Halkla İlişkiler ve Etkileşimli Medya(RPP415)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
RPP415 | Halkla İlişkiler ve Etkileşimli Medya | 7 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Grup Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Elgiz YILMAZ ALTUNTAŞ elyilmaz@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencinin, halkla ilişkilere yeni bilgi ve iletişim teknolojilerinin uyarlanması, çok sayıda yazılı, işitsel ve görsel materyalin ortaya çıkması, on-line gazetelerin ve dergilerin yayınlanması, MSNBC, Facebook, Twitter, Friendfeed, Linkedin...vs. gibi networklerin ortaya çıkması, böylelikle enformasyonu depolama ve paylaşma kapasitesinin artması ve yeni tüketici kitlelere bilgi dağıtımının hız kazanması, halkla ilişkileri kullanan örgütlerin sayısının artması ve halkla ilişkiler örgütlerinin sayısının artması,endüstriye uyarlanabilir yeni teknolojilerin miktarı ve çeşitliliğinin artması, müşterilere, medyaya, rakipler ve endüstriye ilişkiye ilişkin bilginin toplanması ve depolanması gibi gelişimlerin halkla ilişkiler alanına etkisini inceleyebilmesini ve örneklerle yorumlayabilmesini sağlamaktır. |
İçerik |
1.Hafta: Etkileşimli medya kavramı, halkla ilişkilerdeetkileşimli medya ile geleneksel medya kullanımıkarşılaştırması 2.Hafta: Sosyal medya ve sosyal mecra 3.Hafta: PR 2.0 kavramıve dijital düşünce sistemi oluşturma 4.Hafta: Bloglar, blog yayıncılığı 5.Hafta: Sosyal ağlarda içerik yönetimi 6.Hafta: Forumlar, vikiler ve e-posta grupları 7.Hafta: Vize sınavı 8.Hafta: Etkileşimli medyada basın bülteni ve RSS beslemeleri 9.Hafta: On-line medya odası, pod-casting ve arama motoru optimizasyonu 10.Hafta: Uzman konuk daveti 11.Hafta: Viral halkla ilişkiler ve sosyaltopluluklar etkileşimi 12.Hafta: Markaların yeni güç kaynağı: Kişi odaklıuygulamalar 13.Hafta: Etkileşimli medyada stratejik halkla ilişkiler planı hazırlama 14.Hafta: Ödev sunumu |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersin sonunda öğrenci; Etkileşimli medya kavramını tanımlar; halkla ilişkilerde etkileşimli medya kullanımını geleneksel medya ile karşılaştırır. Sosyal medya ve sosyal mecra ayrımının farkına varır. PR 2.0 kavramını tanımlar; internet içeriklerinin sadece“içerik üreten kuruluşlar” tarafından oluşturulduğu dönemden“bireylerin içerik ürettiği ve paylaştığı” döneme geçişi gerçek yaşamdan örneklerle tartışır. Kurumsal itibar ve kurumsal iletişim aracı olarak blogları, blog yayıncılığını değerlendirir. Sosyal ağlarda doğru içerik yönetimi ile hedef kitleleri harekete geçirmeyi planlayabilir. Forumlar, vikiler ve e-posta gruplarıyla nihai ve potansiyel hedef kitleye ulaşmayı planlayabilir. Basın bülteni oluşturma ve göndermenin yeni kurallarını tanımlar; RSS beslemelerinin önemini değerlendirir. On-line medya odası bulundurma ve arama motoru optimizasyonunun önemini fark eder. Viral yayılmayı analiz eder ve hedef kitlenin kullandığı ifadelere, anahtar sözcüklere odaklanmayı yorumlar Pod yayınları yoluyla hedef kitleye sesli, görsel içerik göndermenin önemini fark eder. |
Öğretim Yöntemleri | Teorik kavram anlatımı, örnek olay analizi becerisi için öğrencilerle etkileşimli soru-cevap paylaşımı, öğrencilerin bireysel ve profesyonel örneklerinin paylaşımının teşviki. |
Kaynaklar |
25. “Reklamcılar Tahtaya” Etkinliği: “Herkes 1 gün 15 dakika ünlü olacak” Workshop notları, Uluslar arasıReklamcılık Derneği (IAA),Mayıs 2010. BREAKENRIDGE, Deirdre (2008). PR 2.0: new media, new tools,new audiences, FT Press. DILENSCHNEIDER, Robert L. (2010). The AMA handbook ofpublic relations [electronicresource], AMACOM, NewYork. SCOTT, David Meerman (2010). Thenew rules of marketing and PR,MediaCat Kitapları: digitalage, Kapital Medya Hizmetleri A.Ş.,İstanbul. SOLIS, Brian (2009). Putting the public back in public relations : how social media is reinventing the aging business of PR, Upper Saddle River, N.J. : FT Press. Süreli yayınlar: Journal of Public Relations Research Public Relations Quarterly Public Relations Review |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Etkile ş imli medya kavram ı , halkla ili ş kilerde etkile ş imli medya ile geleneksel medya kullan ı m ı kar ş ı la ş t ı rmas ı |
2 | Sosyal medya ve sosyal mecra |
3 | PR 2.0 kavram ı ve dijital dü ş ünce sistemi olu ş turma |
4 | Dörtlü medya türleri |
5 | Sosyal a ğ larda içerik yönetimi |
6 | Forumlar, vikiler ve e-posta grupları, Bloglar, blog yayıncılığı |
7 | Vize sınavı |
8 | Etkile ş imli medyada bas ı n bülteni ve RSS beslemeleri |
9 | On-line medya odas ı , pod-casting ve arama motoru optimizasyonu |
10 | Uzman konuk daveti |
11 | Viral halkla ilişkiler ve sosyal topluluklar etkileşimi |
12 | Markaların yeni güç kaynağı: Kişi odaklı uygulamalar |
13 | Etkileşimli medyada stratejik halkla ilişkiler planı hazırlama |
14 | Ödev sunumu |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
10 | Uzman konuk daveti |
11 | Viral halkla ili ş kiler ve sosyal topluluklar etkile ş imi |
12 | Markalar ı n yeni güç kayna ğ ı : Ki ş i odakl ı uygulamalar |
13 | Etkile ş imli medyada stratejik halkla ili ş kiler plan ı haz ı rlama |
14 | Ödev sunumu |
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 0 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 2 | 10 |
Sunum | 2 | 10 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 25 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 5 |
Toplam | 5 | 50 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar | X | ||||
2 | İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar | X | ||||
3 | Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar | X | ||||
4 | Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar | X | ||||
5 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar | X | ||||
6 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar | X | ||||
7 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine | X | ||||
8 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine | X | ||||
9 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler | X | ||||
10 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar | X | ||||
11 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 15 | 2 | 30 |
Ödevler | 2 | 3 | 6 |
Sunum | 2 | 1 | 2 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 3,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |