Oyun Teorisine Giriş(IND377)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IND377 | Oyun Teorisine Giriş | 6 | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul | IND371 |
Derse Kabul Koşulları | IND371 |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Temel ÖNCAN ytoncan1@gsu.edu.tr (Email) Merve GÜLER KESMEZ gulermerve93@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı |
Endüstri Mühendisliği öğrencilerine seçmeli olarak sunulan bu ders ile öğrencilere oyun teorisi problemlerine ait çözüm tekniklerinin tanıtımı yapılmaktadır. Böylece; öğrenciler, gerek iş hayatında gerek akademik kariyerleri sırasında karşılaşacakları oyun teorisi problemlerinin çözümüne yönelik temel bilgi ve beceriler kazanacaktır. Bu kapsamda, bu dersin amaçları aşağıdaki şekilde sıralayabiliriz: Öğrencilere; • Oyun teorisi problemleri hakkında fikir vermek, • Oyun teorisi problemleri kapsam ve zorlukları hakkında genel bilgi sağlamak, • Oyun teorisi problemlerinin çözüm teknikleri hakkında temel bilgiler kazandırmak, • Karmaşık oyun teorisi çözme teknik ve dizgi işlemleri uygulayabilme becerisi edinmelerini sağlamaktır. |
İçerik |
1. Hafta: Giriş ve matematiksel altyapı 2. Hafta: İşbirlikçi ve rekabetçi oyunlar 3. Hafta: Pazarlık teorisi 4. Hafta: Sıfır toplamlı olan strateji oyunları 5. Hafta: Sıfır toplamlı olmayan strateji oyunları 6. Hafta: Eşzamanlı olan ve eşzamanlı olmayan oyunlar. 7. Hafta: Tekrarlı oyunlar 8. Hafta: Ara Sınav 9. Hafta: Eksik bilgi ve tam bilgi kavramları 10. Hafta: Belirli oyunlar 11. Hafta: Oyunların gösterimi. 12. Hafta: Sıfır toplamlı bir oyunun çözümü 13. Hafta: Sezgisel düşünme 14. Hafta: Karma denge ve stratejisi kavramı |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenci: 1. Oyun teorisi problemlerine genel bir bakış kazanır ve oyun teorisi problemlerinin çözümüne yönelik yaklaşımlar önerebilir. 2. Oyun teorisi alanından yeni yaklaşım ve kavramlarını sıralayabilir 3. Rekabetçi oyun modellerini kurabilir, sıfır toplamlı ve sıfır toplamlı olmayan oyunları ayırt edebilir. 4. Eksik ve tam bilgi arasındaki ilişkiyi değerlendirebilir. |
Öğretim Yöntemleri | Ödev ve proje |
Kaynaklar |
1. Guillermo, O., “Game Theory”, Academic Press, San Diego, 1995. 2. Winston, W., “Operations Research: Applications and Algorithms”, Cengage Learning, 2003. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Giriş ve matematiksel altyapı |
2 | İşbirlikçi ve rekabetçi oyunlar |
3 | Pazarlık teorisi |
4 | Sıfır toplamlı olan strateji oyunları |
5 | Sıfır toplamlı olmayan strateji oyunları |
6 | Eşzamanlı olan ve eşzamanlı olmayan oyunlar |
7 | Tekrarlı oyunlar |
8 | Ara Sınav |
9 | Eksik bilgi ve tam bilgi kavramları |
10 | Belirli oyunlar |
11 | Oyunların gösterimi |
12 | Sıfır toplamlı bir oyunun çözümü |
13 | Sezgisel düşünme |
14 | Karma denge ve stratejisi kavramı |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 2 | 60 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 30 |
Proje | 1 | 30 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 2 | 60 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen ve mühendislik bilimleri konularında yeterli bilgi birikimi | X | ||||
2 | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi | X | ||||
3 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme, doğrulama ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | ||||
4 | Karmaşık bir üretim veya hizmet sistemini, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi ve değişken kısıtlar ve koşullar altında, performans boyutlarını iyileştirmeye yönelik tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | ||||
5 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern yöntem, teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | ||||
6 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin veya bu alandaki araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuç çıkartma, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | ||||
7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde ve farklı rollerde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | ||||
8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az iki yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | ||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme, bilgi yönetimi araçlarını kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | ||||
10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Endüstri Mühendisliği uygulamalarında kullanılan ulusal ve/veya uluslararası standartlar hakkında bilgi | |||||
11 | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişim yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi | |||||
12 | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | |||||
13 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi; toplumsal ve kurumsal sosyal sorumluluk bilinci | |||||
14 | Çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi | X | ||||
15 | Endüstri Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 6 | 6 |
Proje | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 92 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 3.68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |