İşletme Yüksek Lisans Programı

Pazarlama Stratejileri(G546)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
G546 Pazarlama Stratejileri 2 3 0 0 3 7
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Türkçe
Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Dersi Veren(ler) Mehmet Yaman ÖZTEK moztek@gsu.edu.tr (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Ders pazarlama yönetimine ilişkin temel politikaları öğretmeyi amaçlamaktadır.
İçerik 1. Hafta: Ürün Politikası- Teori ve Örnek olay tartışmaları

2. Hafta: Ürün Politikası- Teori ve Örnek olay tartışmaları

3. Hafta: Fiyatlandırma Politikası- Teori ve Örnek olay tartışmaları

4. Hafta: Fiyatlandırma Politikası- Teori ve Örnek olay tartışmaları

5. Hafta: Dağıtım Politikası- Teori ve Örnek olay tartışmaları

6. Hafta: Dağıtım Politikası- Teori ve Örnek olay tartışmaları

7. Hafta: Ara Sınav

8. Hafta: Perakende Yönetimi - Teori ve Örnek olay tartışmaları

9. Hafta: Lojistik Yönetimi - Teori ve Örnek olay tartışmaları

10. Hafta: Tutundurma Politikası- Teori ve Örnek olay tartışmaları

11. Hafta: Satış Yönetimi - Teori ve Örnek olay tartışmaları

12. Hafta: Reklam Yönetimi - Teori ve Örnek olay tartışmaları

13. Hafta: Uluslararası Pazarlama- Teori ve Örnek olay tartışmaları

14. Hafta: Pazarlama Ahlakı- Teori ve Örnek olay tartışmaları
Dersin Öğrenme Çıktıları 1. Rekabette avantajı sağlayacak etkin ürün politikaları geliştirebilmelidir.
2. Rekabet üstünlüğü yaratabilmek için fiyatlandırma dinamiklerini etkin kullanabilmelidir.
3. Pazar payını yükseltecek bütünleşik dağıtım kanalı yapıları oluşturabilmeli bunun için gerekli politikaları uygulayabilmelidir.
4. Tutundurma politikalarını talebi işletme leyhine yönlendirecek şekilde geliştirebilmelidir.
5. Pazarlama yönetimini müşteri odaklı bir şekilde yürütebilmelidir.
Öğretim Yöntemleri
Kaynaklar ? Principles of Marketing, Philip Kotler & Gary Armstrong
? Le Marketing Stratégique, Jean Jacques Lambert
? Le Marketing Fondements et Pratique, Pierre-Louis Dubois, Alain Jolibert
? Pazarlama İlkeleri, Mehmet Karafakioğlu
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Ürün Politikası- Teori ve Örnek olay tartışmaları
2 Ürün Politikası- Teori ve Örnek olay tartışmaları
3 Fiyatlandırma Politikası- Teori ve Örnek olay tartışmaları
4 Fiyatlandırma Politikası- Teori ve Örnek olay tartışmaları
5 Dağıtım Politikası- Teori ve Örnek olay tartışmaları
6 Dağıtım Politikası- Teori ve Örnek olay tartışmaları
7 Ara Sınav
8 Perakende Yönetimi - Teori ve Örnek olay tartışmaları
9 Lojistik Yönetimi - Teori ve Örnek olay tartışmaları
10 Tutundurma Politikası- Teori ve Örnek olay tartışmaları
11 Satış Yönetimi - Teori ve Örnek olay tartışmaları
12 Reklam Yönetimi - Teori ve Örnek olay tartışmaları
13 Uluslararası Pazarlama- Teori ve Örnek olay tartışmaları
14 Pazarlama Ahlakı- Teori ve Örnek olay tartışmaları
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 1 40
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 1 60
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 1 40
Sunum 0 0
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 0 0
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Toplam 1 40
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 Bu programı başarıyla tamamlayan bir öğrenci, İşletmenin üretim, pazarlama, muhasebe/finansman, yönetim ve örgütsel davranış gibi farklı alanlarına ilişkin kavram ve teorilerine hakim olabilmeli ve bu alanlar arasındaki etkileşimi anlamak için bütüncül bakabilmelidir. X
2 İşletmelerin farklı fonksiyonları (muhasebe/finansman, pazarlama, insan kaynakları, yönetim) açısından işleyişini anlayabilmeli ve bu konularda hipotezler oluşturarak araştırma önerileri geliştirebilmelidir. X
3 İş dünyasındaki değişimleri saptamak, sorunları teşhis etmek ve bunlara çözüm üretebilmek için araştırma ve incelemeler yapabilmelidir. X
4 Kantitatif ve kalitatif araştırma metodolojisine hakim olabilmelidir. X
5 İstatistiksel analizler yaparak sonuçları yorumlayabilmelidir. X
6 Bilimsel çalışmaları (bildiri sunmak, makale yazmak) gerçekleştirmek için gerekli temele sahip olabilmelidir.
7 Kültür karşılaştırmalı çalışmalar gerçekleştirmek amacıyla en az bir yabancı dile bilimsel yayın yapacak düzeyde hakim olmalıdır. X
8 Bilim dünyasındaki değişimlere uyum sağlayabilmek için mesleki bilgi ve becerisini sürekli güncelleyebilmelidir. X
9 Yürüttüğü araştırma ve incelemelerde takım çalışması yapabilmeli ve takım içindeki bilgi akışına gerekli katkıyı sağlayabilmelidir. X
10 İşletme ve yönetime ilişkin bütüncül bir bakış kazanarak işletmenin belirli bir alanında uzmanlaşmayı sağlayacak tez çalışması yapabilmelidir. X
11 İşletme ve yönetime ilişkin bütüncül bir bakış kazanarak işletmenin belirli bir alanında uzmanlaşmayı sağlayacak tez çalışması yapabilmelidir. X
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Çalışma Süresi 13 6 78
Ödevler 1 34 34
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 0 14 0
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) 1 21 21
Toplam İş Yükü 175
Toplam İş Yükü / 25 7,00
Dersin AKTS Kredisi 7
Scroll to Top