Felsefe Metinleri(PH465)
| Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PH465 | Felsefe Metinleri | 7 | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul | |
| Derse Kabul Koşulları |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans |
| Dersi Veren(ler) | Zübeyde Gaye ÇANKAYA EKSEN gayecankaya@yahoo.com (Email) |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Leibniz'in «Discours de métaphysique» başlıklı metninin okunması ve tahlili. |
| İçerik | «Discours de métaphysique» |
| Dersin Öğrenme Çıktıları |
1.Bir felsefî metin okuma deneyimi. 2.Felsefî metinlere eleştirel yaklaşım. 3.Derinlemesine düşünme ve sorgulama becerisinde artış. |
| Öğretim Yöntemleri | Yüzyüze |
| Kaynaklar | «Discours de métaphysique» |
Teori Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|---|
| 1 | Leibniz'in biyografisi ve bibliyografisi |
| 2 | Metnin okunması |
| 3 | Metnin okunması |
| 4 | Metnin okunması |
| 5 | Metnin okunması |
| 6 | Metnin okunması |
| 7 | Vize sınavı |
| 8 | Metnin okunması |
| 9 | Metnin okunması |
| 10 | Metnin okunması |
| 11 | Metnin okunması |
| 12 | Metnin okunması |
| 13 | Metnin okunması |
| 14 | Metin hakkında son mülâhazalar ve genel tartışma |
Uygulama Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|
Başarı Notuna Etki Oranları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
| Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
| Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Ödevler | 0 | 0 |
| Sunum | 0 | 0 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 50 |
| Proje | 0 | 0 |
| Laboratuar | 0 | 0 |
| Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
| Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
| Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
| Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
| Raporlar | 0 | 0 |
| Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
| Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 |
| Toplam | 1 | 50 |
| Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Felsefe metinlerini mantıksal çözümlemeye tâbi tutabilir, eleştirel ve analitik zekâya sahip olur; | X | ||||
| 2 | Antik Çağ’dan 20. Yüzyıla kadar felsefe tarihine dair kapsamlı bilgi sahibi olur; | X | ||||
| 3 | Etik, Estetik, Bilim Tarihi, Toplum Felsefesi gibi sistematik felsefe disiplinlerinde bilgi edinir ve uzmanlaşma sağlar; | X | ||||
| 4 | Felsefenin, Tarih, Psikoloji, Antropoloji, Sosyoloji ve pozitif bilimler gibi felsefe dışı disiplinlerle ilişkisini kurabilir; | X | ||||
| 5 | Siyaset kuramlarının öğrenir, tarihi ve güncel olayları felsefi bakış açısıyla değerlendirebilir; | |||||
| 6 | Fransızca, İngilizce gibi yaşayan dillerde felsefi tartışmaları takip edebilecek düzeye gelir; | X | ||||
| 7 | Eski Yunanca, Latince veya Osmanlıca dillerinde yazılmış felsefe metinlerini takip edebilecek düzeye gelir; | |||||
| 8 | Sanat yapıtlarını ve tarihini değerlendirebilecek estetik kuramları tanır ve yaratıcı düşünce yeteneğini kavrar; | |||||
| 9 | Bağımsız akademik araştırmalar yapma ve makaleler yazma becerisinin kazanır; çözümleme, yorumlama ve eleştirel tartışma yeteneğinin geliştirir. | X | ||||
| Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 13 | 13 |
| Diğer Uygulamalar | 4 | 3 | 12 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 23 | 23 |
| Diğer | 2 | 5 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 142 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 | 5.68 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 6 | ||


