Telekomünikasyon Ağları(IND406)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IND406 | Telekomünikasyon Ağları | 8 | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Temel ÖNCAN ytoncan1@gsu.edu.tr (Email) Orhan İlker BAŞARAN oibasaran@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı |
Endüstri Mühendisliği öğrencilerine seçmeli olarak sunulan bu ders ile öğrencilere telekomünikasyon ağ problemlerine ait çözüm tekniklerinin tanıtımı yapılmaktadır. Böylece; öğrenciler, ileride karşılaşacakları telekomünikasyon ağ problemleri için çözüm yöntemlerine yönelik temel bilgi ve beceriler kazanacaktır. Bu kapsamda, bu dersin amaçları aşağıdaki şekilde sıralayabiliriz: Öğrencilere; • Telekomünikasyon ağları hakkında fikir vermek, • Telekomünikasyon ağ problemleri kapsam ve zorlukları hakkında genel bilgi sağlamak, • Telekomünikasyon ağ problemlerinin çözüm teknikleri hakkında temel bilgiler kazandırmak, • Karmaşık telekomünikasyon ağ çözme teknik ve dizgi işlemleri uygulayabilme becerisi edinmelerini sağlamaktır |
İçerik |
1. Hafta: Telekomünikasyon ağ tasarımı 2. Hafta: Telekomünikasyon ağ planlanması 3. Hafta: Telekomünikasyon ağ yönetimi 4. Hafta: Halka tipi ağların tasarımı 5. Hafta: ATM ağlarının tasarımı 6. Hafta: Sığa sınırlı ve çok mallı ağların tasarımı. 7. Hafta: IP ağlarında rota eniyilemesi 8. Hafta: Telekomünikasyonda yerleşim problemleri 9. Hafta: Ara Sınav 10. Hafta: Telekomünikasyon ağlarının güvenliği 11. Hafta: HUB kısıtlı ağların tasarımı 12. Hafta: Telekomünikasyon ağlarının hizmet kalitesi 13. Hafta: Telekomünikasyon ağlarının performansı 14. Hafta: Ağların karmaşıklığı |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenci: 1. Telekomünikasyon ağ problemlerine genel bir bakış kazanmıştır 2. Telekomünikasyon ağ problemlerinin çözümüne yönelik yaklaşımlar önerebilir 3. Telekomünikasyon ağları alanından yeni yaklaşım ve kavramlarını sıralayabilir 4. Telekomünikasyon güvenliği hakkında temel bilgiye sahiptir 5. Telekomünikasyon ağlarının hizmet kalitesi ve performansı hakkında fikir sahibidir |
Öğretim Yöntemleri | |
Kaynaklar |
Sanso,B., Soriano,P.,1998, Telecommunications Network Planning, Springer, Heidelberg Resende, M.G.C., Pardalos, 2006,P.M., Handbook of Optimization in Telecommunications, Springer, Heidelberg |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Telekomünikasyon ağ tasarımı |
2 | Telekomünikasyon ağ planlanması |
3 | Telekomünikasyon ağ yönetimi |
4 | Halka tipi ağların tasarımı |
5 | ATM ağlarının tasarımı |
6 | Sığa sınırlı ve çok mallı ağların tasarımı |
7 | IP ağlarında rota eniyilemesi |
8 | Telekomünikasyonda yerleşim problemleri |
9 | Ara Sınav |
10 | Telekomünikasyon ağlarının güvenliği |
11 | HUB kısıtlı ağların tasarımı |
12 | Telekomünikasyon ağlarının hizmet kalitesi |
13 | Telekomünikasyon ağlarının performansı |
14 | Ağların karmaşıklığı |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 60 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 40 |
Toplam | 0 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 1 | 30 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 3 | 30 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 4 | 60 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen ve mühendislik bilimleri konularında yeterli bilgi birikimi | X | ||||
2 | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi | X | ||||
3 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme, doğrulama ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | ||||
4 | Karmaşık bir üretim veya hizmet sistemini, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi ve değişken kısıtlar ve koşullar altında, performans boyutlarını iyileştirmeye yönelik tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | ||||
5 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern yöntem, teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | ||||
6 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin veya bu alandaki araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuç çıkartma, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | ||||
7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde ve farklı rollerde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | ||||
8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az iki yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | ||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme, bilgi yönetimi araçlarını kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | ||||
10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Endüstri Mühendisliği uygulamalarında kullanılan ulusal ve/veya uluslararası standartlar hakkında bilgi | X | ||||
11 | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişim yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi | X | ||||
12 | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | ||||
13 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi; toplumsal ve kurumsal sosyal sorumluluk bilinci | X | ||||
14 | Çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi | X | ||||
15 | Endüstri Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 9 | 9 |
Kısa Sınavlar | 3 | 4 | 12 |
Toplam İş Yükü | 95 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 3.80 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |