplomasi |
Uygulama Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|---|
| 1 | |
| 2 | |
| 3 | |
| 4 | |
| 5 | |
| 6 | |
| 7 | |
| 8 | |
| 9 | |
| 10 | |
| 11 | |
| 12 | |
| 13 | |
| 14 |
Başarı Notuna Etki Oranları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
| Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
| Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Ödevler | 0 | 0 |
| Sunum | 0 | 0 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 |
| Laboratuar | 0 | 0 |
| Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
| Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
| Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
| Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
| Raporlar | 0 | 0 |
| Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
| Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 |
| Toplam | 0 | 0 |
| Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Uluslararası sistemin temel kavram, aktör ve bileşenleri hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olur | X | ||||
| 2 | Uluslararası İlişkilerin çokdisiplinli özelliğinin gerektirdiği tarih, hukuk, iktisat sosyoloji ve siyaset bilimi temeline hâkim olur | X | ||||
| 3 | Teorik altyapıyı özümsemiş olarak pratiği bunun üzerinden tahlil edebilir | X | ||||
| 4 | Belirli bir tema ve/veya bölge üzerinde uzmanlaşacak niteliğe sahip olur | X | ||||
| 5 | Galatasaray Üniversitesi’nin Avrupa ile geleneksel ve kurumsal ilişkileri ışığında Türkiye’nin Avrupa Birliği üyeliği sürecine somut katkıda bulunabilecek yetkinliğe sahip olur | X | ||||
| 6 | Türk Dış Politikasını iç bileşenleri açısından olduğu kadar uluslararası sistem perspektifinden de okuyabilir | X | ||||
| 7 | Dışişleri Bakanlığı başta olmak üzere çeşitli devlet/ve veya özel sektör kuruluşlarında görev yapması için gerekli beceriyi elde eder | X | ||||
| 8 | Çeşitli uluslararası örgüt ve Sivil Toplum Kuruluşları’nda görev alabilecek donanıma sahip olur | X | ||||
| 9 | Galatasaray Üniversitesi’nin öğrenim dili olan Fransızca ve zorunlu dili olan İngilizceyi Uluslararası İlişkiler alanında tez/proje/kitap çalışması yapabilecek şekilde akademik ve/veya profesyonel düzeyde kullanabilir | X | ||||
| 10 | Öğrenimi boyunca edindiği metodolojik araçları her türlü kavramsal/akademik çalışmada etkin biçimde kullanabilir | X | ||||
| Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 2 | 10 | 20 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 21 | 21 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 | 5.00 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 5 | ||


