Fransız Edebiyatı I (20.YY)(LFR219)
| Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| LFR219 | Fransız Edebiyatı I (20.YY) | 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul | |
| Derse Kabul Koşulları |
| Dersin Dili | Fransızca |
| Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans |
| Dersi Veren(ler) | Engin BEZCİ enginbezci@hotmail.com (Email) |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Ce cours se propose d’étudier l’histoire de la littérature française du 20e siècle à travers les mouvements et genres littéraires de cette période. |
| İçerik | Littérature française du 20e siècle. |
| Dersin Öğrenme Çıktıları |
Yazınsal akımlar, dönemin yazarları ve yapıtları ile ilgili bilgilerin kazandırılması Tematik inceleme ve metin çözümleme becerisi kazandırma |
| Öğretim Yöntemleri | Anlatım, metin okuma ve çözümleme |
| Kaynaklar |
Les Nourritures terrestres/ André Gide Les Champs magnétiques / Breton et Soupault Les Conquérants/André Malraux L’Etranger/Albert Camus L'Age de raison/Sartre Huis clos/Sartre Caligula/ Albert Camus Pour un Nouveau Roman/ Alain Robbe-Grillet Ubu roi/Alfred Jarry Fin de partie/Samuel Beckett La Cantatrice chauve/ Eugène Ionesco La Modification/Michel Butor La Jalousie/ Alain Robbe-Grillet |
Teori Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|---|
| 1 | Société et littérature au XXe siècle et la question de l’Homme |
| 2 | La mort de Dieu/Une littérature de joie Les Nourriture terrestres/André Gide |
| 3 | Dada au Surréalisme Manifestes du Dada et du Surréalisme Les Champs magnétiques / Breton et Soupault Nadja/Breton (Extraits) Poésie surréaliste/L’amour et images de la femme dans le surréalisme L'Amour fou/Breton Poésie ininterrompue/Eluard (Extraits) |
| 4 | L’évolution du roman français : Le roman des années 30 à la recherche du sens perdu/ La Condition humaine/ Malraux |
| 5 | L’évolution du roman français : Le roman des années 30 à la recherche du sens perdu/ La Condition humaine/ Malraux |
| 6 | Le roman des années 30 à la recherche du sens perdu / roman catholique Nœud de vipère/ François Mauriac |
| 7 | Partiel |
| 8 | L’Existentialisme/ le roman existentialiste La Mort heureuse/ Camus |
| 9 | La Nausée/ Sartre |
| 10 | L’Existentialisme/Théâtre existentialiste Huis clos/Sartre |
| 11 | Le théâtre de l'absurde/ Fin de partie/Beckett |
| 12 | Le théâtre de l'absurde/Caractéristiques du théâtre de l’absurde Ubu roi/Alfred Jarry |
| 13 | Le Nouveau Roman Pour un Nouveau Roman/ Alain Robbe-Grillet |
| 14 | Le Nouveau Roman/ La Modification/Michel Butor La Jalousie/ Alain Robbe-Grillet |
Uygulama Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|
Başarı Notuna Etki Oranları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
| Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
| Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Ödevler | 0 | 0 |
| Sunum | 0 | 0 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 |
| Laboratuar | 0 | 0 |
| Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
| Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
| Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
| Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
| Raporlar | 0 | 0 |
| Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
| Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 |
| Toplam | 0 | 0 |
| Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Fransızca yazılı anlatıma C1 düzeyinde egemen olmak | X | ||||
| 2 | Fransızca sözlü anlatıma en az c1 düzeyinde egemen olmak | X | ||||
| 3 | Fransızcadan Türkçeye çeviri becerisini her düzeyde edinmiş olmak. | X | ||||
| 4 | Türkçeden Fransızcaya her düzeyde çeviri yapabilmek. | X | ||||
| 5 | Değişik düzey ve türlerden metin çözümleme becerisine sahip olma. | X | ||||
| 6 | Diller ve kültürler arası karşılaştırmalı çalışmalar yapabilmek. | X | ||||
| 7 | Fransız Edebiyatını öğretebilmek | X | ||||
| 8 | Çağdaş dilbilim kuramlarına dayanarak dil betimlemeleri yapabilmek. | |||||
| 9 | Yabancı dil olarak Fransızcayı öğretebilmek. | X | ||||
| 10 | İspanyol Dili ve Edebiyatına egemen olmak. | |||||
| Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Sunum | 1 | 8 | 8 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 15 | 15 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 127 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 | 5.08 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 5 | ||


