Endüstri Mühendisliği Lisans Programı

Rekabet ve Pazarlama Yönetimi(CNT475)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
CNT475 Rekabet ve Pazarlama Yönetimi 8 2 0 0 2 2
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Fransızca
Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans
Dersi Veren(ler) Zeynep ŞENER zsener@gsu.edu.tr (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Rekabetin git gide arttığı günümüz koşullarında bu derste aşağıdakiler amaçlanmaktadır:
1. Pazarlamanın tanımının yapılması ve kavranması
2. Pazarlama yönetiminin temel kavramlarının anlaşılması
3. Rekabet stratejilerinin açıklanması
4. Pazarlama anlayışındaki değişimin açıklanması
5. Pazarlama yönetiminin daha etkin hale getirilebilmesi için uygulanabilecek yöntemlerin verilmesi
İçerik 1. Hafta: Pazarlama Tanımı ve Pazarlama ile İlgili Kavramlar
2. Hafta: Pazarlama Sistemi, Stratejik Planlama ve Pazarlama Süreci
3. Hafta: Pazarlamanın Gelişimi: Müşterinin Rolü
4. Hafta: Müşteri Memnuniyeti ve Müşteri Sadakati
5. Hafta: Hedef Pazar, Pazar Konumlandırması
6. Hafta: Pazarlama Karması
7. Hafta: Fiyat ve Fiyatlandırma Yöntemleri
8. Hafta: Ürün Yaşam Eğrisi ve Yeni Ürün Geliştirme Süreci
9. Hafta: Ara Sınav
10. Hafta: Tüketici Davranışları
11. Hafta: Rekabet Stratejileri
12. Hafta: Pazarlama Performansının Ölçümü
13. Hafta: Ders Projelerinin Sunumu
14. Hafta: Ders Projelerinin Sunumu
Dersin Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler:
1. Pazarlamanın temel kavramlarını bilip bu kavramları analitik düşünce kullanarak anlamlandırabilirler,
2. Pazarlama yönetiminde karşılaşılan karar verme problemlerine analitik yöntemlerle çözüm getirebilirler,
3. Rekabet stratejilerini kavrayarak günümüz rekabet koşullarında sürdürülebilirlik adına pazarlama çalışmaları hakkında yorum yapabilirler,
4. Pazarlama alanındaki güncel uygulamalar hakkında bilgi sahibi olurlar.
Öğretim Yöntemleri Konu anlatımı, soru-cevap, vaka analizi, örnekler, tartışma
Kaynaklar 1. Kotler, P., Keller, K.L., “Marketing Management”, Prentice Hall.
2. Kotler, P., Armstrong, G., “Principles of Marketing”, Pearson.
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Pazarlama Tanımı ve Pazarlama ile İlgili Kavramlar
2 Pazarlama Sistemi, Stratejik Planlama ve Pazarlama Süreci
3 Pazarlamanın Gelişimi: Müşterinin Rolü
4 Müşteri Memnuniyeti ve Müşteri Sadakati
5 Hedef Pazar, Pazar Konumlandırması
6 Pazarlama Karması
7 Fiyat ve Fiyatlandırma Yöntemleri
8 Ürün Yaşam Eğrisi ve Yeni Ürün Geliştirme Süreci
9 Ara Sınav
10 Tüketici Davranışları
11 Rekabet Stratejileri
12 Pazarlama Performansının Ölçümü
13 Ders Projelerinin Sunumu
14 Ders Projelerinin Sunumu
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 2 60
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 1 40
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 20
Proje 1 40
Toplam 2 60
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen ve mühendislik bilimleri konularında yeterli bilgi birikimi X
2 Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi X
3 Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme, doğrulama ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi X
4 Karmaşık bir üretim veya hizmet sistemini, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi ve değişken kısıtlar ve koşullar altında, performans boyutlarını iyileştirmeye yönelik tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi X
5 Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern yöntem, teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi X
6 Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin veya bu alandaki araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuç çıkartma, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi X
7 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde ve farklı rollerde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi X
8 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az iki yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi X
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme, bilgi yönetimi araçlarını kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisi X
10 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Endüstri Mühendisliği uygulamalarında kullanılan ulusal ve/veya uluslararası standartlar hakkında bilgi X
11 Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişim yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi X
12 Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi X
13 Endüstri Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi; toplumsal ve kurumsal sosyal sorumluluk bilinci X
14 Çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi X
15 Endüstri Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Ders Süresi 13 2 26
Sunum 1 3 3
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 5 5
Proje 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) 1 6 6
Toplam İş Yükü 55
Toplam İş Yükü / 25 2,20
Dersin AKTS Kredisi 2
Scroll to Top