İnkılap Tarihi II(CNT212)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CNT212 | İnkılap Tarihi II | 4 | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Halil AKKURT halil.akkurt@yahoo.com (Email) Esin MUKUL TAYLAN emukul@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin Milli Mücadele'nin anlam ve önemini ve modern Türkiye Cumhuriyeti’nin zaman içindeki evrim sürecini kavramaları, günümüz siyasi ve iktisadi sorunlarının nedenlerini ve sonuçlarını algılamalarında ve bu sorunlara çözümler getirmelerinde oldukça yardımcı olacaktır. Bu kapsamda dersin amaçları şu şekilde belirlenmiştir: • Öğrencilerin, Osmanlı Devleti'nin son yüzyılı ve Birinci Dünya Savaşı hakkında genel bilgi sahibi olmalarını sağlamak. • Öğrencilerin, Kurtuluş Savaşı koşulları ve Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş sürecini kavramalarını sağlamak. • Öğrencilerin, Türk devriminin gelişimi sırasında yaşanan siyasi ve iktisadi gelişmeleri hakkında fikir edinmelerini sağlamak. |
İçerik |
1. Hafta: İnönü’nün cumhurbaşkanlığı 2. Hafta: Milli şef döneminin siyasal dinamikleri 3. Hafta: İkinci Dünya Savaşı karşısında Türkiye 4. Hafta: Türkiye’de çok partili siyasal hayatın başlaması 5. Hafta: Soğuk Savaş karşısında Türkiye 6. Hafta: Demokrat Partinin iktidara gelişi 7. Hafta: Çok partililiğin siyasal dinamikleri 1950-60 8. Hafta: Demokrat Partinin devrilişi ve 27 Mayıs yönetimi 9. Hafta: Ara Sınav 10. Hafta: 1961 demokrasisi devri 11. Hafta: 12 Mart ara rejimi 12. Hafta: Demokrasiye dönüş ve siyasal şiddet 1975-1980 13. Hafta: 12 Eylül Yönetimi 14. Hafta: 1982 Anayasası devrinde Türkiye |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenci: 1. Atatürk’ün vefatı sonrası oluşan siyasal dinamikleri ve Türkiye’nin İkinci Dünya Savaşı sırasındaki konumunu değerlendirebilir. 2. Türkiye’de çok partili siyasal hayata geçişin etkilerini tartışabilir ve 1960 darbesinin sonuçlarını değerlendirebilir. 3. Türk Siyasi Tarihini bir bütün olarak değerlendirebilir. |
Öğretim Yöntemleri | |
Kaynaklar | Kaynakça: Rıdvan Akın, Türk Siyasal Tarihi, 1908-2000, İstanbul, On ki Levha Yayınları, 2010 |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | İnönü’nün cumhurbaşkanlığı |
2 | Milli şef döneminin siyasal dinamikleri |
3 | İkinci Dünya Savaşı karşısında Türkiye |
4 | Türkiye’de çok partili siyasal hayatın başlaması |
5 | Soğuk Savaş karşısında Türkiye |
6 | Demokrat Partinin iktidara gelişi |
7 | Çok partililiğin siyasal dinamikleri 1950-60 |
8 | Demokrat Partinin devrilişi ve 27 Mayıs yönetimi |
9 | Ara Sınav |
10 | 1961 demokrasisi devri |
11 | 12 Mart ara rejimi |
12 | Demokrasiye dönüş ve siyasal şiddet 1975-1980 |
13 | 12 Eylül Yönetimi |
14 | 1982 Anayasası devrinde Türkiye |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 40 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 1 | 10 |
Toplam | 2 | 50 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen ve mühendislik bilimleri konularında yeterli bilgi birikimi | |||||
2 | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi | |||||
3 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme, doğrulama ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | |||||
4 | Karmaşık bir üretim veya hizmet sistemini, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi ve değişken kısıtlar ve koşullar altında, performans boyutlarını iyileştirmeye yönelik tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | |||||
5 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern yöntem, teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | |||||
6 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin veya bu alandaki araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuç çıkartma, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |||||
7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde ve farklı rollerde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | |||||
8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az iki yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | ||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme, bilgi yönetimi araçlarını kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisi | |||||
10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Endüstri Mühendisliği uygulamalarında kullanılan ulusal ve/veya uluslararası standartlar hakkında bilgi | X | ||||
11 | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişim yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi | |||||
12 | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | |||||
13 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi; toplumsal ve kurumsal sosyal sorumluluk bilinci | |||||
14 | Çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi | X | ||||
15 | Endüstri Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 13 | 1 | 13 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 58 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 2.32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |